Kirjoittaja Aihe: RW:n supersankaritarjonta vuonna 2015  (Luettu 97972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: RW:n supersankaritarjonta vuonna 2015
« Vastaus #30 : 06.01.2015 klo 19:49:32 »
Koskeeko tämä vaihto kaikkia DC-julkasuja vai voiko Egmont julkaista Teriksen wanhoja vuosikertoja yksissä kansissa Semicin ajoilta?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #31 : 06.01.2015 klo 21:17:29 »
Hyvä kysymys, saattaisi ehkä voidakin. Jos siis haluaisi, sitähän kokeiltiin toissa vuonna eikä jatkoa tullut.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #32 : 06.01.2015 klo 21:40:56 »
Kuinkahan monella olisi juuttunut joulukinkku ruokatorveen, jos ensiksi olisi julkaistu asian toinen puoli: Egmont lopettaa DC-sarjakuvien julkaisun :). Tuli sekin mieleen, että tämäköhän siinä oli takana, kun Egmont kesällä peräänkuulutti uusia, julkaistavia sarjakuvia? Silloin ajattelin, että millä resursseilla, kun väkeä koko ajan pistetään pihalle.

Se huono puoli tässä on, että painosmäärät ovat pieniä, ja kärppänä pitäisi olla ostamassa. Minulla ei asiantuntemus riitä etukäteen tietämään, että mikä on DC:n tarjonnasta oleellista. Tähän saakka olen valikoinut parhaita päältä, eikä talous takuulla riitä tulevaisuudessakaan koko tarjonnan hommaamiseen. Nyt toivonkin, että näistä saataisiin nopeasti arvosteluja pihalle.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #33 : 06.01.2015 klo 22:23:41 »
Ruotsissa on tietääkseni ollut osa Marveleista yhdellä firmalla ja osa toisella.

Hetkinen, niin on ollut Suomessakin. Semic Press julkaisi Hämistä samaan aikaan kuin Mail-Man Ky Hulkia ja Ihmenelosia.

Joo tämä voi olla mahdollista, mutta mikäli sanamuoto tosiaan on ei julkaise niin sekin on mahdollista.
Myös Like julkaisi Batmania Egmontin aikoihin.
Se vaan oli ennen tätä sopimusta.

Muutaman kerran jutellut(toki aivan eri sarjakuvan lajistakin) muutaman kustannustahon kanssa ja on olemassa yksinoikeussopimuksia kustantamojen ja tekijöiden suhteen.

Sen enempää tietämättä(tämä ON internet yhä) on täysin mahdollista että tuo aiempi tilanne ei päde, vaan nykyinen yksinoikeuspykälä on siis tasan DCn julkaisut Suomessa ovat RWn sopimuksen voimassaoloajan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #34 : 08.01.2015 klo 01:56:03 »
RW-kustannuksen sivuilta on muuten hävinnyt tuo sandman. Toivottavasti se on vain jokin virhe tai vika ainoastaan mun selaimessa :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 08.01.2015 klo 09:05:56 »
RW-kustannuksen sivuilta on muuten hävinnyt tuo sandman. Toivottavasti se on vain jokin virhe tai vika ainoastaan mun selaimessa :)

Tätä minäkin ihmettelin mutta ehkä se vain tarkoittaa, että Sandman vain viivästyy hieman. Toivottavasti ei sen kummempaa.

RW:n ilmestyminen iloksemme on kyllä mielenkiintoinen käänne. Vaikea uskoa, että joka kuukausi ilmestyvät kolmen kympin kirjat myyvät kuin häkä, sillä harvalla on varmaan varaa pistää montaa sataa euroa vuodessa yhden sarjan seuraamiseen. Toivotaan kuitenkin parasta ja itse aion tehdä parhaani toiminnan tukemiseksi.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #36 : 08.01.2015 klo 09:21:45 »
-- joka kuukausi ilmestyvät kolmen kympin kirjat myyvät kuin häkä, --

Ja toivottavasti näitä kirjoja ilmestyy myös kirjastoihin, varsinkin jos painokset ovat hyvin pieniä, kuten olen ymmärtänyt.

Uskoisin, että jos näitä haluaa keräillä/lukea, pitää ostaa heti eikä odotella.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #37 : 08.01.2015 klo 10:49:14 »
Banana Pressin mukaan RW:n eka Sandman on siirtynyt kuukaudella helmikuun 12. päivään.

Eivät nuo nimikkeiden samanaikaiset julkaisemiset eri kustantajilla ole Suomessa niin harvinaisia kuin ehkä luulisi. Lisään aiemmin mainittuihin tapauksiin, että Jalava on julkaissut mm. Star Warsia ja Conania samaan aikaan kuin Egmont ja Mustanaamiota samaan aikaan kuin Semic. Strippisarjat oli kaikissa kyseessä. Muitakin tapauksia on.

EDIT: Typo.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015 klo 10:51:18 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 08.01.2015 klo 10:53:26 »
Ja toivottavasti näitä kirjoja ilmestyy myös kirjastoihin, varsinkin jos painokset ovat hyvin pieniä, kuten olen ymmärtänyt.

Tämä olisi tosiaankin hyvin toivottavaa. Enemmän kirjoista on iloa kirjastoissa kuin jonkun komeron perällä pölyttymässä.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 08.01.2015 klo 15:00:51 »
Kyllä niitä riittää kirjastoihinkin.

Sandmanin tippuminen nettisivuilta on joku päivitysfiba, se on kyllä tulossa ja helmikuuhan alkuperäinen julkaisuaika sille olikin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #40 : 08.01.2015 klo 16:00:19 »
Kiitti täsmennyksestä, Petteri. Muistelin, että myös Sandmanin ilmestymispäivä olisi ollut 12.1. kuten kahdella ensiksi ilmestyvällä kirjalla.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 08.01.2015 klo 18:53:22 »
Mistä tuo 12.1. on? Todennäköisempi ilmestymisajankohta ekoille kirjoillekin on vasta helmikuun puolella. Riippuu siitä miten nopeasti rahtaus etelä-Italiasta Suomeen kulkee.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #42 : 08.01.2015 klo 19:48:23 »
Pääkaupunkiseudulla toimivan kilpailijan verkkosivuilta, luonnollisesti...

Banana Press - Batman & Robin 1

Banana Press - Teräsmies 1

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #43 : 08.01.2015 klo 20:17:20 »

Oakland

• Jäsen
« Vastaus #44 : 08.01.2015 klo 20:50:16 »
Koska tämä on suomennettu ja missä? On mennyt meikäläiseltä täysin ohi, en edes googlella osannut tätä löytää?