Hei,
Osaisiko joku antaa vinkkejä näytön kalibrointia varten? Minulla on Macbook pro, Photoshop CS6. Haluan tehdä digitaalisia maalauksia, joiden värit vastaisivat mahdollisimman tarkasti tulostusvärejä. Jos siis joskus teetän piirrokseni hyvälaatuiselle paperille tähän erikoistuneessa tulostusfirmassa (quicklé-tulostus, vai mikä olikaan).
Miten saisin näytössä näkyvät värit kalibroitua niin, että ettei tulostattaessa tule tummia värisävyjä tms? Olen asettanut väriprofiilini seuraavasti:
RGB: sRGB, CMYK: Coatedfogra39, Gray ja Spot: Dot grain 20.
Color management policies RGB ja CMYK: preserve embedded profiles, Gray: off.
Olen joskus tulostanut testimielessä Epson Stylus Photo PX720WD-printerillä vesiväripaperille (printtaamiseen tarkoitettu) joitakin kuvia, niin piirroksista/maalauksista tulee tummia ja värisävyjä häviää (tosin printteri on tarkoitettu valokuvien printtaamiseen, eli jos tulostan kuvat valokuvapaperille, niin aika lailla parempia ovat mutta äs, valokuvapaperi vie fiiliksen kuvasta toisin kuin vesiväripaperi).
Ja jos työskentelen Coatedfogra39:ssä, niin onko ok jos vaihdan sen sitten RGB-värimaailmaksi jos haluan kuvan nettiin? Aina en ole varma mitä esitän koneen ruudulta ja mitä printtaan.