Author Topic: Tilsa YleQ:lla  (Read 3162 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Tilsa YleQ:lla
« on: 16.09.2004 klo 10:39:42 »
Oli eilen aamukymmeneltä ja iltakymmeneltä. Mutta ei hättää, ohjelman voi kuunnella:

http://194.252.88.3/yleqweb.nsf/sivut/kuuntelesivu

Sieltä "Miten minusta tuli minä" -ohjelma.

Timo

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
Re:Tilsa YleQ:lla
« Reply #1 on: 16.09.2004 klo 19:51:00 »
Mikä tuo ".ra"-formaatti on? Ja millä tuon saisi auki?
Joskus aikaisemminkin olen noihin törmännyt, mutten ole jaksanut etsiä ohjelmaa avaamiseen.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Reply #2 on: 16.09.2004 klo 20:06:44 »
Mikä tuo ".ra"-formaatti on? Ja millä tuon saisi auki?
Joskus aikaisemminkin olen noihin törmännyt, mutten ole jaksanut etsiä ohjelmaa avaamiseen.

Tiedostopääte .ra viittaa RealPlayer-nimiseen ohjelmaan, löytyy vaikkapa täältä.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

tompelo

• Jäsen
« Reply #3 on: 16.09.2004 klo 20:23:53 »
Tiedostopääte .ra viittaa RealPlayer-nimiseen ohjelmaan, löytyy vaikkapa täältä.

Kiitos neuvosta.

En ainakaan tältä istumalta ehtinyt/jaksanut tuota loppuun kuunnella, mutta ainakin tuosta sai mielenkiintoisia taustoja Tilsasta. Tilsan maatila-tausta oli kyllä tuttu, mutta oli tuossa muutakin hauskaa :)
Vie varmaan tällä megan nettiyhteydelläkin latausaikaa turhan monta minuuttia.

Vakio

• Jäsen
« Reply #4 on: 16.09.2004 klo 21:21:05 »
Vie varmaan tällä megan nettiyhteydelläkin latausaikaa turhan monta minuuttia.

RealAudiohan on striimattava media, eli tietoa valuu koneelle sitä mukaa kuin sitä toistetaan. Joudut odottamaan peräti kaksi sekuntia, että pääset kuuntelemaan :)

tompelo

• Jäsen
« Reply #5 on: 16.09.2004 klo 21:35:33 »
RealAudiohan on striimattava media, eli tietoa valuu koneelle sitä mukaa kuin sitä toistetaan. Joudut odottamaan peräti kaksi sekuntia, että pääset kuuntelemaan :)

Ajattelin, että olisi voinut helposti siirtyä kelauksella haastattelussa eteenpäin ja etsiä hyviä kohtia kuuntelematta koko 44min juttua. Esitin asiani vain vähän huonosti.
« Last Edit: 16.09.2004 klo 21:37:16 by Tompelo »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #6 on: 16.09.2004 klo 21:57:47 »
Striimaus mahdollistaa myös hyppäämisen haluttuun kohtaan, ja ohjelma lataa siitä kohdasta eteenpäin. Painat vain pohjaan toisen niistä stop-nappulan oikealla puolella olevista kelausnapeista, tai nappaat kiinni niiden oikealla puolella olevan liukusäätimen tapista, ja siirrät sen ihan mihin kohtaan haluat. Mitään väliin jäävää ei ladata.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tompelo

• Jäsen
« Reply #7 on: 16.09.2004 klo 22:31:24 »
Striimaus mahdollistaa myös hyppäämisen haluttuun kohtaan, ja ohjelma lataa siitä kohdasta eteenpäin. Painat vain pohjaan toisen niistä stop-nappulan oikealla puolella olevista kelausnapeista, tai nappaat kiinni niiden oikealla puolella olevan liukusäätimen tapista, ja siirrät sen ihan mihin kohtaan haluat. Mitään väliin jäävää ei ladata.

;D
Joka päivä oppii jotain uutta. Itse olen käyttänyt lähes aina vain mp3-muotoisia filuja ja streemaavia vain pakon edessä. Yleinen huomioni stear-audiosta on ollut, että sitä ei voi siirtää keskelle, jos lataus ei siellä asti ole. Nyt näköjään on tähänkin tullut uudistus.

Ja nyt voisi olla aika palata taas itse aiheeseen, eli haastatteluun, eikä tekniseen hölynpölyyn  ;)

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #8 on: 17.09.2004 klo 08:14:59 »
Ja haastatteluhan oli ihan ok, vaikkei mitään "uutta" varsinaisesti sisältänytkään.