Kirjoittaja Aihe: Knight Rider (Ritari Ässä)  (Luettu 3571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPH

• Jäsen
Knight Rider (Ritari Ässä)
« : 22.12.2015 klo 09:51:32 »
Onkos kukaan tutustunut? (Toihan on jo Vol. 2)

http://www.bleedingcool.com/2015/12/21/another-dose-of-something-great-knight-rider-vol-2-is-available-now/

Mä oon ollu iso Knigt Rider -fani jo vuosikymmenet. Muistan vielä ku sarja alkoi TV:stä, ja musta virtaviivainen KITT lähtemättömän vaikutuksen tokaluokkalaiseen meikäläiseen. Myöhemminhän (paljonmyöhemmin) itse ostin 89-vuosimallin Trans Amin, josta sittemmin purin levikkeet, vaihdoin valot, konepellin, keulan ja spoilerin tehden siitä vuoden 1982 Trans Am -replican, joka siis KITT oli (tosin en mennyt niin pitkälle että olisin tehnyt sisusta-konversion (kojelauta sun muut) tai iskenyt skannneria keulille.

Vaikka Knight Rider kokonaisuutena on loistava, silti se ydin mulla on se auto - Trans Am. Ja tässä kohdin mulla nostaa tien osittaain pystyyn kun näyttää että tuossa sarjakuvassa on käytetty artistisia vapauksia auton uudelleen suunnittelussa - se ei oo se mun rakas Trans Am.

Se lannistaa mun innostusta aika paljon mutta kai ton vois kuitenkin tsekata.

Ja nimi Chuck Dixon myös herättää kiinnostuksen. Oon lukenut herran kaikki kuusi SEAL Team Six -kirjaa ja myös tämän käsikirjoittamaa G.I.Joeta. Hyvää luettavaa.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Knight Rider (Ritari Ässä)
« Vastaus #1 : 22.12.2015 klo 20:24:37 »
Ei oo tullut kumpaakaan vollia eteen. Pitääpä katella.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2 : 22.12.2015 klo 20:44:10 »
En ole lukenut noita sarjakuvia, mutta Ritari Ässä tuli kyllä skidinä ala-astelaisena seurattua ja kyllä siitä seuraavana päivänä koulussa puhuttiin. Silloin aikanaan oli tosi hyvä sarja, mutta kun katselin noita episodeja nyt vanhempana ja kyynisempänä, kaiken nähneenä ja vanhana äijän rähjänä, niin en kyllä tiiä mitä mä näissäkin aikanaan näin...ei kyllä enää kolahtaisi ollenkaan.

Katselin myös sitä uudempaa Ritari Ässää (2008-2009)...se oli vieläkin hirveempää...transformer Knight Rider...yök.
IMDB:ssa on joku Knight Rider 2016...kaiketi joku uusi tuleva sarja.

Muistaako kukaan Katuhaukkaa...siinä sarja joka oli kyllä ihan persiistä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kyty

• Jäsen
« Vastaus #3 : 22.12.2015 klo 21:58:35 »
Nykyään on oikeassakin elämässä mahdollista rannepuhelimet ja itseohjautuvat Teslat.

JPH

• Jäsen
« Vastaus #4 : 23.12.2015 klo 10:58:46 »
Knight Riderhan oli vahvasti aikansa tuote, nykyisin kun katselee niin silmiin pistää kyllä epäloogiisudet, vanhat tietokonehärpäkkeet ja huonot kikat, kuten kuvanauhan nopeuttamiset ja Silent Modessa häviää pyörienkin äänet.

Mutta pitää keskittyä itse tarinaan, tosin kakkoskauden jälkeen kun alkuperäiset kirjoittajat lähti niin kirjoittamisen laatukin laski.

Mutta nostalgia-arvo on kova, ja sen takia siitä voi pitää vaikka joskus noi kömpelyydet harmittaa ihan urakalla.

