”Ai siitä on ollut juttua?” vastasi Suomalaisen kirjakaupan myyjä, kun kyselin, eikö Helsingin Sanomien kahden sivun avausartikkelia kannattaisi hyödyntää laittamalla kirjoja näkyville. Hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, milloin kirja mahtaisi ehtiä Porvoon varastosta Helsingin keskustan myyntipisteeseen saati esille.
Kirjakaupat Akateemista lukuunottamatta ovat ennakkotilanneet kirjaa hyvin varovaisesti jos ollenkaan. Myyntiargumentti ”ainutlaatuinen teos” on ollut myrkkyä konservatiivisille jälleenmyyjille.
Kirjat ovat kuin maito. Jos niitä ei ole esillä, harva niitä vaivautuu tilaamaan. On kohtuutonta vaatia ostajaa käymään kahdesti kaupassa minkään myyntiartikkelin suhteen. Me tekijät olemme silti äärimmäisen kiitollisia kaikkia heitä kohtaan, jotka ovat vaivautuneet kirjaa kyselemään ja tilauksia tekemään.