Author Topic: Kotimainen  (Read 4720 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miiku

• Jäsen
  • Kvaak!
Kotimainen
« on: 23.08.2004 klo 11:33:38 »
Elokuussa on Ilta-Sanomissa pyörinyt sarjikseni Håcke Hammerschmidt. Onkohan kukaan ehtinyt moista katsoa ja olisko jotain rakentavaa kritiikkiä tarjolla?
Kiitti!
- Miiku  

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:Kotimainen
« Reply #1 on: 23.08.2004 klo 19:29:56 »
Olen lukenut. Aika tekstipainotteinen ja siksi piirros, vaikka vinkeää onkin, kun sitä ruutuun sattuu mahtumaan, jää vähemmälle huomiolle.

Tuli jotenkin mieleen Bob the angry Flower, mutta se on niin kreisiä ettei se ole hauska laisinkaan. Håckessä on huumoria.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Reply #2 on: 24.08.2004 klo 00:26:01 »
Elokuussa on Ilta-Sanomissa pyörinyt sarjikseni Håcke Hammerschmidt. Onkohan kukaan ehtinyt moista katsoa ja olisko jotain rakentavaa kritiikkiä tarjolla?
Kiitti!
- Miiku  

Mä olen katsonut enkä ikävä kyllä ymmärrä ko. sarjasta mitään. Ei siinä tunnu olevan päätä eikä häntää, tai sitten olen tyhmä.

Tyhmästä puheen ollen, minusta on aika korni tuo Kallion ja Tilsan lastensarjakuva sunnuntaihesarissa.  Se ei minusta oikein sovellu HS:n sunnuntaisarjakuvasivulle ollenkaan reimastuttavan Piraijaklubin, Timpan eläkeläissarjan ja sadisti-Karvisen ;D joukkoon.

miiku

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #3 on: 24.08.2004 klo 09:46:59 »
Tekstiähän siinä kyllä piisaa vaikka muille jakaa.
Voi Håcke olla vähän hankala seurata, myönnetään. Jotenkin se vaikutti kovinkin selkeältä kun piteli koko strippiläjää kädessä ja pystyi lukemaan koko homman pötköön.

Muutenkin vähän hankala tuo jatkis-sarjis, eikähän niitä nykylehdissä enää kauheasti näe.
Vaatinee tuotekehittelyä.
Kiitos palautteista!
- Miiku

Golem

• Guest
« Reply #4 on: 24.08.2004 klo 10:59:40 »
Tämä ei nyt sinällään ole kritiikkiä tämänhetkisestä sarjasta, mutta jumalaut! kuukauden kotimaisen suunta laskee kuin lehmän häntä. Ok, se painisarjis mikä oli kuukausi kaksi sitten oli aika omituisen näköinen ja täten mielenkiintoinen, mutta onpa kauan siitä kun viimeksi on ollut Iltiksessä sarjakuvaa joka muuten ylittäisi lehden julkaisukynnyksen. Eikö Suomessa ole siis enää yhtään nuorta ja lahjakasta tekijää jolle kelpaisi tukko rahaa? Ville Ranta ja muu Aseman jengi, miksei heitä näy siellä? Tai onhan noita vaikka kuinka sellaisia tekijöitä joita ei ole Kuukauden Kotimaisena julkaistu. Miksi siitä siis on tullut sellainen amatöörien harjoituskenttä? Häh?

En varmaan ole ainoa jolla on Sami Toivosen Ässä-stripit leikattuna talteen. Mitä kävi?

Joku roti!

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Reply #5 on: 24.08.2004 klo 15:08:25 »
tekstiä on tosiaan vähän turhankin paljon ja kuvapuoleen kaipaisi hiukan selkeyttä, aikamoista rokokoota nämä ovat välillä olleet. aika usein hyppään kuukauden kotimaisen yli kun taso on ollut mitä on mutta tämän olen sentään joka kerta lukenut läpi ja välillä hymähtänytkin. Cocco Bill tuli mieleen ja sehän ei ole paha asia
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Da Verde Nuvola

• Jäsen
« Reply #6 on: 26.08.2004 klo 15:15:09 »
Juu pari omistan mutta en tajua paljon mitään niistä, ihan sekopäitä. Kuinka muuten sait sarjikses julkasuksi ilta sanomissa.

Olen jo kauan aikonut käydä tuolla sivulla mutta nytten muistin ja nyt menin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #7 on: 26.08.2004 klo 15:41:00 »
Tero Salomaa yrittti KK-sarjixessa julkaista parhaita Kuukauden kotimaisia (yms...), mutta pieleen meni. On ne semmosta... vaihtelevaa kamaa. Strippejä tarjotaan Juhani Tolvaselle Ilta-Sanomiin, hän päättää kuka kulloinkin paikalle pääsee.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Esa

• Jäsen
« Reply #8 on: 27.08.2004 klo 13:40:53 »
Se on vähän sellainen, että pitää lukea tarkkaan ja siinä on aika paljon tekstiä, jotka eivät ole pakosti hyvä asia lehdessä ilmestyvälle sarjakuvalle. Myös jatkuvuus on vähän hankala juttu, koska Ilta-Sanomat on irtolehti ja sitä tulee vain silloin tällöin ostettua. Mutta kyllä mä olen tykännyt mitä olen lukenut. hauskaa piirrostyyliä ja mielenkiintoiset henkilöhahmot. Kreisiä huumoria!