Kirjoittaja Aihe: Mustis-shopin memorabilia 80/90-luku  (Luettu 14946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaakko_78

• Uusi jäsen
Mustis-shopin memorabilia 80/90-luku
« : 14.06.2016 klo 21:51:18 »
Mihinkä kaikki Mustis-shopin 80-90-lukujen taitteessa myyty krääsä on kadonnut Suomesta? Keräilikö joku näitä? Kovin vaikeaa on löytää mistään, vaikka shoppi pyöri varmaan ainakin 10-vuotta, ja uusin tuottein kanssa! P.S. En ole ostamassa tai myymässä mitään. Ainoastaan keskustelemassa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2016 klo 21:55:04 kirjoittanut Jaakko_78 »

PekkaR

• Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
Vs: Mustis-shopin memorabilia 80/90-luku
« Vastaus #1 : 14.06.2016 klo 22:28:59 »
Kuinkakohan paljon näitä on myyty innokkaille Mustiskerholaisille aikoinaan?

Eihän näihin missään kirpputoreilla ja muualla törmää. Itse olen löytänyt siskoni avustuksella yhden lehtikansion ja jokunen vuosi sitten tuo Mustanaamio-patsas tarttui haaviin kirpputorilta.

Jaakko_78

• Uusi jäsen
« Vastaus #2 : 14.06.2016 klo 22:43:31 »
Joo, hassu tapaus sinänsä, kun krääsää oli melko paljon ja sitä näytti kannattavan myydäkin monia vuosia. Eli tavaraa on liikkunut. Marvelin supersankarit ovat Suomessa olleet erittäin suosittuja ainakin 70-luvulta lähtien, mutten muista että juurikaan mitään tavaraa olisi ollut saatavilla lehtien välityksellä 80/90-luvuilla. Yritän sanoa, että Mustanaamion suosioon markkinoijat näköjään luottivat. Roskiinko tämä kaikki Mustis-memorabilia on sitten mennyt, vai kenties ulkomaiden keröilijöille jälkikäteen? Vai onko Suomessa jopa joku Mustis-tavaran keräilijöiden kaarti? Olisi kiva nähdä kokoelmia.

P.S. Pekka, pentuna just tuota patsasta himoitsin eniten! :D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2016 klo 22:46:31 kirjoittanut Jaakko_78 »

jussih

• Jäsen
« Vastaus #3 : 14.06.2016 klo 23:16:32 »
Sama kait se on muidenkin vastaavien kanssa. Ne, joilla noita on, pitävät niistä lujasti kiinni. Itse kuuluin pikkukossina Tarzan-kerhoon ja tuli tuolloin hankittua jotain kamaa, tarroja, sormusta, riipusta, hihamerkkiä, julisteita ym. Jopa lannevaatekin! Osa on hävinnyt matkan varrella, mutta suurin osa yhä tallessa(ei myytävänä, sori). Joskus huudossa on ollut tuo kerhon hihamerkki tarjolla, mutta eipä noita ole juuri näkynyt, vaikka 70-80 -luvuilla niitä varmaan hankittiinkin. Lapsuudenajan kaverilla muistan olleen ainakin Mustiksen hyvä ja paha sormus ja lehtikoteloita. Ikävää, jos tuosta kamasta leijonanosa on päätynyt roskiin. Meitä nostalgikkoja krääsä kiinnostaa...

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #4 : 15.06.2016 klo 11:18:48 »
Voipi olla, että tuota krääsää ei alun perinkään ole mennyt ihan suunnattomasti kaupaksi, vaikka pitkään olikin tarjolla. Lehtikoteloita on 90-luvulla tullut divareissa vastaan, mutta ei paljon muuta. Patsaan sentään olen saanut jälkikäteen hankittua minäkin. Kirpputorilla olleesta lelulaatikosta löytyi.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #5 : 15.06.2016 klo 11:59:28 »
Go West, Mustanaamiokeräilijä. Eli Ruotsista voisi löytyä Fantomen-figuuria ja muuta pääkallorompetta helpommalla. Ellei muuta, niin voi käydä ihailemassa Jan Håfströmin Fantomen-patsasta (Vem är Mr. Walker?) Tukholman päärautatieaseman puistossa.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5956744
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #6 : 15.06.2016 klo 13:27:15 »
Suurin osa lehtikansioista, paidoista, puseroista, vöistä ja kynistä on varmasti mennyt rikki. Mutta tosiaan luulisi, että kestävämpää kamaa kuten sormuksia, riipuksia ja patsaita olisi tallessa ja liikkuisi paljon. Niille on kovasti kysyntää. Samoin tiedän useita, jotka kuolaavat viidakon sananlasku -tarrojen perään.

Huuto.netissä oli äskettäin myynnissä Mustis-radio, heijastin ja kipsipää. Tällä hetkellä siellä on kohokuva.

