Kysyjän kiinnostusalueet tuntien: onko näistä tehty tietokonepeli?
On kyllä.
Nemesis the Warlock oli kerrassaan hurja ja viimeisen päälle laadukkaasti tehty peli, sitä tahkosin itse monesti. Oli hassua tajuta vasta paljon myöhemmin, että sarjakuva ja peli ovat samasta hahmosta. Tämä taitaa kertoa jotain, kuinka helppoa oli kuvata sankari pikseligrafiikalla...
Koppalakkiukosta, eli
Dan Daresta, ei ole jäänyt mitään mieleen, mutta muistan sitäkin säännöllisesti pelanneeni. Pelilaatikossa oli mukana myös sarjakuva!
Asterix-pelissä ei ollut mitään järkeä, mutta muistan siinä olleen velmu musiikki ja koetin ottaa pelin tavoitteista usein tolkkua.
Superman oli Megadrivellä kurja, tuli jossain tarjouksessa muiden pelien kyljessä.
Snoopyä en koskaan ole nähnyt, mutta entiset työkaverit sitä monesti muistelivat lämmöllä.
Turtlesia olen pelannut useilla alustoilla useissa muodoissa.
Batman toki on ollut useissa peleissä mukana, ja
Dredd sekin 2000-luvun puolella.
Oli minulla jo varmuuden vuoksi uusi nelikenttä valmiina, laitetaan se nyt palkinnoksi. Tästä joukosta vain
Aku Ankkaa olen pelannut kuusnelosella.
Shadowman-pelin oli jossain kaupassa, mutta pelit olivat niin kalliita Megadrivelle, ettei niitä ostettu oikealta ja vasemmalta.
Ja kun edellinen nelikenttäkysymykseni otetaan huomioon, on tällä sivulla jo kaikkiaan 16 sarjakuvahahmoa, joista on tehty tietokone- tai videopeli.
EDIT: Kaikkiaan 16, ei 20 hahmoa. Käytännössä tietenkään Tarzan ja Billy the Kid eivät ole alkujaan sarjakuvasankareita, kuten tämän kysymyksen 12 hahmoa.