Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 519113 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1020 : 03.02.2012 klo 00:46:56 »
Uusimman Aku Ankka -lehden takaa paljastuu tietoja Taskarin tähtihetket -kokoelmasta.

Tämä osoittautui miellyttäväksi yllätykseksi. Ei yhtään Scarpaa eikä Cavazzanoa ja De Vitaltakin vain yksi varhaiskauden työ. Virkistävää! Sen sijaan oli mukana Chierchiniä, Carpia ja Asteritia. Mastantuonon Mikki oli myös rautaa. Painojälkikin oli enimmäkseen erittäin hyvää. Ihan toimiva kokonaisuus, vaikka jotkut tarinat unohtuivat heti lukemisen jälkeen. Harmittaa vähän, että sisällysluettelossa oli annettu ihan väärät vuosiluvut ja tiedot Chierchinin toiselle tarinalle. Olisin ollut enemmän innoissani, jos olisin etukäteen tiennyt, että hänen ankkatarinansa on 70-luvulta (vai 60-luku?) kuin 1990-luvulta. Ihmettelen, että Carpin tarina ei tuntunut yhtään tutulta, vaikka olen lukenut taskarin 74 useaan otteeseen. Siinä oli joka tapauksessa ylivertaista kuvitusta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1021 : 03.02.2012 klo 18:33:32 »
Ihmettelen, että Carpin tarina ei tuntunut yhtään tutulta, vaikka olen lukenut taskarin 74 useaan otteeseen. Siinä oli joka tapauksessa ylivertaista kuvitusta.

Eikä sitä sieltä taskarista 74 löytynytkään. Eli siinäkin on virhe. Uskomatonta! Onkohan kuvittaja edes Carpi? Tuli pikkaisen mieleen Koninkauluksen hehkuttama Francesco Guerrini. Joka tapauksessa se oli kirjan parhaiten piirretty tarina.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #1022 : 05.02.2012 klo 18:49:50 »
Eikä sitä sieltä taskarista 74 löytynytkään. Eli siinäkin on virhe. Uskomatonta! Onkohan kuvittaja edes Carpi? Tuli pikkaisen mieleen Koninkauluksen hehkuttama Francesco Guerrini. Joka tapauksessa se oli kirjan parhaiten piirretty tarina.

Päivänselvää Carpiahan tuo on, eli ei siinä sentään metsään ole menty. En näe juuri Guerriniä tuossa, vaikka Guerrinin tyylissä näenkin vaikutteita Carpista.

Kootaanpa nyt yhteen tämän opuksen sisällysluettelon virheet:

— AATK 226, jossa kirjan ensimmäinen tarina on julkaistu, ilmestyi vuonna 1999 eikä 1998.
— Ensimmäinen Artibanin, Arenan ja Mastantuonon Mikki-tarinoista on vuodelta 1995, ei tietenkään vuodelta 1966.
— Martinan ja Chierchinin tarina on todellakin vuodelta 1968 ja julkaistu vuonna 1976 Taskarissa 31.
— Carpin piirtämä tarina on vuodelta 1996 ja ilmestynyt vuotta myöhemmin Taskukirjassa 209 — nämä tiedot olivat pompanneet tuon Martinan ja Chierchinin tarinan kohdalle. Tarinan alkuperäinen nimi on Zio Paperone e i concerti predatori. Tähän oli jotenkin onnistuttu sähläämään klassisen Bob Fingher -tarinan nimi, alkuperävuosi ja Taskari, jossa se on julkaistu (huomatkaa myös hieno vuosiluku 19XX).

Hyvin hoidettu taas, ei voi muuta sanoa. Kiitos, toimitus, kun selvästi näette vaivaa tarjotaksenne kuluttajille laadukkaita tuotteita! Haistakaa vit...eikun jatkakaa samaa rataa!
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012 klo 18:53:19 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1023 : 05.02.2012 klo 18:53:59 »
— Carpin piirtämä tarina on vuodelta 1996 ja ilmestynyt Taskarissa 209 vuotta myöhemmin — (...)

