Liitynpä minäkin keskusteluun.
Olen nimittäin huomannut samaa,ehkäpä jo parikin albumia sitten,eli alkaa Viivit ja Wagnerit naurattamaan vähemmän ja vähemmän. Nykyiset stripit ovat kaukana niistä (muistaakseni) toisen ja kolmannen albumin tasosta,jotka edustivat mulle sitä parasta V&W:a. Pieni ja ehkä suurempikin sika minussa hykerteli Wagnerin toinen toistaan sikamaisemmille töksäytyksille.
Viimeksi kun asian tarkistin sarjan tehokeinoksi oli kääntynyt omituisuus,mutta paradoksaalista kyllä, muuten sarja oli kuin seipään niellyt,kangistunut siis.
Ja vaikka samoja havaintoja tuntuu olevan muillakin,kysyn silti,eikö jonkinlainen vastuu leipääntymisestä ole lukijallakin? Tarkoitan siis että tuskin Juba itse on tylsistynyt sarjaansa ja tahaten tarjoaa "sitä samaa vanhaa",mitä jotkut tuntuvat väittävän.
Se voi tosin olla mahdollista,että Juba on kyllästynyt "tavallisen parisuhteen" puimiseen sarjakuvassa ja siksi nuo kaikenlaiset omituisuudet ovat hyökänneet sarjaan ja mukaan on tullut toisenlaisia juonikuvioita. Tai sitten minusta vain tuntuu siltä.
En tarkoita moittia Jubaa ennalta-arvattavuudesta tai edes rahastuksestakaan,kunhan vain kannan mielipiteeni kekoon ja annan palautetta. (Kyllä,luulen että Juba lukee tätä.Onhan kvaakin keskustelupalsta suomen sarjakuville samaa mitä futisforum on suomen palloliitolle,totuuden armahtamaton ääni jota kaikki tottelevat ennemmin tai myöhemmin.)
Lopetan tämän väsyneen mielipiteenilmaisuni kieltämällä sen olemassaolon kertomalla, että on aivan väärin että ihmiset spekuloivat ja analysoivat syitä ja seuraksia internetissä asioista joista he eivät oikeasti tiedä yhtään mitään.