Author Topic: Heinäkuun haaste- kommentit  (Read 4588 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
Heinäkuun haaste- kommentit
« on: 05.07.2013 klo 21:59:23 »
Ja tänne heinäkuun haasteen kommentit.

Holle

• Jäsen
Vs: Heinäkuun haaste- kommentit
« Reply #1 on: 01.08.2013 klo 14:41:34 »
MikkoK: Liikutaan suomalaisuuden ytimessä, vastaa haasteeseen ja on hyvin toteutettu tumminen sävyineen. Mustaa kuin mikä.

Shunichiron edellinen haastetyö oli minun mieleeni mutta tämä ei sytytä samalla tavalla. Jäljessä ei ole moittimista vaikka vanhempaa tuotantoa olisikin. Ilmeet hyvät ja tunnelma onkin niiden varassa. Tekstit ovat kuitenkin kuin eri maailmasta. Puolanka on myös liimattu ihan väkisin.

Kuikka liikkuu samoilla vesillä kuin MikkoK l. suomalaisuuden ytimessä. Tarina on hyvä ja kuvitukseenkin on käytetty aikaa. Ensimmäisen kuvan lyhennys ja viimeisen huutoteksti hieman särkevät silmää muuten mainiossa sarjassa.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
« Reply #2 on: 05.08.2013 klo 06:23:32 »
MikkoK: Selkein vastaus haasteeseen, paljon huonommin ei voi ihmisellä mennä. Eli ihan tavallinen maanantai. Kuvitus jäntevää, värit tukee tunnelmaa hienosti, vaikka ovat ehkä vähän liian siistit minun makuun.

Shunichiro: Hieno kokonaisuus, kuvitus toimii ja ruutujako tuo lisää syvyyttä tarinaan. Tykkään myös tyylistä, millä repliikit kuljettavat tarinaa, ja siitä miten tarina aukeaa lukiessa.

Holle: Hollen työ on taas niin kaunista jälkeä että. Varsinkin värisävyt ovat mahtavat. Tarinan puolesta tässä on jonkinlaista optimistisuutta, vain kaksi epäonnistumista.

Ja voittajaa piti miettiä pidempi hetki, ja tällä kertaa kunnia menee MikkoK:lle! Hänen sarjansa oli juuri sen tyylinen mitä hain.
Ja kiitos kaikille, minä olen tykästynyt tähän kuukauden haasteeseen kovasti. Mukava päästä vähän irrottelemaan, itse piirtää jokaisen haasteen vähän eri tyylillä. Jos ei ole varovainen niin tässähän voi vielä oppia jotain.

MikkoK

• Jäsen
« Reply #3 on: 05.08.2013 klo 12:14:28 »
Jee! I wins! Laitan tämän kuun aiheen pikimmiten ylös.

Muista töistä: Musta mikä vaan näistä olisi voinut voittaa.

Kuikka: Repesin äijän valitusdialogista, sen poljento upposi omaan huumoritajuuni.
Shunichiro: Tykkään piirrosjäljestä! Mä en ihan kyennyt seuraamaan tarinankuljetusta, ehkä sen oli tarkoituskin olla hieman tajunnanvirtamainen?
Holle: Pidin valtavasti kuvakielen herttaisuuden ja aiheen välisestä ristiriidasta. Tää oli ehkä mun suosikki.

t. MikkoK

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #4 on: 28.12.2013 klo 18:07:06 »
MikkoK vitsi oli hauska ja toimiva, ja kuvitus tuki sitä hyvin. Väritkin olivat sopivan melankooliset!

Shunichiro toimittaa pätevää jälkeä jälleen kerran. Käsikirjoitus puoli toimii, vaikka onkin muutamassa kohdassa yksittäisiltä lauseiltaan hiukan liian kryptinen, ja toisaalta hiukan liian itseään toistava. Ensimmäisellä sivulla päähenkilön hiukset tuntuvat pikemminkin olevan geelillä pystyssä kuin lepäävän tyynyllä, mutta muuta moitittavaa kuvituksesta en keksi vaikka oikein etsinkin.

Kuikan yksisivuinen oli mainio. Väritys toimi hyvin, kuten myös hahmojen yleinen olemus. Ensimmäisen ruudun perspektiivilyhennys ei omaan silmääni oikein toiminut, mutta se on vain pieni juttu. Enemmän häiritsi tekstistä puuttuva tila. Vähän pienempi teksti olisi toiminut paremmin, ja antanut sille tilaa hengittää. Varsinkin rivien välit olivat niin pienet, että ään pisteet olivat ylemmässä ruudussa kiinni. Kaikenkaikkiaan oikein hyvä yksisivuinen!

Hollen Kärsämäki-sarja on aina toiminut meikäläisen kohdalla, eikä se petä tälläkään kertaa. Huumorin mustuus ja piirroksen lystikkyys luovat oikein toimivan parin!