Olisiko se tullut Kolmoskanavalta, 80-luvun jälkimmäisellä puoliskolla? Wikipedian mukaan (kursivointi minun):
"1987 heinäkuun ajan kanava piti taukoa, elokuussa ohjelmistossa oli elokuvien lisäksi sarjojen pilottijaksoja ja 1. syyskuuta 1987 kanavan ohjelmisto laajeni kattamaan koko alkuillan ja monipuolistui huomattavasti."
Kaivoit kiintoisaa tietoa pilottijaksoista, mutta en millään usko, että Kolmoskanavalla olisi näytetty Ihmenaisen pilottia. Se olisi ollut tapaus, josta olisin varmasti tiennyt, sillä katsoin silloin Kolmosta ja kaveripiirissäni harrastettiin supersankareita paljon.
En tosiaan muista kanavaa...vaihtoehtoja on Yle 1, Yle 2 ja MTV (ohjelmat tuli Yle 1 ja Yle 2:lla...siihen aikaan MTV:llä ei ollut omaa kanavaa). Sit meillä oli musta Boksi, jossa kytkin, jolla laitetiin Viihdekanava päälle. Oli myös Helsinki Televisio ja Tallinan TV näkyi kanssa. Myöhemmin myös Sky Channel. Itse epäilisin, että tuo Wonder Woman olisi tullut viihdekanavalta ja olisi näytetty vain se pilotti. Mutta kaikki tämä on vain arvelua...mitään muistikuvaa kanavasta ei ole.
Mielestäni on jotenkin mahdollista, että pilotti tai sarjaa olisi pyöritetty pääkaupunkiseudun kaapelikanavilla 80-luvun alussa. Itse tiedän vain kaapelitalouksista Päijät-Hämeessä, ja niissä näkyi Bionic Woman 80-luvun puolivälissä.
Täällä WWn sarja on tullut ainakin RTL-kanavalta (itse jokusen jakson sitä kautta nähnyt) ja siihen maailmanaikaan ulkomaisten kanavien ohjelmatietoja ei helpolla löytynyt (mitä nyt olivat jossakin Hesarissa/tjsp yhdelle sivulle präntätty).
Satelliitin kautta näkynyttä RTL:ää en laske suomalaiseksi kanavaksi. Näköjään sarjaa kyllä on esitetty siellä: saksalaisen indeksisivuston mukaan
pilotti on näytetty useasti vuosina 1998–2005 ja
itse sarja ainakin vuosina 1993–94.
Myös Wikipediassa muuten
lukee, että ”sarjaa esitettiin myös Suomessa”. Ehkä Iltalehden toimittaja otti tiedon sieltä. Mitään lähdettä ei anneta.