Kirjoittaja Aihe: Visa: mikä sarjakuva alkaa näillä sanoilla...? Arvaa oikein ja jatka visaa.  (Luettu 100470 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

MarXus

• Jäsen
-Mikset opeta minulle mitään hyödyllistä?

-Minä opetan sinulle filosofiaa, historiaa ja taidetta. Jos nämä eivät ole hyödyllisiä, niin mikä sitten?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
MarXus: Huima arvaus tuo Sammakoiden linna! Tosin ehkä myös olet nähnyt albumista mainoksia, joita julkaistiin tuolloin Semicin eri lehdissä? Niissä taisi lukea juuri tuota tekstiä.

Vinkkejä voi antaa. Esim. onko arvuuttamasi sarjakuva eurooppalainen vai amerikkalainen?

MarXus

• Jäsen
Olen hyvinkin saattanut nähdä, vanhoissa  (ja uusissakin) sarjakuvissa on kiva katsoa miten muita sarjoja on mainostettu. Teksti ei ole jäänyt mieleen, hieno kansi on.

-Mikset opeta minulle mitään hyödyllistä?

-Minä opetan sinulle filosofiaa, historiaa ja taidetta. Jos nämä eivät ole hyödyllisiä, niin mikä sitten?

Dialogi jatkuu:

-Puissakiipeily

-Puissakiipeilyä sinun on harjoiteltava vaapaa-aikanasi. Eivät filosofit kiipeile puissa.

(Kirjoitusvirhe ei minun  :))

Sarja on suomalainen.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Kirjaston kissat?

MarXus

• Jäsen
Kyllä vain, vuoro Timolle! Albumista Pyhän kalan salaseura.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Hih, olisi pitänyt kuunnella vaistoa ja vastata jo ekan vinkin perusteella :) Kas tässä seuraava, hitaasti liikkeelle lähtevä:
Siihen aikaan....elämä oli yksinkertaista ja hilpeää (1. sivu)
Itse asiassa kaikki oli yksinkertaista ja hilpeää.... (2. sivu)
Kirsikoiden maku...raikas ilma...joen vehreä tuoksu... (3.sivu)

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Pannaanpa lisää tekstejä, josko alkaisi jollakulla kellot kilkattaa:
"Näin me elelimme kukkuloiden kainalossa...suojassa myrskyiltä..."
"tietämättöminä maailmasta, kuin saarella....jolla vallitsi hyvä tahto ja rauha."
"kunnes.... kunnes kaikki muuttui..."
Eurooppalainen tekijä :)

Etranger

• Transvisionary tramp
  • Jäsen
Arvaan, kun en tiedä:

Bois-Mauryn tornit ?

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Hyvä arvaus, vaan ei. Tässä on päähenkilöinä isä, äiti ja Joachim-poika. Mustavalkoinen opus vuodelta 2010.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
Ah joo, tää on tää (mutta en sano mikä, kun en osallistu visaan, kun mulla ei ole käsillä suomalaisia sarjakuvia joista esittää seuraavia kysymyksiä...mutta mainitsen että kyllä mä näitä kysymyksiä kiinnostuneena luen)

Lurker

• Valvoja
Kolme varjoa. Loistava opus!

Hyvä arvaus, vaan ei. Tässä on päähenkilöinä isä, äiti ja Joachim-poika. Mustavalkoinen opus vuodelta 2010.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Oikein ja oikein! Cyril Pedrosahan se ja opus on loistava :) Vuoro siirtyy taasen :)

Lurker

• Valvoja
Seuraava sarjakuva arvuuteltavaksi, ja se alkaa tällä tekstillä:

Kuten monet isät, minunkin isäni saattoi joskus suostua hetken leikkimään "lentokonetta". Kun hän kohotti minut ilmaan, koko painoni keskittyi hänen jalkojensa ja minun vatsani väliiin.

Lurker

• Valvoja
Seuraava sarjakuva arvuuteltavaksi, ja se alkaa tällä tekstillä:

Kuten monet isät, minunkin isäni saattoi joskus suostua hetken leikkimään "lentokonetta". Kun hän kohotti minut ilmaan, koko painoni keskittyi hänen jalkojensa ja minun vatsani väliiin.

Kyseessä on hyvin tunnettu sarjakuvaromaani.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Olikohan tää Bechdelin Hautuukoti?

Timo