Kirjoittaja Aihe: Huhtikuun haaste - kommentit  (Luettu 1851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vergil

• Jäsen
Huhtikuun haaste - kommentit
« : 03.04.2016 klo 14:39:43 »
Tänne kommentit huhtikuun haasteista, työt toisaalle.

Vergil

• Jäsen
Vs: Huhtikuun haaste - kommentit
« Vastaus #1 : 01.05.2016 klo 15:55:26 »
Hyvää vappua kaikille osallistujille ja muillekin säädyille!

Tuipalin omaelämäkerralliset kertomukset liikkuvat jo muutenkin todellisuuden rajamailla eikä tämäkään ollut poikkeus, joskin nyt saavutetaan peräti kosmiset mittasuhteet. Muistakaa lapset, älkää kokeilko kotona! Viime kuun haastetta teknisesti jämäkämpi.

Shunichirolta tuttuun tapaan useamman sivun pläjäys. Olisi muuten hauska tietää, kuinka paljon aikaa näiden tekemiseen kuluu. Minulle tästä tuli mieleen Last Action Hero ja Alan Wake. Epäilen stoorin olevan tytön kuvitelmaa, jota hänen kokemuksensa ja odotuksensa/toiveensa muovaavat. Mutta se on vain minun tulkintani. Parasta tässä kaunista piirrosjälkeä vähättelemättä onkin tekijän jättäminen tulkinnat lukijan mielikuvituksen varaan valmiiksi vatkattujen vasutauksien sijaan.

Holle täydentää tutun haasteilijatrion niin ikään tekijänsä näköisellä sarjakuvalla. Näppärän simppelisti toteutetun hauskan stripin viimeinen puhekupla on vähän ongelmallinen. Nykyisessä sanamuodossaan siitä jää vähän vitsin selittelyn makua. Ehkä viimeisen lauseen olisi voinut jättää tykkänään pois.

Haasteen voitto alkaa tuntua kiertopalkinnolta osallistujien ollessa kuukaudesta toiseen samoja (ei siinä mitään, ilman heitä ei olisi haastetöitä lainkaan!) ja tällä kertaa se singahtaa Shunichiron käsiin, ota koppi!

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #2 : 01.05.2016 klo 19:37:39 »
Kiitos! Otan voiton nöyränä vastaan.

Ja vastaus kysymykseen eli paljonko tällaisen sarjakuvan tekemiseen menee aikaa? No, tämän sarjiksen kohdalla kävi niin, että aloin tehdä ruutuja värillisinä A3-kokoon. Noin viikon verran niitä väsäilin, kunnes päätin, että homma ei toimi, kuvat eivät vain miellyttäneet minua. Niinpä siirryin mustavalkoiseen grafiikkaan. Lyijykynät veivät aikaa viisi päivää (61 erillistä piirustusta A4-paperille) ja tussaus yhden päivän, tarkemmin sanottuna kuusi tuntia. Olen kai ennenkin maininnut täällä, että olen aika nopea piirtäjä. Seuraavana päivänä tussasin muutaman ruudun uusiksi ja sitten tietokonehommiin, eli skannaukseen, taittoon ja tekstaukseen, johon kului toista päivää.

- Jukka

Lokkiparvi

• Jäsen
« Vastaus #3 : 02.06.2016 klo 00:08:47 »
Haha, voi vitsi Tuipal! Sun omasta sai makeat naurut xD