Author Topic: Harri Nykänen & Jussi Piironen: Raid- sarjakuva  (Read 13793 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Harri Nykänen & Jussi Piironen: Raid- sarjakuva
« Reply #15 on: 18.08.2016 klo 20:02:47 »
Raid on kiinnostava julkaisu, joka tulee varmasti hankittua mutta tämä:

Lansdalen Savage Season on viittä vaille valmis ja sanotaanko, että tulossa on jotain aivan muuta ;D Muutamista viikoista on kyse, että tämä 120- sivuinen järkäle on valmis.

on se mitä minä odotan innolla! Toivottavasti se saadaan myös kotimaisille markkinoille.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #16 on: 18.08.2016 klo 21:42:34 »
Ja Lansdale- sovitus on todella lähellä valmistumistaan.
Saa ensin sen kansainvälisen versionsa.

Vertailuna: Raid on aika lailla lähdemateriaalinsa mukainen, enemmän kuin tv-sarja ja elokuva, ainakin alustavan selailun myötä.
Kunhan tässä ehtii lukea ajatuksella palaan asiaan.

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #17 on: 02.09.2016 klo 13:10:22 »
Olen huomenna signeeraamassa Sarjakuvafestivaaleilla Turun Sarjakuvakaupan pöydässä klo 12.00 alkaen.

Sunnuntaina olemme Ossi Hiekkalan kanssa päälavalla keskustelemassa kotimaisesta rikossarjakuvasta klo 14.00.

Nähdään siellä! Jos missaa huomisen ajankohdan, minulta voi koska vaan tulla pyytämään signeerausta ja piirrosta.

Raid on kiinnostava julkaisu, joka tulee varmasti hankittua mutta tämä:

on se mitä minä odotan innolla! Toivottavasti se saadaan myös kotimaisille markkinoille.

Minäkin odotan että fanit saavat valmiin tuotoksen käsiin. Italian julkaisu on varmistunut.

Ja Lansdale- sovitus on todella lähellä valmistumistaan.
Saa ensin sen kansainvälisen versionsa.

Savage Seasonista on menossa todellakin viimeiset sivut ja tulossa on todella villiä ja veristä meininkiä, kuin myöskin hersyvää dialogia ja slapstick- huumoria ;D

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #18 on: 05.09.2016 klo 13:11:27 »
Sarjakuvafestarit ovat nyt takana ja kiitoksia kaikille jotka tulivat kuuntelemaan minua ja Ossi Hiekkalaa eilen päälavalle. Ihmiset liukenivat supersuositun Corto Maltese- paneelin jälkeen ja pelkäsinkin ettei kukaan tule meitä kuuntelemaan mutta pelko oli täysin turha.
Kun aloittelimme Ossin ja haastattelija Vesa Anttosen kanssa olivat penkit päälavalla täynnä ja mielestäni kolmikon erinomainen kemia välittyi yleisöön asti.
Seuraavaksi olemme Ossin kanssa haastateltavina ja signeeraamassa lokakuussa, mutta tarkoista ajoista sitten lähempänä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #19 on: 05.09.2016 klo 13:48:05 »
Oikein hyvä ja rento meininki oli teillä. Mukavaa, että on kansainvälistä kysyntää, toivotaan että suomalaisetkin löytävät sarjakuvasi!

Kirjamessuilla siis seuraavaksi!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #20 on: 30.09.2016 klo 18:20:21 »
Olen huomenna 1.10. Turun kirjamessuilla signeeraamassa Raidia Arktisen Banaanin osastolla (A70) kello 15.30- 16.00.

Sunnuntaina olen Turun seudun äidinkielen opettajien osastolla (A30) haastateltavana kello 10.45 ja sen jälkeen signeeraamassa Arktisen osastolla.

Nähdään messuilla!

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #21 on: 28.10.2016 klo 11:05:20 »
Helsingin kirjamessut ovat tätä kirjoittaessa hyvässä vauhdissa ja myös kotimainen rikossarjakuva on hyvin edustettuna viikonlopun aikana.

