Kirjoittaja Aihe: Turun Sarjakuvakaupan TOP 100 myydyimmät 2013  (Luettu 8722 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
Vs: Turun Sarjakuvakaupan TOP 100 myydyimmät 2013
« Vastaus #15 : 14.01.2014 klo 20:57:25 »
24, olen huono ihminen. Hypis-albumi vähän mietitytti kun ne Tähtivaeltajan sarjat on toki luettu mutta kirjassa taisi olla jotain ekstrojakin...

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #16 : 14.01.2014 klo 21:47:22 »
24, olen huono ihminen. Hypis-albumi vähän mietitytti kun ne Tähtivaeltajan sarjat on toki luettu mutta kirjassa taisi olla jotain ekstrojakin...

Ei kelpaa, sillä "joitain" on tässä tapauksessa sama kuin monta kymmentä sivua. Ja itse sarjakuvat on skannattu uusiksi alkuperäisistä originaaleista & julkaistu huomattavasti isommassa koossa. Käytännössä ihan eri kokemus - vielä mahtavampi!

Niin ja tulos: 66
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014 klo 21:50:41 kirjoittanut Toni »
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #17 : 14.01.2014 klo 22:00:30 »
En ole lukenut noista kuin muutaman. Suurimmasta osasta kuitenkin uskon lukemattakin suunnilleen tietäväni mistä on kyse.

Myyntilistalla on monia ei-yllättäviä suosikkeja, ja toki halvempia tuotteita on ostettu todennäköisemmin kuin kalliimpia, mutta paikoitellen lista tuntuu erikoiselta. Sertãon mies on vasta sadas eli listan viimeinen? Joulukuun puolivälissä ilmestynyt uusin Blacksad ehti parin viikon myynnillä kymmenenneksi? Karimeja noin korkealla? Aikuisten seksisadut taitaa olla vanha lehti – miten ihmeessä sitä on ollut myynnissä niin monta irtonumeroa että se on päässyt viidenneksitoista?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 14.01.2014 klo 22:10:21 »
Kaikki luvut ovat kyllä ihan oikein, mutta onhan siellä tosiaan yllätyksiäkin mukana.

- Blacksad oli ylivoimaisesti joulukuun myydyin albumi, sitä meni niin paljon että yhden kuun myynti riitti kymmenen joukkoon.

- Karim on ollut vuoden suurimpia yllättäjiä.

- Aikuisten seksisatuja saimme laatikollisen iskemättömiä kappaleita n. vuosi sitten.

Mutta mitä ihmeellistä on Sertaon miehen sadannessa sijassa?

haplo

• Jäsen
« Vastaus #19 : 14.01.2014 klo 22:13:14 »
Mäkin olen huono ihminen kun tulos oli se neljäsosa eli tarkalleen 24. Peräsmiehen poika odottelee tuossa kirjastopinkassa että lukisin sen. Ja eiköhän tosta muutama muukin tule luettua, Blastit nyt ainakin.

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 14.01.2014 klo 22:24:20 »
Moog Konttis -kirjan voisin lukea kohtalaisena Kontra- ja jonkinasteisena Konttis-fanina. Kissaihminen kun olen, Kas, kissa täytyy ottaa vakavaan harkintaan. Cigurin miehen voisin lukea kun kerran Jerry Corneliuksen ilmatiivis autotalli ykkönen komeilee hyllyssäni ja kakkosta olen pitemmän aikaa metsästänyt. Ja jospa yllättäisin itseni lukemalla Teräsliljan?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #21 : 15.01.2014 klo 03:01:31 »
- Blacksad oli ylivoimaisesti joulukuun myydyin albumi, sitä meni niin paljon että yhden kuun myynti riitti kymmenen joukkoon.
- Karim on ollut vuoden suurimpia yllättäjiä.
- Aikuisten seksisatuja saimme laatikollisen iskemättömiä kappaleita n. vuosi sitten.

Nämä olivat omallakin listallani. Karimin tapauksessa selitykseksi ei käy kuin yksinkertaisesti laatu ja ulkoasu. Se houkuttelee tiettyyn pisteeseen myös.
Minut ainakin. Kaupallinen ja ammattimainen ulkoasu vaan yksinkertaisesti toimii.
Ja jos se on symbioosissa sisällön kanssa, vielä parempi.

Kaikki on paskaa, mitä et ole lukenut? Tämä on hedelmällinen ajattelutapa - onnea valitsemallasi tiellä.

