Author Topic: Viivi ja Wagner  (Read 154392 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Viivi ja Wagner
« Reply #300 on: 11.06.2014 klo 10:18:22 »
Juballahan on paljon juttuja jotka perustuvat osin ihan herkullisiin (murre?)sanoihin ja sanontoihin. Korsakov esimerkiksi on esimerkiksi aika lähellä porsasta. Hassunkuuloinen nimi siis, ja tietty säveltäjä niinku Wagner, niinku Timo jo totesi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Taru Leutokalma

• Guest
« Reply #301 on: 27.09.2014 klo 20:08:57 »
Mahtavaa että klassisen musiikin sivistysnimiä tarjoillaan näin vaivihkaan niinkin "snobahtavassa" sarjiksessa kuin Viivi ja Wagner.  :D Seuraavalla kerralla voisi tulla myös Bachia ja Vivaldia.

Viivi ja Wagner on mielestäni edelleen ihan hyvä kotimainen strippisarjis, ei ole huonoimmastakaan päästä. Onhan se alkanut vähän väsähtämään kun mukaan on tuotu psykedeelistä/absurdia läppää joka ei oikein istu pariskunnan suhteeseen perustuvaan sarjikseen. Parhaimmillaan Viivi ja Wagner on ollut sikahauskaa ja oivaltavaa viihdettä.

« Last Edit: 27.09.2014 klo 20:10:28 by Taru Leutokalma »

Juho89

• Uusi jäsen
« Reply #302 on: 14.10.2014 klo 14:36:54 »
Tällaista puskevat postiboksiin:

"Otavan lehdistötiedote 13.1.2014

Viivi ja Wagner muuttavat Otavaan

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee jatkossa kaikki Viivi ja Wagner –teokset. Selkeyden vuoksi Juba Tuomola haluaa keskittää Viivi ja Wagner –kirjatuotannon yhdelle kustantajalle.

Tänä vuonna ilmestyy kokoelma nro 17. Lisäksi aikaisemmat stripit alkavat ilmestyä uudelleen kronologisessa järjestyksessä. Näin sian ja naisen tarinaan pääsee mukaan alusta saakka.

Juba on kevään Barcelonassa, jossa hän suorittaa taiteen jatko-opintoja. Muun muassa klassinen piirtäminen on hänen ohjelmassaan Barcelona Academy of Art –taidekoulussa."

Tarkoittaako tämä nyt että, Otavalta olisi tulossa jotain uusia kokoomakirjoja mihin on kerätty eri Viivi ja Wagner albumeja?

Lähinnä näin uutena harrastajana mietin kun on tuo V&W kirjasto -sarja niin rupeaako Otava nyt julkaisemaan samanlaista sarjaa.
Niin että kannattaako tuota kirjasto sarjaa rueta keräämään ja etsimään

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #303 on: 14.10.2014 klo 19:50:58 »
Otava aloitti tämmöisen sarjan:

http://www.sarjakuvakauppa.fi/viivi-ja-wagner-sian-vuodet-1996-1999.html

Jos haluaa kaikki Viivi & Wagner -stripit niin tämä sarja tulee olemaan täydellisin, jos se tulee joskus valmiiksi asti. Mukana on myös ne stripit, joita ei aikaisemmin ole julkaistu albumeissa. Mustavalkoisina kaikki.

Jari Lehtinen

• Ylläpitäjä
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Reply #304 on: 22.05.2015 klo 12:06:21 »
Lienettekö huomannette että Wagner on viikon ajan kirjoittanut USA:n presidentille. Loistokasta. Oi reigani reigani, yhtä vain pyydän, joka viikko kuvapostikortin sulle syydän!

