Kirjoittaja Aihe: Pieni kysely  (Luettu 1562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KapuSub

• Uusi jäsen
Pieni kysely
« : 19.01.2014 klo 14:15:11 »
Moro!

Olen jo pitkään miettinyt suomalaisen, luotettavan DC Comics ja Marvel -lehtien tilaus palvelua. Idea olisi se, että yritykseni kautta saisi kestotilauksen eri lehtiin, luotettavasti, myös ilman luottokorttia. Tällä hetkellä ainakin DC Comics antaa kestotilauksia vain luottokortillisille.

Firmani kautta voisi tilata amerikassa julkaistavat lehdet kestotilauksella (ilman suoraveloitusta), ja lehti olisi lukijalla 1-3 viikon päästä julkaisusta. Esimerkiksi DC Comicsin arvioitu saapumisaika Batman #26:lle Suomeen oli 13. Tammikuuta vaikka lehti oli julkaistu jo joulukuun alussa 'Muricassa.

En ole vielä yritystä rekisteröinyt, mutta tällaisen pienen kyselyn halusin tehdä muille sarjakuvista kiinnostuneille, sillä itseä on tämä tilauspalvelun puute Suomessa vaivannut.

Mitä mieltä olette? Kaikki kommentit tervetulleita!

t. Kaarlo

Lurker

• Valvoja
Vs: Pieni kysely
« Vastaus #1 : 19.01.2014 klo 14:25:55 »
Yrityksen perustaminen voi olla aika riskaabelia just' nyt paperilehtien välittämiselle. Pari vuotta ja Suomessakin luetaan jenkkisarjikset ruudulta, samana päivänä kun ne ilmestyvät.

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
« Vastaus #2 : 19.01.2014 klo 14:50:54 »
Yrityksen perustaminen voi olla aika riskaabelia just' nyt paperilehtien välittämiselle. Pari vuotta ja Suomessakin luetaan jenkkisarjikset ruudulta, samana päivänä kun ne ilmestyvät.
Itse olen kanssa siirtynyt aika pitkälti tuohon. Joko luen suoraan tabletilta tai sitten odottelen tradeja sarjoista, jotka haluan saada paperisena hyllyyn. Mutta tämä on vain oma kulutustottumukseni tällä hetkellä. Eriäviä tapoja toivottavasti on.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 19.01.2014 klo 14:58:53 »
Jos oma jenkkipaperilehtien tilaamiseni ei toimisi paremmin kuin ihmisen mieli olisin itse tilaajana eturivissä.
Yhden lafkan kanssa oli vastaava diili mutta oli tyyriimpi kuin nykyinen ja toimitusvarmuutta ei voinut myöskään verrata nykyiseen.

Suomessa luetaan jo nyt monen toimesta samana päivänä kuin USAssa ne jotka sarjakuvaa harrastavat.
itselle iPad on oiva kapine jos vasara on hukassa ja naula pitää saada paikalleen NYT.

Mutta kuten tiedämme videokasetti tappoi kirjat ja CDlevy hävitti vinyylit maailmasta.

äyni

• Jäsen
« Vastaus #4 : 19.01.2014 klo 15:38:36 »
Ihanko oikeasti ne huolii vain LUOTTOkortit?
Ylivertainen valtaosa kaupoista joissa puhutaan "Credit Cardista" hyväksyy kaikki suurten luottoyhtiöiden nimissä myönnetyt kortit, oli ne sitten Credit- Debit- tai Elektron-kortteja. Jos tilauslomakkeessa lukee "Visa", niin silloin kyllä yleensä käy myös muutkin Visa-kortit kuin varsinaiset luottokortit.
Jonkinlainen maksukortti taitaa olla käytännössä jokaisella suomalaisella ja kun kansallinen pankkikortti lakkasi olemasta, niin käytännössä jokainen suomalainen kantaa lompakossaan Visaa tai MasterCardia.

Jotta liekö sitä asiakaskuntaa niin kamalasti?

Sitten jos tilanne on tosiaan se, että nuo huolii vain aidot luottokortit, niin tilanne saattaa olla toinen

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #5 : 19.01.2014 klo 15:40:37 »
Tueksi pitäisi ottaa myös muun sarjakuvan myyminen.
Mutta ei se varmaankaan mitään isoa bisnestä silti olisi.
Itse annan periaatteessa mielummin divarille rahaa dvd:eistä, sarjakuvista ja elokuvista. Ja koska juuri hetki sitten päätin unohtaa Marvel ja DC lehdet hyllyyn, niin eipä tuo minullekaan kalliiksi tulisi. Halvoille kokoelmille olisi kyllä minun puolesta aina kysyntää.
Lehtiä ei viitsi tilata ellei saa koko tarina-arkkia kerralla. Kyllä noita tuli luettua, mutta kyllä se kalliiksi tuli, kun lehtiä ei ehtinyt ikinä lukea, kun joka viikko tuli uudet.

Kannustan tosin silti kaikenlaista rehellistä yrittämistä.
Divareita ei ole liikaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.