Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvapoliisit  (Luettu 90887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvapoliisit
« Vastaus #285 : 26.11.2023 klo 19:01:23 »
--
Mistähän asti tätä on Suosikissa julkaistu...onko jotain tietokantaa tehtynä tästä!

On.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nyrok_City

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #286 : 27.11.2023 klo 00:42:54 »
Minä kävin lukemassa Suosikkia ainoastaan lehtipisteissä, kun se oli semmonen "lässy tyttöjen aviisi" vilkaisin aina just Nyrokin, ainoa hyvä juttu siinä. Tai sitten kirjastossa.

EDIT: niistä kalvoista. Tekstaukset on niissä. Ks. kuva

Timo
« Viimeksi muokattu: 27.11.2023 klo 00:57:37 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #287 : 27.11.2023 klo 00:59:49 »
On.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nyrok_City
Kiitos!
Ai tätä on jossain Intro ja Help! lehdesä kanssa ollut...Nevö höörd!
No niinkuin sanon...olen ihan surkea musiikissa.

Mun pikkuserkulle (mua vuoden vanhempi tyttö) tuli toi Suosikki ja se vuoras koko huoneensa seinät niillä bändi-julisteilla.
Yritti mullekin tuputtaa sitä Suosikkia. Mä en perustanut lehdestä yhtään. En kyllä kai sit lukenut sitä ollenkaan...olisin kyllä muuten ton Mauri Kunnaksen sarjakuvan sieltä huomannut.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #288 : 27.11.2023 klo 10:44:55 »
SarjakuvaTV-logo mikforonissa on niin professionaalin näköinen, että! Hyviä juttuja, kiitos täältäkin!
Kiitos. Tuon logon kanssa on pähkäilty pitkään ja hartaasti. Suurin piirtein joka vuosi se on ollu menossa vaihtoon. Mikkiin sijoitettava läpyskä taas on ollut pitkään tyhjän panttina. Tähän se sopi.

Reimalla tietenkin kaikki Suosikki-lehdet, jossa Nyrok City -sarjakuvia ollut.
Eijo. Muutama sivu Nyrokia on jossain talteen leikattuna, mutta en edes kyennyt nyt niitä löytämään kun tätä tein.  :)

Mistähän asti tätä on Suosikissa julkaistu...onko jotain tietokantaa tehtynä tästä!
Aina vaan mua jaksaa ihmetyttää, miten vaikeaa ihmisten on tuota sarjakuvapoliisit-linkkiä klikata ja blogia lukea   :)???
Kunnaksen sarjisbliografia: https://comics.muuta.net/mauri-kunnas/
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #289 : 27.11.2023 klo 12:58:02 »
Aina vaan mua jaksaa ihmetyttää, miten vaikeaa ihmisten on tuota sarjakuvapoliisit-linkkiä klikata ja blogia lukea   :)???
Kunnaksen sarjisbliografia: https://comics.muuta.net/mauri-kunnas/
Sorry! Oon tämmöinen analoginen tyyppi. En osaa käyttää nettiä oikein!

Pistin nyt ton sun blogis mun kirjanmerrkeihin...heti Ankkalinnan pamuksen alle! Sitä en sitten tiedä, että löydänkö sitä enää, kun seuraavan kerran ihmettelen mistä se Reiman blogi löytyy. Muisti on katoavaista...varsinkin kun ylittää 50 ikävuoden rajapyykin!
« Viimeksi muokattu: 27.11.2023 klo 13:01:34 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jussih

• Jäsen
« Vastaus #290 : 27.11.2023 klo 16:44:25 »
Reimalla tietenkin kaikki Suosikki-lehdet, jossa Nyrok City -sarjakuvia ollut.
Mulla on lähes kaikki, ihan muutama uupuu. En osta tuota uusinta kokoelmaa, koska siihen valittuja on menty muuntelemaan.

