Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 518812 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

mikki

• Vieras
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #150 : 07.02.2006 klo 13:33:12 »
Kyllä divareissa käynti kannattaa. Taskarit lähtee yli puolet halvemmalla kuin kaupoista ja niissä on se vanhan hyvän ajan tunnelma.
Alkuperäiset taskarit kunniaan.

Kyllä divareissa kannattaakin käydä! Monesti tekee hyviä löytöjä kun joku on rahan himossa vienyt pois.
  Mutta aina kannattaa suhtautua varauksella tai ainakin tarkastaa ostettavan lehden kunto, sillä lehti voi olla päältä huippukunnossa mutta sisällä voi olla kaunista väritystä tai puoliksi revenneitä sivuja ja...  ;)

Kurik

• Vieras
« Vastaus #151 : 07.02.2006 klo 13:40:54 »
Kyllä divareissa kannattaakin käydä! Monesti tekee hyviä löytöjä kun joku on rahan himossa vienyt pois.
  Mutta aina kannattaa suhtautua varauksella tai ainakin tarkastaa ostettavan lehden kunto, sillä lehti voi olla päältä huippukunnossa mutta sisällä voi olla kaunista väritystä tai puoliksi revenneitä sivuja ja...  ;)

Taskareista kannatta tarkistaa niiden keskiaukeama. Siitä näkee aikahyvin onko taskari hajoamassa.
Kannatta muutenkin plärätä kaikkea mitä meinaa ostaa divareista

mikki

• Vieras
« Vastaus #152 : 07.02.2006 klo 19:04:54 »
Ja ovat sitten plärätyn näköisiäkin.

80-luvulla ei suomalaisiin divareihin ollut vielä yleistynyt muovipussikäytäntö. Olin divarikauppiaan kanssa Lontoossa silloin ja hän oli hyvin otettu siitä että kaikki käytetyt lehdet olivat siististi hyväkuntoisina muovipussissa. Uhosi ottavansa itsekin käyttöön tuon systeemin etteivät kersat pääse pläräämään.

Kyllähän plärätä voi mutta nätisti. En minä ainakaan summamutikassa osta mitään, sillä koskaan ei tiedä mitä kirja pitää sisällään.
 Esim: ostin Aku Ankan spesiaali taskarin ja kotona aloin lukea, ja kesken abumin sivut muuttuvat valkoisiksi! Ei tekstiä, ei kuvaa vaan valkoista. Se tuskin lieni tarkoituksellista.  ???

mikki

• Vieras
« Vastaus #153 : 07.02.2006 klo 20:56:27 »
Tähän väliin täytyy sanoa, että ei oululaisissa divareissa ole mitään muovipussitettuja kirjoja eikä muitakaan divarituotteita. Liekö Oulu epäkehittynyt  :D Kyllä tuo muovipussi homma kuulostaa ihan kätsältä, jos kerran saa katsoa jos kysyy luvan.

Samu

Kurik

• Vieras
« Vastaus #154 : 07.02.2006 klo 21:02:07 »

Muovipussin sisälle saa vilkaista kun pyytää myyjältä luvan. Silloin ei plärätä jos ei ole aikomustakaan ostaa.

Tuossa on kyllä vinha perä, jos jokainen ajattelee että "Ei haittaa jos minä plärään" niin syntyy ongelma.
Mutta jos sarjis on siistin näköisesti pussissa ei ole mitään tarvetta pläräämiseen. Jos kuitenkin ostamasi sarjis on täysi jaska voithan käydä valittamassa divarin pitäjälle.

jonttu

• Vieras
« Vastaus #155 : 23.02.2006 klo 15:34:18 »
minulla itselläni on mikki kiipelissä toka painos tiiättekö minkä arvonen se on? ;D

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 23.02.2006 klo 16:09:05 »
minulla itselläni on mikki kiipelissä toka painos tiiättekö minkä arvonen se on? ;D

Alle 5€, mutta tää kysymys ei kyl kuulu tänne.
MINÄLASSI

abu

• Uusi jäsen
« Vastaus #157 : 25.03.2006 klo 15:41:35 »
Tasan 224 niitä oli kun viime viikolla ne laskin. Ostin joka kuukausi uuden jonkun 6 vuoden ajan, mutta lopetin keräilyn puolisen vuotta sitten juttujen huonon laadun takia.

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #158 : 25.03.2006 klo 18:55:59 »
Taitaa olla päällä 250

Galactic

• Uusi jäsen
« Vastaus #159 : 26.03.2006 klo 19:47:26 »
N. 250-260 mukaanlukien erikoisnumerot. Satunnaisia taskareita numeroon 200 asti ja siitä kaikki uusimpaan saakka+satunnaiset erikoisnumerot. Oon itsekin huomannut tason laskemisen (vai kultaisiko aika muistot?) mutta en ole vielä raaskinut lopettaa, kun on ollut vähintään kaks hyvää sarjaa/taskari. Poikkeuksena kaikista uusin, 315 jossa ei yhtäkään.

Raimu

• Vieras
« Vastaus #160 : 27.03.2006 klo 22:32:00 »
Taskareita omistan yhden. Yksi toinenkin on ollut omistuksessani muinoin, ennen poismenoaan. Tulevaisuudessakin omistanen. ^. .^

Niiden keräily kuulostaa kyllä hieman irstaalta toiminteelta.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #161 : 28.03.2006 klo 09:54:58 »
Kaikki alle 175. ja tasanumerot sen jälkeen sekä pari risaa (yli 175.) jota en osta uutta. Yhdestä taskarista (68 taisi olla) puuttui vähän takaa, luulin että pari sivua mutta siinähän oli koko tarina. Ostin sen uusiksi. Oli niitä enemmän mutta ne ovat joutavia ja vievät tilaa, oikeastaan pitäisi kerätä kaikki mustavalko-väri -taskarit. Kokoväreihin jouduttiin menemään sen Kumikallen piirtäjän vuoksi joka piirsi tietokoneen liukuväreillä taustat. Hyi helvetti. Parissa taskarissa olivat vain ne sarjat kokovärisiä ja muut tavallisia - se oli luultavasti niin tyhmän näköistä että siirryttiin suosiolla kokoväriin. Ne Kumikalle-taskarit pitäisi polttaa saunan luukussa. Niistä olisi jotain hyötyä.

Kyllä tämä Kvaak on hieno paikka kun saa, taas, purkaa ärtymystään paskasarjoihin. Ei tätä Sektorissa ymmärrettäisi.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #162 : 28.03.2006 klo 10:30:09 »
Olisi varmaan yli 200 ja keräisin edelleen niitä ellen olisi joskus vienyt teininä kirjoja divariin kun piti saada tupakkaa ja kaljaa.  :-[

marko70

• Vieras
« Vastaus #163 : 28.03.2006 klo 11:50:12 »
211...Eiköhän noita ole jokaisella paikat täynnä,mutta kun tenavat lukee olen noita niille ostellut,mahtuu vielä onnex hyllyyn...Nykyään aika aneemisia mitä olen seurannut tarinat+piirtäjät :-\

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #164 : 08.05.2006 klo 02:53:54 »
Uusin taskari on pitkästä aikaa parasta a-ryhmää! Etenkin Rodolfo Ciminon kirjoittamat ja Giulio Chierchinin ja Luciano Gatton piirtämät Roope-tarinat ovat juuri sitä, mitä parhaat Ankka-tarinat ovat.