Tästä alkaa.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

printemps

• Jäsen
« Reply #305 on: 13.06.2015 klo 16:44:52 »
Osaisiko joku sanoa, kuinka paljon aiemmin albumeissa julkaisemattomia strippejä näissä kahdessa ensimmäisessä Sian vuodet -kokoomissa on? Kustantajan esittelyssä kakkoskirjasta eli Sian vuodet 2000-2001 sanotaan näin: "Suuri osa näistä stripeistä on julkaistu aiemmin vain sanomalehtien sivuilla.". Paljonkohan tuo "suuri osa" käytännössä on, kyselee nimimerkki kirjojen hankkimista pohtiva.  ???
« Last Edit: 13.06.2015 klo 19:03:45 by printemps »

Ari

• Jäsen
« Reply #306 on: 07.11.2015 klo 09:29:24 »
Onnittelut 50-vuotiaalle Juballe!

Jenna Nummelin

• Jäsen
« Reply #307 on: 13.11.2015 klo 21:02:35 »
Kyllähän ne ideat loppuu aika pian ja sitten vaan toistetaan samaa kaavaa.

Lurker

• Valvoja
« Reply #308 on: 13.11.2015 klo 21:06:21 »
Kyllähän ne ideat loppuu aika pian ja sitten vaan toistetaan samaa kaavaa.

Juba Tuomola: ”Olen kateellinen Pertti Jarlalle.” HS

Marko Raassina

• Jäsen
« Reply #309 on: 18.11.2015 klo 16:50:28 »
Kunnioittava ikä molemmilla, itse Viivillä ja Wagnerilla, sekä Juballa. Sisänsä mielenkiintoista kun V&W on ollut mulle osa lapsuutta, ja vielä se vaan puksuttaa vaikka olen jo aikuinen (tai ainakin numeroissa). Muistan myös lapsuudesta Koululaisen Pate Patonki-sarjakuvan sekä Les Tavattomat. Vaikka en ole vuosikausiin Wagnerin toilailuja mitenkään aktiivisesti seurannutkaan, niin nopeasti vilkaistuna ei nuo uudetkaan stripit minusta nyt hassumpia ole, vaikka moni varmaan pitää jo sarjaa vähän kulahtaneena. Pitäisi kyllä alkaa lainailemaan vanhoja kirjoja ja tahkoa noi vuosien saatossa välistä jääneet stripit.

Onnea Juballe!
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

Lurker

• Valvoja

Lurker

• Valvoja
« Reply #311 on: 26.12.2015 klo 19:13:50 »
En voi mitään mutta tämä oli hauska.

Ja Kale on todella hyvin matkinut Juban tyyliä. Mikä on tavallaan imartelevaa kohdetta ajatellen.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Reply #312 on: 27.12.2015 klo 05:04:25 »
On tuo vähän sen laadun ideoita, mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Tahaton komiikka Leppäsellä sen sijaan on jo aika hillitöntä.

EDIT: ...mutta silti tuo on osoitus Leppäsestä taitavana piirtäjänä, mikä itseltäni saattaa unohtua. Ja persoonallisuuksia tarvitaan.
« Last Edit: 27.12.2015 klo 07:01:40 by diego-go:godego,I »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #313 on: 01.09.2016 klo 15:46:24 »
Saas nähdä miten Juba kirjoittaa itsensä ulos paraillaan pyörivästä jatkumosta. Useampikin sarjan fani pahoittaa taatusti mielensä, veikkaan. Ainakaan itse en keksi mitään poliittisesti kovin korrektia ratkaisua. Paitsi tietenkin jos luopuu ajatuksesta, että kyseessä on huumorisarja.  ???
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #314 on: 01.09.2016 klo 15:53:38 »
Saas nähdä miten Juba kirjoittaa itsensä ulos paraillaan pyörivästä jatkumosta. Useampikin sarjan fani pahoittaa taatusti mielensä, veikkaan. Ainakaan itse en keksi mitään poliittisesti kovin korrektia ratkaisua. Paitsi tietenkin jos luopuu ajatuksesta, että kyseessä on huumorisarja.  ???

Eiköhän tuokin ole vain paha uni.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"