jussih

• Jäsen
« Vastaus #291 : 27.11.2023 klo 19:23:29 »
"Wikipedia: Vaikka Nyrok City -sarjakuva julkaistiin alun perin vain lehdissä, löytyy koko Nyrok City -tuotanto myöhemmin julkaistuilta kokoelmilta Nyrok City Kollektion 1 (1984), Nyrok City Kollektion 2 (1993) ja The best & wörst of Nyrok City (2000). "
Ei muuten pidä paikkaansa....kaikkia ei ole julkaistu noissa kokoelmissa. Ja listauksessakin on virheitä...se on näköjään kopsattu Sarjainfosta 3/92, jossa siis nuo virheet alunperin....
« Viimeksi muokattu: 27.11.2023 klo 19:34:53 kirjoittanut jussih »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #292 : 27.11.2023 klo 23:13:26 »
Pistin molemmat Nyrok City kovakantiset varaukseen kirjastosta. Sit meen Pasilan kirjastoon kattoo...mitä on muutettu Suosikki lehdistä. Noista Intro ja Help! lehdistä en tiiä...en ainakaan aineistohaussa löytänyt helmetistä. Kansalliskirjastossa varmaan löytyy. Täytyy sit varmaan vähän valokuvata noi puutokset. Milloinhan Pasilaankin kerkiäis mennä...ne on nää joulukiireet!

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #293 : 28.11.2023 klo 00:19:05 »
Jos nyt oon mitään ymmärtänyt niin toi The best & wörst of Nyrok City (2000) on vaan yhteenlaitettuna noi kaksi aikaisempaa alppua, eli Nyrok City Kollektion 1 (1984) + Nyrok City Kollektion 2 (1993). Siitä syystä en sitä ostanut, koska noi kaksi olin hommannut jo tuoreeltaan. Tämän uuden ostin, koska siinä oli niin paljon aiemmin kokoelmissa julkaisematonta. Tai paljon ja paljon, 10 sivua.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #294 : 28.11.2023 klo 00:38:16 »
Jos nyt oon mitään ymmärtänyt niin toi The best & wörst of Nyrok City (2000) on vaan yhteenlaitettuna noi kaksi aikaisempaa alppua, eli Nyrok City Kollektion 1 (1984) + Nyrok City Kollektion 2 (1993). Siitä syystä en sitä ostanut, koska noi kaksi olin hommannut jo tuoreeltaan. Tämän uuden ostin, koska siinä oli niin paljon aiemmin kokoelmissa julkaisematonta. Tai paljon ja paljon, 10 sivua.

Timo
Mulla siis nämö nyt varauksessa kirjastosta!
    The best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön / by Mauri Kunnas (Otava 2011)
    The very best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön / by Mauri Kunnas. (Otava 2023)

Onko vieä jotain sarjakuvalehtiä taikka kirjoja, joissa on eri sarjakuvia kuin näissä kahdessa opuksessa.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #295 : 28.11.2023 klo 01:29:53 »
Jumangekko, siinähän on sit vielä välissä ollu tommonen The best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön!? Mitenkäs se nyt eroo tosta vuoden 2000 kirjasta? Vai onko vaan uusintapainos?

Siis:

Nyrok City Kollektion 1 (1984)
Nyrok City Kollektion 2 (1993)
The best & wörst of Nyrok City (2000)
The best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön (2011)
The very best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön (2023)

Timo
« Viimeksi muokattu: 28.11.2023 klo 01:31:59 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #296 : 28.11.2023 klo 01:34:30 »
Jumangekko, siinähän on sit vielä välissä ollu tommonen The best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön!? Mitenkäs se nyt eroo tosta vuoden 2000 kirjasta? Vai onko vaan uusintapainos?

Siis:

Nyrok City Kollektion 1 (1984)
Nyrok City Kollektion 2 (1993)
The best & wörst of Nyrok City (2000)
The best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön (2011)
The very best & the wörst of Nyrok City : giant gollexön (2023)

Timo
Se on uusintapainos...näin ainakin Helmet kertoo!

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #297 : 28.11.2023 klo 13:34:16 »
Onko vieä jotain sarjakuvalehtiä taikka kirjoja, joissa on eri sarjakuvia kuin näissä kahdessa opuksessa.
Kuten siitä bibliografiasta käy ilmi. Vain alkuperäisissä lehdissä Help, Intro, Suosikki on.