Tori.fi:ssä kaupitellaan hyväkuntoista patsasta peräti neljälläkymmenellä eurolla. Tuolla hinnalla se ei varmaan löydä ostajaa. Muistaakseni Huudossa patsaiden, joskaan ei noin hyväkuntoisten, lähtöhinta on pyörinyt noin 14 eurossa, ja 20 € on saatettu maksaa.

Go West, Mustanaamiokeräilijä. Eli Ruotsista voisi löytyä Fantomen-figuuria ja muuta pääkallorompetta helpommalla.

Joo, netin kautta ainakin ruotsalaisesta Traderasta (vastaa Huutoa) tai Bosses Comicsista saattaa löytää Mustis-tavaraa. Bossella on jopa suomalaisia purkkakortteja, joita itse olen kerännyt.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #7 : 15.06.2016 klo 17:29:23 »
Jopa lannevaatekin!

Tuo voisi jo herättää kateutta rannalla... Onhan se leopardikuvioinen?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #8 : 15.06.2016 klo 19:30:14 »
Terä-Asekeskuksessa Jokelassa oli ainakin vuosi sitten myynnissä Mustanaamion asevyö (nahkanen) ja molemmat sormukset. Olivat oikeasti tosi hienon näköisiä.

Mulla oli tuommoinen Mustis-lehdestä ostettu pääkallosormus, mut eihän mun metalliallergia tykännyt siitä...hukkui sitten jonnekin.

Muuten tein ylä-asteella kuvaamataidon tunnilla T-paitaan semmoisen sabluunakuvan, jossa Mustis ratsastaa Herolla. Oli muuten aika hieno ja varmasti uniikki.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jussih

• Jäsen
« Vastaus #9 : 15.06.2016 klo 20:19:14 »
Tuo voisi jo herättää kateutta rannalla... Onhan se leopardikuvioinen?
On,mutta mustat leopardikuviot punaisella pohjalla! Eivät tosin enää mahdu ylle...

PekkaR

• Sarjakuvakauppias
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 15.06.2016 klo 21:51:31 »
Mustis-heijastin ei täyttänyt heijastimelle määriteltyjä ominaisuuksia jossain testissä aikoinaan. Onneksi Bengalin viidakossa liikkuu vähän autoja öiseen aikaan.

Ja toi Mustis-radio oli kyllä hieno.

Mustanaamio-kerhon diplomi toki löytyy myös kuten myös häihini teetetyt paha merkki/hyvä merkki -kalvosinnapit.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #11 : 16.06.2016 klo 00:22:56 »
Mustanaamio-kerhon diplomi toki löytyy myös kuten myös häihini teetetyt paha merkki/hyvä merkki -kalvosinnapit.
Löytyykö kuvaa kalvosinnapeista?
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #12 : 16.06.2016 klo 12:42:50 »
Muuten tein ylä-asteella kuvaamataidon tunnilla T-paitaan semmoisen sabluunakuvan, jossa Mustis ratsastaa Herolla. Oli muuten aika hieno ja varmasti uniikki.

Itse tehdyistä Mustis-aarteista puheenollen, ala-asteella kuvaamataidon tunnilla piti tehdä luonnollisen kokoinen ihmishahmo aaltopahvista ja piirtää sille piirteet ja värittää koko komeus. Minun ryhmäni teki tietenkin Mustanaamion. Käytännössä tein sen yksin veljeni kanssa, kun muut vain pyörittelivät peukaloitaan ja odottivat, että "hyvät piirtäjät" hoitavat homman.

Siitä tulikin aika jylhä ja vakuuttava, ja lukukauden päätyttyä, kun työt saatiin kotiin, Mustis laitettiin istumaan keinutuoliin vartioimaan kotia silloin, kun koko poppoo oli muualla.

Valitettavasti pahvi-Mustis ei ole enää tallella (hävisi muutossa vuosia sitten, kun en ollut itse koko ajan valvomassa omia tavaroitani), mutta luulen, että siitä saattaa olla valokuvia. Täytyypä etsiä jossakin vaiheessa.

No, meni offtopiciksi, mutta pysyäkseni aiheessa, minullakin oli kerhon sormukset, Mustispatsas ja myös avaimenperä, jota koristi muovinen Mustanaamion pää. Joitakin saattaa olla vielä jopa tallella vintillä olevassa roinalaatikossa.

- Jukka

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #13 : 31.07.2017 klo 18:36:23 »
Joku myy Tori.fi:ssä Mustiksia vanhojen lehtikansioiden kanssa. Kopsaan kuvan tähän. Eli on näitä jollakulla tallessa. En muuten olekaan aiemmin nähnyt tällaisia violetteja kansioita, joissa on Mustanaamio ja hyvä merkki, vaan vain sellaisia keltaisia, joissa on Mustanaamio ja kavahtava Hero (sellainen näkyi pienellä ketjun avausviestissä).

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #14 : 01.08.2017 klo 00:27:08 »
Enpä ole minäkään, mutta olikos Prinssi Rohkeaa jossain 70-luvun Mustiksessa?

nimim. pitää tutkia tarkemmin listoja.

Timo