Siinähän ehti vierähtää monta vuotta! ;-)

Sinusta tulisi hyvä Taskareitten toimittaja!

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #1024 : 05.02.2012 klo 18:55:20 »
Siinähän ehti vierähtää monta vuotta! ;-)

Hah, ehdinpäs korjata sanajärjestystä ennen kommenttiasi.  ;)
Topolino & Orazio Cavezza

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1025 : 06.02.2012 klo 00:40:05 »
Guerrini tuli mieleen etenkin karhukoplalaisita siinä Carpin tarinasta.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1026 : 07.02.2012 klo 00:39:16 »
Itsekin olen satunnainen Taskarien ostaja, joten yksikin hyvä sarjakuva takaa ostamisen.

Taskarit ovat monelle viihdelukemistoa jota ostetaan silloin kun on tarve ja kyllä tämä lama siihen vaikuttaa. 2010 oli juhlavuosi ja se näkyi leviikissä.

Triplat ja tuplat ovat asiallisia ja nehän keikkuu leviikkilistan kärjesssä, saisi minun puolesta tulla toinenkn tripla vuodessa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1027 : 07.02.2012 klo 22:40:32 »
Taskari nro 386: "Tuplanolla ja pelin säännöt" oli lehtipisteissä. Nimitarina on nyt sitten se kauan kaivattu Tuplanollan hämärän peitossa ollut eka tehtävä. Yli satasivuinen Marco Boscon ja Fausto Vitalianon kirjoittama ja Lorenzo Pastrovichion taiteilema eepos on komea ja ehdottomasti odotuksen arvoinen. Erikoisena yllätyksenä myös normitaskariksi Pastrovichion kansi on komea foliointeineen ja kohokuvioineen. Kyllä nämä tuplanollat ovat parhaimmillaan todella hyviä ja toivottavasti ne myös jatkuvat. Pitkät tarinat ovat piristäviä ja tuovat mieleen alkuaikojen eeppiset taskaritarinat.

Maaliskuun taskarin nimi on "Taidenautinto".
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #1028 : 11.02.2012 klo 15:49:41 »
Helmikuun Taskari on syytä hankkia jo pelkästään Claudio Panaresen kuvittaman Roope-hupailun takia. Hillitöntä jälkeä!

Ciminon käsikirjoituksessakaan ei ole valittamista, epähauskaa loppua lukuun ottamatta.

AnttiS

• Vieras
« Vastaus #1029 : 13.02.2012 klo 19:58:41 »
Tuplanolla ei ollut aivan sitä mitä odotin, mutta tykkäsin tuhat kertaa enemmän kuin monista tätä edeltäneistä. Muuten tarinat olivat aika peruskauraa.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
Kääk13-kirjoittaa!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1031 : 17.02.2012 klo 20:54:13 »
...ja varmasti odotetuimpana Casty.

Eikä ollut muuten mikään tusinatarina Castylta vaan 72-sivuinen "Mickey Mouse and The world to come"!! NAM!!!!!! :) :) :)
Tuskainen odotus alkaa...
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 klo 21:18:22 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #1032 : 17.02.2012 klo 22:05:50 »
Aika lupaavia opuksia.  8]  Muutama huononpi tarina siinä sivussa ei haittaa yhtään mitään

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1033 : 18.02.2012 klo 11:18:06 »
Eikä ollut muuten mikään tusinatarina Castylta vaan 72-sivuinen "Mickey Mouse and The world to come"!!

Tämä minäkin olen odottanut.

AnttiS

• Vieras
« Vastaus #1034 : 20.02.2012 klo 19:53:04 »
Huhuhuhuu, tuo Castyn tarina kyllä nostaa taskarin arvon minun silmissäni tähtiin! ;D