Author Topic: Viivi ja Wagner  (Read 154225 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Viivi ja Wagner
« Reply #60 on: 24.03.2006 klo 14:29:05 »
En ole huomannut että ranskalaiset kovin pitäisivät Veivi ja Wagner -sarjakuvasta. Eikö Ranska nyt ole sarjakuvan mekka?  Ainakaan pariisilaisissa kirjakaupoissa alppareita ei näy, lieneekö sitten myyty loppuun. 
Ai niin, inhoan yhtä paljon Maisa ja (Liana) Kaarina -sarjista 

Kyllä ranskalaiset siitä tykkäävät, mutta eivät ymmärrä strippiformaattia. Kademielisyys iskee jälleen viestistäsi läpi, mitä pahaa Juba on sinulle tehnyt? Tilitä Seiskalle, niin saat itsekin "siivun siasta".
Tietäväisen Linnut ja meret puolestaan menee kyllä hyvin Ranskassa, ja Ville Rannasta en nyt tässä sano mitään...

Mutta mutta, vaikka olen vähän jäävi tässä sanomaan (kun olen ko. sarjan kustantamossa töissä), niin kyllä omasta mielestäni strippisarjakuvan teko on vaativimpia sarjakuvan lajeista. Siihen ei moni pysty, eikä siinä hommassa ole mitään kadehdittavaa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

laureline

• Guest
« Reply #61 on: 24.03.2006 klo 14:53:09 »
Kyllä ranskalaiset siitä tykkäävät, mutta eivät ymmärrä strippiformaattia. Kademielisyys iskee jälleen viestistäsi läpi, mitä pahaa Juba on sinulle tehnyt? Tilitä Seiskalle, niin saat itsekin "siivun siasta".
 niin kyllä omasta mielestäni strippisarjakuvan teko on vaativimpia sarjakuvan lajeista. Siihen ei moni pysty..
Eihän  ??? Mistä olet kuullut etteivät ranskalaiset ymmärrä strippiformaattia ?? Tuo oli mulle uutta!  ;D Eivät muuten italialaisetkaan...  Onko se trippisarjakuvan teko vaativaa... kiva kun kerroit, ehkä opin piirtämään strippejä joskus.

laureline

• Guest
« Reply #62 on: 24.03.2006 klo 15:01:35 »
Nämä ovat varmasti makukysymyksiä, mutta ei V & W mitenkään kauhean huono sarjis ole. Useimmat tarinat kyllä naurattavat. Nytkin on mielenkiintoista seurata, millaiseksi Viivi kaasona -tarina kehittyy.
Kuten jo aiemmin olen kai maininnut, en pidä parisuhdesarjiksista... tai ns. naisille suunnatuista sarjakuvista 8 (joissa siis pääongelmina ovat just jotkut laihdutukset, häät, tyttöjen illat jne, miehen kaljan juonti ja sukkien haju ...), mihin yhdistän tämän V ja Ween.  :) Kiva kun keskustelua saadaan aikaan. Kade on se, mikä itse on made  :D Tämä siis Vesalle; lopeta tuo kadehomma. Emmää oikeesti oo. En ehtisi tehdä muita projekteja ollenkaan jos pitäisi vuosikaudet tehdä jotain samaa ja yhtä stribee.... Mun jutut ovat vain erilaisia kuin Juban. Katso sanakirjasta sana sarkasmi ihmishyvä... 8]

Lönkka

• Guest
« Reply #63 on: 24.03.2006 klo 17:42:40 »
Minun mielestä on ihan käsittämättömän hienoa että joku menestyy Suomessa sarjakuvia piirtämällä ja Juban tapauksessa vielä stripillään tuo sarjakuvia yleiseen tietouteen. tai siis sitä että on muutakin kuin Ankkaa ja sarjikset on oikeasti nastoja ja ei ole dorkaa/lapsellista niitä lukea.

