Itse myös melkein persaukinen juuri tuona päivänä, eikä tuollaisiin pitäisi ikinä mennä ilman rahaa...
Ostin minä kuitenkin neljät jysäykset, pari omakustannetta, pienimmän koskaan näkemäni ja jopa liimasidotun suomenkielisen sarjakuva"kirjan", Nemin ja jotain muuta pientä... Timpan Rooma oli tähtäimessä, mut ei millään raaskinu luopua viimesestä kakskymppisestä, kun tiesi tililläkin olevan rahaa enää 7 euroa... ja jonkinlainen itsesuojeluvaisto sitä pitää itselläkin sentään vielä olla, kun ensi viikon safkat pitää vielä jostakin raapia...
Ostan sen sitten myöhemmin normaaliin hintaan jostakin muualta... Harmittaa vaan aina se, että näissä tilaisuuksissa kaikki on aina alennuksessa ja jo seuraavalla viikolla saakin sitten maksaa taas kunnolla. Temperan pöytään olisin saanut helposti menemään ainakin 300 euroa, mut nyt piti sitten vain kävellä kylmästi tyhjin käsin pois... ja sitten kuun lopussa Temperaan ostamaan muutamat kynät normaalihinnoilla...

Ainoa, mikä minusta ei ollut alennuksessa, oli käytännössä koko "divarisarjispuoli" tuntui, että hintoja oli pikemminkin nostettu kuin laskettu. Käsittämätöntä, että joku ostaa "iskemättömiä" albumeita vieläkin julkaisuvuosihinnoilla, vaikkeivät kyseessä ole mitenkään harvinaiset tai vanhatkaan albumit, ei edes mitkään helmet, vaan tuiki tavallisia ja kaikkialta divareista ja joistakin kirjakaupoistakin yhä saatavia teoksia. Mutta eihän se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa. Itse en kyllä ylimääräistä herkästi maksele. Lainatakseni erästä vähittäiskaupan ketjua, "tyhmäähän se on maksaa liikaa...".
Myös jo ennen viime vuoden festareita tai niiden aikana julkaistut suomalaisten tekijöiden työt olivat entisissä hinnoissaan lähes kaikkialla, vaikka niitä saa jo joistakin kirjakaupoista alennuskoreista... mainittakoon nyt vaikkapa Rannan "sade" ja Kaltsun "menisit töihin"...
Enemmänkin olisi toki saanut rahaa menemään. Selvisin tällä kertaa aika vähällä ja toisaalta olen tyytyväinen ja onnellinenkin juuri sen vuoksi. Nekin harvat rahat, jotka poisluovutin, menivät itseni mielestä oikeisiin ja ansaittuihin osoitteisiin, hyvään tarkoitukseen ja sainhan niille kyllä koko rahan edestä itseäni tyydyttävää vastinettakin. Kun ei ole rahaa paljoa mukana, ei tule tehtyä mitään älyttömiä heräteostoksia, jotka vain harmittaisivat jälkeenpäin. Olisin varmaan ostanut esim. sen Jeffin tiiliskiven, jos rahaa olisi ollut heiteltäväksi asti, mutta olisin varmasti sitäkin tekoa katunut pitkään. Eipähän tullut siis ostettua ja hyvä niin...
Ehkä tilaan Timpan Rooman lahjaksi, kun joulukin on kohta tulossa... Ehkä menen seuraaviin festareihin vain kahvirahat taskussa...