Olemme Ossi Hiekkalan(Nimettömien hautojen maa) ja Jari Peltosen(Kylmälän murhat) Suomen dekkariseuran haastattelussa MIka Waltari- lavalla huomenna 29.10 kello 14.00.

Haastattelun jälkeen olen signeeraamassa Raidia Arktisen Banaanin osastolla 6b68 kello 14.30.

Sunnuntaina 30.10 olemme Ossin kanssa haastattelussa Kirjakahvilassa kello 12.30.

Haastattelun jälkeen olen signeeraamassa Arktisella kello 13.00.

Tänä syksynä on kotimainen rikossarjakuva todellakin saanut ansaitsemaansa huomiota ja hyvä niin, siitä iso kiitos Arktisen Banaanin koko väelle.

Nähdään messuilla!

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #22 on: 01.11.2016 klo 12:00:00 »
Kiitos kaikille osallistujille ja kiitos Arktiselle Banaanille, joka on tehnyt syksystä 2016 kotimaisen rikossarjakuvan syksyn.

Fiilistelyä messuista voi lukea blogistani:

http://kuplanvieressa.blogspot.fi/2016/10/helsingin-kirjamessut.html

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #23 on: 26.01.2017 klo 12:50:58 »
Tänään ilmestyneessä Sarjainfossa (4/2016) oli arvostelu albumistamme ja eihän siinä hirveän mairittelevaa kuvaa sarjakuvasta annettu, mutta kritiikkiä on aina mukava lukea. Lisää tätä.

Raidin matka jatkuu kirjakaupoissa ja marketeissa kautta maan. Kiitoksia Juri Nummelinille arvostelusta.

Gothicus

• Jäsen
« Reply #24 on: 26.01.2017 klo 14:43:22 »
Tänään ilmestyneessä Sarjainfossa (4/2016) oli arvostelu albumistamme ja eihän siinä hirveän mairittelevaa kuvaa sarjakuvasta annettu, mutta kritiikkiä on aina mukava lukea. Lisää tätä.
Erinomainen asenne! Arvostan. Täytyy ottaa Raid-sarjis lukuun, kunhan osuu sopivalla hetkellä kohdalle.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #25 on: 26.01.2017 klo 15:17:52 »
Kritiikkiä täytyy osata ottaa vastaan. Hyvin perusteltu kritiikki parhaimmillaan kasvattaa artistin taitoja.

On mukavaa kuulla sinunkin mielipiteesi, kunhan olet teoksen saanut käsiisi.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #26 on: 26.01.2017 klo 16:34:59 »
Raid on jo vanha virstanpylväs. Lisäksi hankala sovitustyö sikäli, että ne jotka Raidista tykkäävät, ovat muodostaneet hahmosta oman kuvansa johon vertaavat sinun tulkintaasi.

Plus tietenkin se, mitä arvostelija on / ei tykännyt alkuperäisestä kirjasta.

Mutta kehitystä on tapahtunut ja tapahtuu, suurella mielenkiinnolla odotan seuraavia projektejasi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

JussiDBC

• Jäsen
« Reply #27 on: 26.01.2017 klo 19:21:07 »
Raid on jo vanha virstanpylväs. Lisäksi hankala sovitustyö sikäli, että ne jotka Raidista tykkäävät, ovat muodostaneet hahmosta oman kuvansa johon vertaavat sinun tulkintaasi.

Plus tietenkin se, mitä arvostelija on / ei tykännyt alkuperäisestä kirjasta.

Mutta kehitystä on tapahtunut ja tapahtuu, suurella mielenkiinnolla odotan seuraavia projektejasi.

Aloitin Raidin piirtämisen toukokuussa 2013 heti erään julkaisemattoman (ja sivumäärältään massiivisen) lastensarjakuvaprojektin jälkeen, joten minulle Raid on jo melko vanha juttu. Tietyt ratkaisuni kuvituksessa saavat naamani nyt irvistykseen, mutta oikein tyytyväinen olen albumiin ja varsinkin väreihin.

Aimo harppaus kehityksessä tapahtui kun siirryin Micron- kynistä käyttämään vanhan koulun sivellintä, mutta tästä tulevasta projektistani sitten enemmän tuonnempana ja eri ketjussa.