Kirjoittaja Aihe: Ketkä harrastavat sarjakuvia?  (Luettu 5032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
Vs: Ketkä harrastavat sarjakuvia?
« Vastaus #15 : 08.01.2014 klo 14:54:22 »
Aloitusviestin kuvaus miesleipätyöläisestä kuvaa aika hyvin minua.
Jaa, nyt kun vastasin sen koneen kysymyksiin, olen näköjään sittenkin asiantuntija.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #16 : 09.01.2014 klo 00:04:24 »
Minä tunnen about 10. Harrastavat kaikkea muuta outoa siinä sivussa.
Avainsana on oikeastaan harrastus. Meillä on ollut hyvin usein esillä aihe harrastuksista ylipäätään. Kuinka nykyään jo se, että toinen harrastaa jotakin, luo jonkinlaisen yhteisymmärryksen. Lisäksi olen huomannut että moni kaverini on rohkaistunut tulemaan ns. "kaapista ulos" pitämisen kohteissaan ja muissa, siitä lähtien kun itse tulin kaapista ulos harrastuksineni, joita on kyllä kertynyt, joskus noin 3 vuotta sitten. Ja ennen kaikkea, keskustelut ovat muuttuneet monipuolisemmaksi.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 09.01.2014 klo 18:30:33 »
Kyselyn tehneet ihmiset eivät ilmeisesti lue mitään muuta kuin korkeakirjallisuutta, dekkareita ja tietokirjoja. Ainoa populäärimusiikki joka tunnettiin oli poppi. Eivät ainakaan mihinkään sivistyneiden ihmisten luokkaan kuuluneet he.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #18 : 15.01.2014 klo 14:42:23 »
Kurt Cobain todistetusti eilisen dokkarin mukaan luki sarjakuvia; tykkäsi piirrellä Akuja ja Hessuja.

Rokkarit näyttävät meillä Suomessakin olevan usein sarjakuvan lukijoita ja kerääjiä: Hector, Juice, Moog Konttinen, J. Karjalainen...

Joskus tekijöitäkin, Moog on suomentanut valtavasti, Juice käänsi Hullunkuriset sinfoniat ja J. Karjalainen taisi tehdä kässärin Akulle. Hector muistaakseni on, ainakin ollut, sarjakuvan keräilijä.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 15.01.2014 klo 15:16:17 »
Hector ainakin mainitsee sarjakuvahahmoja sanoituksissaan aika usein. Ohimennen, mutta kuitenkin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #20 : 15.01.2014 klo 15:30:45 »
Rock- ja metallipiireissä sarjakuva on se toinen kieli, hyvinkin yleisesti niin koti kuin ulkomailla. varmasti musiikkipiireissä muutenkin, noista vaan itse tiedän.

kvaakisssakin on toisaalla näistä listaa ainakin Kuuluisat älypäät ja taiteilijat sarjakuvien lukijoina ketjussa.

Molemmilla on myös ulkopuolisuuden ja kakkosluokan stigma, "ei vakavasti otettavana" taiteena eli silkkana viihteenä.
Mikä itsessään ei kerro kuin leimaajasta.

Mutta jonkin jäljillä Lurker on, piireissä on samaa, yhteistä leikkauspintaa, yleensä muutenkin kiinnostus kirjallisuutta ja elokuvia kohtaan tai kauhistus jotain nörtimpää genreilyä.
Taipumusta olla hyväksymättä sitä että syö lääkkeensä ja olla alistumatta kohtaloonsa.
Saman vastakulttuurin markkinoinnin ostajia.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014 klo 15:39:39 kirjoittanut Curtvile »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #21 : 16.01.2014 klo 21:48:01 »
Sillä on minusta ero, onko kyseessä elämäntyyli, vai harrastus.
Ihmiset joilla se on elämäntyyli, lukevat ja kirjoittavat.
Ihmiset joilla se on harrastus, lukevat.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.