Olen listalla olleiden lisäksi lukenut muitakin.
Yleensä vilkaisen vähän sitä tekelettä, ennen kuin luen sen.
Vaistoni ei ole vuosiin erehtynyt siinä, että pidänkö jostakin välittömästi ja ehdoitta. Makuni on silti laaja, joten minulla on varaa sanoa tuo. En tunne, että minun pitäisi pyytää anteeksi keneltäkään, että makuni ei täsmää heidän makuunsa.
Listalla ei ollut kovin montaa vanhaa teosta, joten kieltämättä hieman yllätyin tuloksien korkeudesta. Loppuja en aiokaan lukea. Ne ovat kaikki tuttuja nimikkeitä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #22 : 15.01.2014 klo 06:27:22 »
Kaikki on paskaa, mitä et ole lukenut? Tämä on hedelmällinen ajattelutapa - onnea valitsemallasi tiellä.
Jos on 60 sarjakuvaa joista on pitänyt, niin ihan laaja on skaala.

Petteri vaan haluaa olla töykeä, jälleen kerran.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #23 : 15.01.2014 klo 08:06:07 »
Arvioisin, että siinä 50 ylöspäin alkaa olla keskivartoa enemmän.
Mikä ei tee pienemmästä määrästä huonompaa, se tekee lukijasta itsestään vain kiireisempää tai köyhempää. Minun tosin täytyy huomauttaa, että ilman kirjastoa en selviäisi ikinä tuommoisesta määrästä.

Jo se että on 2 päivää viikossa aikaa vallata mieleisensä kirjasto, ja kerätä itseään kiinnostavat teokset mukanaan sinne laitimmaiseen nurkkaan heti kirjaston auetessa, tuottaa aika hyvän tuloksen vuodessa, nähtävästi.

Haluaisin kyllä nähdä jonkinlaisen listan teoksista jotka olen lukenut ylipäätään. Täytyy pistää korvan taakse ensi vuodeksi merkata kaikki luetut teokset viivalla ja maininta että onko kirjastosta. Ihan nyt vaikka vaan for the sake of mielenkiinto.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #24 : 15.01.2014 klo 11:57:38 »
10  :'(. Joo, vuonna 2013 tuli luettua enemmän romaaneja kuin sarjakuvia. Tosin noista luetuista aika moni on tullut ostettua kanssa.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 15.01.2014 klo 12:04:22 »
Petteri vaan haluaa olla töykeä, jälleen kerran.

Olen töykeä töykeille, ja varsinkin tyypeille jotka tuomitsevat paskaksi kaiken sen, mikä ei miellytä omaa rajallista makua.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #26 : 15.01.2014 klo 12:09:11 »
Olen töykeä töykeille, ja varsinkin tyypeille jotka tuomitsevat paskaksi kaiken sen, mikä ei miellytä omaa rajallista makua.

Nimenomaan, jos yhden riesakkeen viesti on "lukematta paskaa", niin saakoon  takaisin mitä tilaa.

Itsellä kertyi lukemaksi 78. Kaikkia luettuja ei ole tuolla listalla, mutta ihan mainio oli sarjakuvavuosi 2013. Kannattaa nauttia niin kauan kun tätä kestää. Tai kesti.

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #27 : 15.01.2014 klo 17:33:40 »
Kaikki luvut ovat kyllä ihan oikein, mutta onhan siellä tosiaan yllätyksiäkin mukana.

Kiitos vastauksista. Blacksadiä oli näköjään sitten odotettu kovasti.

Mutta mitä ihmeellistä on Sertaon miehen sadannessa sijassa?

Kuvittelin, että sarjisväki ostaisi uutta Prattia enemmän. Lisäksi Sertãon mies on ollut Kvaakissa tuon sarjan hehkutetuin albumi. Eka osa Suuren Pohjolan mies on 34:s.

Myös Nina Hemmingsson (nro 22) on iso yllätys minulle. Kotimainen sarjakuva on kärjessä kivasti, Vehniäinen vie taas kaiken. Listaa on jännä tutkailla.

EDIT: Lisätty lainaus.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014 klo 17:39:45 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #28 : 15.01.2014 klo 17:56:37 »
Näin vuonna 2010:
Top 100 -listalle pääsi yli kymmenen kappaleen myynnillä. Ykkönenkään ei myynyt yli sataa kappaletta joten ei tuossa niin mahdottomia kauloja kärjellä ole, vaikka ykkönen oli kyllä selvästi ykkönen.
Petteri, mikä on trendi. Laskeeko vai nouseeko näiden myyntimäärät?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 15.01.2014 klo 18:10:52 »
Ja Tex Willer: Uudisraivaajat ei ole sadan listalla lainkaan vaikka voitti Koipeliinin ja kaikkea...Ankka-osastokin on aika vähissä :)

(Lainasi kirjastosta Hypiksen albumin, kohta nousee siis luettujen määrä täyteen neljännekseen...)