Kirjoittaja Aihe: Mauri & Mustis  (Luettu 3381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T.Kokkila

• Jäsen
Mauri & Mustis
« : 26.11.2014 klo 10:04:37 »
Olen piirtänyt jo vuodesta 1997 alkaen Mauri & Mustis -nimistä sarjakuvaa Näkövammaisten Kulttuuripalvelu ry:n julkaisemaan Kajastus-lehteen. Sitä ennen sarjaa oli jo ilmestynyt jokunen sivu Pahkasiassa. Sokeasta Maurista ja hänen opaskoirastaan kertovia sivun mittaisia sarjiksia ilmestyy vuodessa vain 4 kpl, joten tuotanto on melko hidasta.

Lopulta materiaalia oli kasassa tarpeeksi, että sain Maurista & Mustiksesta pienen albumin kokoon. B5 kokoisessa koosteessa on 48 värisivua + kannet. Saatavana mm. Turun sarjakuvakaupasta ja Banana Pressin postimyynnistä. Sekä tekijältä suoraan.

« Viimeksi muokattu: 19.09.2017 klo 14:10:45 kirjoittanut T.Kokkila »

T.Kokkila

• Jäsen
Vs: Mauri & Mustis
« Vastaus #1 : 27.11.2014 klo 08:20:48 »
Tämä nyt ei liity omaan sarjikseeni mitenkään, mutta Kajastuksen nettisivuilla on muutama näyte sarjakuvien kuvailutulkkauksesta näkövammaisille. Raisa Jäntti on esittänyt näitä ainakin Tampere Kuplii -festivaaleilla 2012.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2 : 12.01.2015 klo 21:01:59 »
Ja arvostelu Kvaakissa. Tämä laadukas huumorisarjakuva voisi ilmestyä vaikka kerran päivässä laajalevikkisessä päivälehdessä - jos vaikka joskus...

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #3 : 21.01.2015 klo 09:00:55 »
Kiitos suopeasta arviosta!

Päivästripiksi sarja tuskin taipuisi, olen siihen aivan liian hidas. Pahkasiassa sarjaa ilmestyi alle kymmenen sivua strippimuodossa, ja aikoinaan tarjosin sitä erääseen isompaan lehteen sunnuntaisarjaksi. Se hanke kuivui kokoon, ehkä osittain siksi että aihe koettiin vähän hankalaksi. Kenties Pahkasika-yhteyden takiakin olivat vähän epävarmoja sarjan tyylilajista.

Aihepiiri tuottaa lisäksi omat haasteensa kirjoittamiseen, sikäli olen ollut ihan tyytyväinen tuohon harvaankin tahtiin.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 klo 09:06:11 kirjoittanut T.Kokkila »

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #4 : 10.11.2017 klo 16:33:17 »
Mauri ja Mustis on ilmestynyt jonkin aikaa myös kuvailutulkattuna versiona Kajastus-lehden nettisivuilla. Käyhän se noinkin.