Punakantisessa kokoelmassa (joka on muistaakseni laajempi kuin kaksi aiempaa yhteensä) on 8 sivua jota ei ole mustakantisessa. Ja mustakantisessa on 10 sivua joilla korvattiin punakantisten sensuurikeissit. Punaisen pehmeäkantinen on vuodelta 2000 ja kovakantinen uusinta 2012, jos oikein muistan)

Pehmeän ja kovakantisen punaisen ero löytyy kansien lisäksi lähinnä värien toistossa. Jälkimmäinen näyttäisi jo olevan digi ja siinä on piirun verran kylläisemmät värit.
Muutama Nyrok julkaistiin aikanaan Suosikissa mv:na ja niitä on muistaakseni kokoelmissa väreissä.

Mac Moose albumeista eka oli mv ja uusintapainos väritetty.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2023 klo 13:36:57 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #298 : 17.12.2023 klo 13:47:34 »
Yllättävän vähän katsojia Nyrok-jaksolla. Eivätkö ihmiset ole löytäneet tuota videota?

Taas on saatu yksi vuosi pakettiin - oikein joulupakettiin. SarjakuvaTV on tosiaan pyörinyt jo 7 vuotta! Tämä on kuitenkin vasta kolmas kanavalla julkaistu Joulupaketti. Mittaa reilu vartti.

Toimittajien vieraana Anssi Rauhala ja käsittelyssä "Kapteeni Hyperventilaattorimies pelastaa joulun" sekä Natachan "Seitsemäs paimen" -joulutarina.

Aiemmat joulun pakkaajat olivat Milla Paloniemi (2017), jonka kanssa pelattiin Joonaksen Joulumaa -lautapeliä ja muisteltiin mestaria sekä Jyrki Vainio (2018), kertomassa jouluisista pilakuvista ja vanhan ajan joululehdistä.

Tämän päivityksen myötä meillä on tasan 90 videota rosterissa ja 181 tilaajaa kärkkymässä sarjakuvaherkkuja. Nyt onkin muuten hyvä hetki tilata kanava ellet vielä ole sitä tehnyt. Jouluvideolla paljastetaan hieman tulevaa, ja kuten olettaa saattaa sisällöltään SarjakuvaTV tulee jatkamaan tutulla linjalla.

:police:

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #299 : 17.12.2023 klo 14:17:22 »
Yllättävän vähän katsojia Nyrok-jaksolla. Eivätkö ihmiset ole löytäneet tuota videota?

Taas on saatu yksi vuosi pakettiin - oikein joulupakettiin. SarjakuvaTV on tosiaan pyörinyt jo 7 vuotta! Tämä on kuitenkin vasta kolmas kanavalla julkaistu Joulupaketti. Mittaa reilu vartti.

Toimittajien vieraana Anssi Rauhala ja käsittelyssä "Kapteeni Hyperventilaattorimies pelastaa joulun" sekä Natachan "Seitsemäs paimen" -joulutarina.

Aiemmat joulun pakkaajat olivat Milla Paloniemi (2017), jonka kanssa pelattiin Joonaksen Joulumaa -lautapeliä ja muisteltiin mestaria sekä Jyrki Vainio (2018), kertomassa jouluisista pilakuvista ja vanhan ajan joululehdistä.

Tämän päivityksen myötä meillä on tasan 90 videota rosterissa ja 181 tilaajaa kärkkymässä sarjakuvaherkkuja. Nyt onkin muuten hyvä hetki tilata kanava ellet vielä ole sitä tehnyt. Jouluvideolla paljastetaan hieman tulevaa, ja kuten olettaa saattaa sisällöltään SarjakuvaTV tulee jatkamaan tutulla linjalla.

:police:
Kyllä mä olen katsonut aika montakin SarjakuvaTV:n videoo...myös katsoin ainakin osan tuosta Nyrok-videosta!

Tiedä sitten onko mulla SarjakuvaTV:n kanava tilattu...jonkun Reiman kanavan olen tilannut kylläkin.

Mä olen  hyvin huono tilailemaan mitään kanavia...sama juttu tykkäyksien kanssa...en pidä siitä, että joku näkee mistä meikä tykkää tai mitä kanavaa tilaan. Haluan olla kaikkialla anonyyminä.

Mutta tää Jouluvideo oli ihan hyvä katottava. Nyt kyllä tullut nää kuvauksellisesti paremmaksi, kun haastattelijat keskittyy haastattelee ja kuvaaja siellä kameran takana keskittyy siihen kuvaamiseen ja kuvakulmien vaihtoon.