Tuo rikastumispointti vielä on sen vuoksi hienoa että normaalisti sarjispiirtäminen on Härmässä kyllä kutsumusammatti sillä nälkätaiteilija lienisi kaiketi oikeampi ilmaisu.

laureline

• Guest
« Reply #64 on: 24.03.2006 klo 19:14:07 »
Minun mielestä on ihan käsittämättömän hienoa että joku menestyy Suomessa sarjakuvia piirtämällä ja Juban tapauksessa vielä stripillään tuo sarjakuvia yleiseen tietouteen.
Juba on sarjakuvamaailman Kalle Päätalo  ;D.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Reply #65 on: 24.03.2006 klo 20:16:43 »
Kelpaisi meikäläisellekin vakiduuniksi. Ehkä sitten joskus, kun saan kaikki jutut päästäni paperille.  ::)

laureline

• Guest
« Reply #66 on: 24.03.2006 klo 20:28:21 »
Ehkä sitten joskus, kun saan kaikki jutut päästäni paperille.  ::)
Joo, kannattaakin tehdä kaikki älynystyröitä vaativat jutut ensin ihan rauhassa ja sitten kun älyllistä toimintaa ei enää aivosoluissa ole havaittavissa, mennä Turkuun ja alkaa suoltamaan päivittäishuumoria ni Turkku oikke. Hei, komerossani on sika  :D

surku

• Virkiste
  • Uusi jäsen
  • Olen pahoillani etten ole pahoillani.
« Reply #67 on: 24.03.2006 klo 21:56:07 »
Viivi ja Wagner ei voisi olla yhtään parempi sarja. Joka sitä moittii, lienee karviskuntaa.
Surku

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Reply #68 on: 25.03.2006 klo 07:22:29 »
Viivi ja Wagner ei voisi olla yhtään parempi sarja. Joka sitä moittii, lienee karviskuntaa.

Ainahan voi olla parempi. Viivi ja Wagner sarjat voisivat olla esim. värillisiä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #69 on: 25.03.2006 klo 17:21:19 »
Ainahan voi olla parempi. Viivi ja Wagner sarjat voisivat olla esim. värillisiä.

No justiinsa juu! Nykyinen sanomalehtistrippien värittämisbuumi on kyllä hemmetin typerää touhua. Yleensä lopputulos ei ole pätkääkään luontevan näköinen.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Reply #70 on: 25.03.2006 klo 19:02:03 »
Minusta musta-valko on ihan hyvä.

Sihvonen

• Guest
« Reply #71 on: 25.03.2006 klo 19:35:25 »
No justiinsa juu! Nykyinen sanomalehtistrippien värittämisbuumi on kyllä hemmetin typerää touhua. Yleensä lopputulos ei ole pätkääkään luontevan näköinen.

Joo, esim. iltapäivälehtien sarjakuvasivut näyttävät nykyään väritystensä vuoksi suhteellisen silmiä raastavilta. Kun Ilta-lehteen ilmestyi ensimmäiset väritetyt stripit, toivoin ja rukoilin ettei astetta asiallisempi, Ilta-Sanomat lähtisi samoille linjoille kilpailijansa kanssa, mutta toisin kävi.

Onneksi vielä sentään Hesarilla on asialliset ja mustavalkoisen harmoniset sarjakuvasivunsa.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #72 on: 25.03.2006 klo 23:10:29 »
Viivi ja Wagner -keskustelu jatkuu täällä. Muu keskustelu muualla.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

bilkis

• Guest
« Reply #73 on: 26.03.2006 klo 17:22:18 »
Kävin Hesarin sivuilla lukemassa pitkästä aikaa (puoleentoista-pariin vuoteen?) V&W:tä ja tyrmistyin miten Viivi on muuttunut Kippari Kallen näköiseksi. Sikakin on hiukan muuttunut muodoltaan. Hauskaa huomata, miten hahmot ovat kehittyneet eteenpäin eläen omaa elämäänsä. Loistavaa Juba, ja toivottavasti rahaa tulee ovista ja ikkunoista ;D

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Reply #74 on: 26.03.2006 klo 17:28:11 »
Eivätkös Viivi ja Wagner ole päässeet postimekkiin.