Muistan kyllä purkan. Edellisen kerran olin jauhanut purkkaa vuonna 1977, mutta pitihän Batman-purkkaa maistaa.
Miltä maistui? Itse en muista enää sen suuremmin pakkausta kuin purukumiakaan, ainoastaan kortit.
Muutamaa vuotta aiemmin keräilyn kohteena olleet Turtles-purkat tarrakuvineen ovat kyllä jääneet mieleen. Vaaleanpunaisia ja kovia, oli ilmeisesti tarkoitus maistua mansikalle tjsp.
Purukumien mukana tulevat keräilykuvat olivat kyllä paholaisen keksintö. Viikonlopun karkkirahat meni monesti pelkkään purkkaan vaikka niin äiti kuin lähikioskin tuttu myyjäkin vihjaisivat, että eikö kannattaisi ostaa kunnon karkkia. Kotona kääreet auki repineenä saattoi sitten todeta että ei taaskaan ollut Silppuria tai edes Donatelloa, mutta edessä oli iso kasa kovia purukumeja, joiden makuun oli jo viikkoja sitten alkanut kyllästymään.
Vieläkö purkkakortteja muuten julkaistaan? Kioskin ainoa käyttötarkoitus mulle nykyään on toimia pakettien noutopaikkana, joten en ole tuotevalikoimaan kiinnittänyt mitään huomiota varmaan 15 vuoteen.