Ajattelin aluksi että perustan ketjun Toimintasankarit alueelle, mutta päätin sitten laajentaa...
Eli olen kirjoittamassa artikkelia blogiini teineille suunnatusta sarjakuvasta ja sarjakuvahahmoista. Lasken joukkoon lähinnä siis sarjakuvia, jotka ovat suorasti teineille, eivätkä siis oikeastaan kenellekään muulle. Aiheesta on varmasti paljon puhuttavaa jne. mutta avitetaan nyt kuitenkin vähän ketjua, että se pääsee vauhtiin.
Ensinnäkin, haluaisin tietää minkälaista on teineille suunnattu eurooppalainen ja kotimainen sarjakuva, ja miten se eroaa muista, ja onko sitä? Minulle itselle ei tule mitään mieleen. Tässä voisitte vähän auttaa minua.
Toimintasankarit puolella tiedän aika hyvin historian pääpiirteittäin:
X-Men. Teen Titans. Robin. Young Avengers. Batgirl. Ultimate Spider-Man. Spider-Man. Jotain. Aukkoja voisi täyttää ja voisi vähän kiinnostavampaa tietoa kerätä joten kertokaas vähän.
Onko olemassa Lännensarjakuvaa, joka olisi teineille? Tai jossa käsiteltäisiin teinejä puhuttavia aiheita?
Ankka puolella tietoni on aika hämärää. Ilmeisesti Ankanpojista ja Mortista ja Vertistä on jotain, mutta en oikein saa kiinni aiheesta. Kertokaa mistä aloittaa.
Japanilainen teinisarjakuva pursuaa varmasti kaikilla jo korvista. Haluaisiko joku kertoa siitä jotain uutta ja kiinnostavaa?
Alternative ja omakustanteet käsittelee sitten varmaan draaman ja huumorin keinoin asiaa. Vai onko muita? Kertokaas!
Onko muita teini-strippejä kuin Jere?
Kertokaas myös kaikki mieleen tuleva mielenkiintoinen tieto.