Kirjoittaja Aihe: Piirtokynä assetit?  (Luettu 5954 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kissanen

• Jäsen
Piirtokynä assetit?
« : 22.02.2014 klo 11:01:33 »
Haluaisin ostaa wacom intuos piirtokynääni assetteja, eli brusheja, joilla saa tehtyä vesivärijälkeä ja värikynän jälkeä. Onko kellään tiedossa, mistä näitä saa ostettua? :)

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Vs: Piirtokynä assetit?
« Vastaus #1 : 22.02.2014 klo 14:19:27 »
Haluaisin ostaa wacom intuos piirtokynääni assetteja, eli brusheja, joilla saa tehtyä vesivärijälkeä ja värikynän jälkeä. Onko kellään tiedossa, mistä näitä saa ostettua? :)

Käytännössä kaikki nuo voi tehdä itse ihan vaan avaamalla sivellintyökalun ikkunan ja säätämällä ominaisuuksia, ja se vesiväri/värikynävaikutelma tulee sitten säätämällä sävytyksen luonnetta asteikolla normal/dissolve. Ymmärtääkseni brusheja on myös netissä niin hyviä harrastajien tekemiä, ettei välttämättä tarvitse ostaa. Näistä tietää täällä varmaan aika moni mua enemmän.

Mutta sellainen juttu, että kun niitä ominaisuuksia säätää, pitää löytää kompromissi sen välillä, koska näyttää parhaalta ja koska toimii nopeimmin. Ainakin mulla heti kun innostun käy niin, että koneet jää auttamatta jälkeen jos ei työväline ole yksinkertaisin mahdollinen.

Lieb

• Vieras
« Vastaus #2 : 22.02.2014 klo 15:53:34 »
Taitaapi moiset brush-assetit olla enemmänkin kuva-/maalaussoftalle hankittavissa kuin itse Wacomille. Löytynee softien kotisivuilta tms. Itse olen ihan vastikään Wacom Bamboo piirtolevyn hankkinut, joten itsellänikin on vähän asiaan perehdyttämistä.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 22.02.2014 klo 16:00:08 »
Brusheista Kvaakin haku löysi aika vähän eli oikeastaan vainFotarimaalausketjun. Tuossa voisi olla jonkinlaisen tutoriaalin tai artikkelin paikka...
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #4 : 22.02.2014 klo 16:29:14 »
Taitaapi moiset brush-assetit olla enemmänkin kuva-/maalaussoftalle hankittavissa kuin itse Wacomille.

Näin juuri. Kissanen varmaan löytää niitä helpommin hakusanalla "Brushes for Photoshop CS6". Ohjelmaa kun ei juuri kiinnosta, mikä se piirustustyökalu-käyttöliittymä muuten on.