Hellou kuvittajat!
Olen saanut tehtäväkseni kuvittaa erään tuotepakkauksen ilmeen. Digitaalisilla välineillä ihan, mutta nyt on kyssäri että mihin hintaan tällaiset kannattaisi tehdä? Pelkään ali- ja ylihinnoittelevani itseni ja en tykkäisi ihan hatustakaan heittää hintoja. Kyseessä on pikkufirma. Joskus kun asiakkailleni olen heittänyt hintoja, niin joku kollega on sanonut sen olevan liian vähän ja kun olen heittänyt enemmän, niin taas on asiakas sanonut sen olevan liikaa. Voisiko joku valaista, missä hintakategoriassa menee esim. konseptikuvan suunnittelu, hahmon suunnittelu jne. Tai onko missään edes jotain hintahaarukkaa, että esim. hahmosuunnittelu maksaa 200-500e, sitten logo maksaa 250-500 tms? Vaikea siis näitä on arvioida yksin mitenkään. Vaikka kuinka katson freet-sivun hinnoitteluohjetta, niin saattaa senkin perusteella työlle tulla niin korkea hinta, ettei asiakas sitä maksa.
Käytättekö tekijänoikeuslisää, ja perustelette joka kerta tekijänoikeussyiden vaikuttavan hintaan? Vai enemmän b2b -bisneksen mukaan, eli yks hinta ilman mitään rajoituksia?
Tattis vastauksista etukäteen.