Mutta hienojakin on, ei ollut mitään CGI:tä joten kaikki tehosteet on "cconventional" - hypyt, kahella renkaalla ajamiset yms. Stunttiajaja Jack Gill sanokin et sillä on titaania niskassa hyppyjen aiheuttaman whiplashin takia.

Knight Rider 2008, eli tää uusi tuleminen Mustangilla oli aluksi ei-niin-hyvä, mutta loppua kohden ne saikin sitä pelastettua ja vanhaa fiilistä takaisin. Kuitenkin liian myöhään pelastaakseen katsojalukuja, ja Hasselhoffin rannalle jättäminen oli iso virhe.

Tää sarja on ollut iso määrittelevä tekijä mulle. Olin 8-vuotias sillon kun tää tuli ekan kerran.

Sen vuoksi todella toivon, että tää sarjakuva ois jotain hyvää - tässä kun leikitään mun lapsuuden suurimmilla sankareilla :)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #5 : 23.12.2015 klo 20:22:37 »
Alkuperäinen sarja on hyvä vieläkin, sen epäsuora jatko Team Knight Rider oli kökköä jo 20 vuotta sitten (oli paremminkin MASK kuin Knight Rider) ja tämä uudelleenlämmittely oli huono mutta sentään katsottava.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

JPH

• Jäsen
« Vastaus #6 : 28.12.2015 klo 12:32:10 »
Alkuperäisestä sarjasta puheenollen..
http://www.neatorama.com/2011/06/03/15-facts-you-might-not-know-about-knight-rider/

Mutta sarjiksesta: Vol 2:n taide on kuulemma parempaaa, ja tuo  KITTin ulkoasun tulkinta hieman erilaista. Laitoin tilaukseen molemmat volumet, sitten voi kommentoida tarkemmin kun ne on lukenut.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #7 : 30.01.2016 klo 11:49:22 »
Minua ei kiinnosta tämä sarjakuva siksi kun sankari ei ole lainkaan Kikkarapää Hasselhoffin näköinen. Taide ei muutoinkaan vakuuta lainkaan.

JPH

• Jäsen
« Vastaus #8 : 08.03.2016 klo 11:16:10 »
Tuli luettua toi Vol 1 ja.......no, ei se nyt kovin huonokaan ollut mutta en sitä lähtisi suosittelemaan.

Reboottihan se oli, ja uusi tarina miten KITT syntyi. Tai no, eihän sen AI:n syntyä niin alkuperäisessä (82) sarjassa puitukaan hirveän paljon. Myös F.L.A.G. on "modernisoitu", tosin siihenkään ei 80-luvun sarjassa hirveästi syvennytty - ei niin paljoa tässäkään.

Mitä autoon tuli, sen piirtämisessä otetut vapaudet (varsinkin ensimmäinen tarina jossa auto ei näytä yhtään Trans Amilta) häiritsivät mua eniten. Ittekin Trans Amin omistaneena tiedän hyvinkin tarkkaan kaikki erot vuosimallien välillä. OK, keulahan oli customia sarjaa varten, ja skanneria lukuunottamatta se on piirretty ihan OK, varsinkin toisessa tarinassa jossa piirrosjälki on muutenkin parempaa, autokin näyttää konepeltiä lukuunottamatta '82 Trans Amilta.

Ekassa tarinassa siis piirrosjälki ei ole sieltä parhaasta päästä (Noi Sampsan linkkaamat samplet). Tokassa lyhyemmässä tarinassa taas se on aika kohdillaan (lukuunottamatta auto konepeltiä ja skanneria). David Hasselhoffin näköistä Michael Knightista ei ole yritettykään saada, joka on ihan fine kun ei sarjakuva muutenkaan ole "screen accurate".

Ihan OK, jos ei kehuttava. Mutta olen kuullut että Vol 2 olisi parempi. Ja siinähän kirjoittajana on se Chuck Dixon. Kun sen jo satun omistamaan niin avoimin mielin vaan lukemaan.....