Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien säilytys  (Luettu 39855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kurik

• Vieras
Vs: Sarjakuvien säilytys
« Vastaus #15 : 25.02.2006 klo 20:38:48 »
Mistä niitä suoja pusseja saa ???

dokki

• Jäsen
« Vastaus #16 : 25.02.2006 klo 20:47:37 »
Täältä löytyy: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2882.0

Elä ala pussittamaan, tulee pidemmän päälle kalliiksi tuo touhu.  :)

pavel.brylev

• koululainen/parkouraaja
  • Jäsen
  • mun toinen nimi on oikeesti ranma
« Vastaus #17 : 27.02.2006 klo 14:55:13 »
Minä Varjelelin aku ankkoja mutta en enää pidä niistä mutta nykyään minä varjelen mangaa. ;D
pavel

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #18 : 04.03.2006 klo 18:52:40 »
Minulla on muovipusseissa vain nimmaroidut sarjakuvalehdet. Siinä on semmoinen yksinkertainen syy, että nimmarit on niihin pläästitty (=kaunis murresana) kanteen, joten en halua niiden suttaantuvan. Muuten en muovipusseista oikein pidä.

Ja kyllä: joissain Amerikasta tulleissa kirjoissa on ollut muovikuori kansipaperien päällä, niinkuin dustjacketin dustjacket tai jotain. En tiedä mistä semmoisia saa, olen tainnut heittää pois ne mitä minulla on ollut.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #19 : 16.03.2006 klo 20:06:08 »
Minulla on Don Martinit, Suomalaiset Madit, Kalmat, Urho Epäonnensoturit, suomennetut Sandmanit ja muutamia muita muovipusseissa, mukaan lukien jenkkilehdet, joissa tosin muovitaskut yleensä tulevat kaupan päälle. Syy on käytännöllisyydessä, kun lehdet/albumit ovat muovipusseissa, ne saa helposti mahtumaan pahvikoteloihin, ilman että tarvitsee ylettömästi varoa esim. hiirenkorvien syntymistä.
     Etenkin kun hyllytilaa on rajatusti, on huomattavati kätevämpää laittaa lehdet muoveissa koteloihin. Muovipussit ovat kuitenkin niin liukkaita, että selaaminen on nopeaa, vaikka kotelossa olisi vähän enemmänkin lehtiä kuin siihen mahtuisi.

Ei tietenkään jokaisen Aku Ankka-lehden pussittamisessa ole mitään järkeä, mutta pahvikotelosäilytyksessä muovipussit ovat taivaan lahja. Ei niitä lehtiä kuitenkaan niin tiuhaan tule hyllystä poimittua etteikö pölyä hieman hyllynreunalle kerääntyisi. Ja harvemminpa sitä lukee montaa lehteä samaan aikaan, joten kovin suureksi vaivaksi en ole ainakaan itse kokenut lehtien pusseista poimimista ja uudelleen pussittamista lukemisen jälkeen.
     Niinkuin Grezen tuossa mainitsikin, niin sarjakuvat ovat lukemista varten ja mukavampihan on lukea hyväkuntoista ja siistiä teosta, kuin sellaista johon on heitelty tikkaa (hyi hel.. pelkkä ajatuskin moisesta sarjakuvien turmelemisesta saa voimaan pahoin) tai piirretty kirkkoveneitä.

Mylar, My Love.   8]
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 16.03.2006 klo 20:13:05 »
Syy on käytännöllisyydessä, kun lehdet/albumit ovat muovipusseissa, ne saa helposti mahtumaan pahvikoteloihin, ilman että tarvitsee ylettömästi varoa esim. hiirenkorvien syntymistä.

Ja minä kun pidin postimerkkien keräilijöitä hulluina

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 16.03.2006 klo 21:16:34 »

Ymmärrän kyllä sen, että joku haluaa varjella sarjakuviaan varsin vaivalloisillakin keinoilla.

En välttämättä ymmärrä. Tuohan se juuri on isoin ero postimerkkeihin  verrattuna, sarjakuvat on tarkoitettu luettaviksi eikä  sellofaaniin käärityiksi kaukaa ihailtaviksi reliikeiksi. Originaalipiirros on sitten jo vähän toinen asia
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 17.03.2006 klo 07:13:54 »
En välttämättä ymmärrä. Tuohan se juuri on isoin ero postimerkkeihin  verrattuna, sarjakuvat on tarkoitettu luettaviksi eikä  sellofaaniin käärityiksi kaukaa ihailtaviksi reliikeiksi. Originaalipiirros on sitten jo vähän toinen asia

Tuntuu vähän siltä että sarjista luetaan aika vähän jos se muoveissa ja pelätään että sen reuna taittuu.
Postimerkkeilijät taas pelkää että postimerkeistä taittuu hammastus.

Yhtä hulluja kaikki ;D

hanikka

• Vieras
« Vastaus #23 : 26.01.2011 klo 17:09:17 »
Kuinka säilytätte omia sarjakuvalehtiänne? Eli onko pussitettuna ja takapahvilla vai ihan pinossa kirjahyllyn reunalla? Ja mistä syystä juuri näin?

Ja vielä, jos pussitatte/pahvitatte niin mistä ostatte tarvikkeenne? Saako niitä ihan jostain paikasta Suomessa?

Missä ois myytävänä Akuille ja joulumanteleille sopivia muovipusseja??

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 26.01.2011 klo 17:51:53 »
Missä ois myytävänä Akuille ja joulumanteleille sopivia muovipusseja??

Minä säilytän Akut pakastepusseissa. En muista minkämerkkisiä ne pussit on, mutta ne on aika paksua muovia eikä niitä myydä rullassa. Ne on just sopivia Akuille. Tosin huonona puolena tässä on se, että pakastimeen ei mahdu juurikaan muuta, mitä nyt muutama pakastepizza. Pakastepizzan pahvikuorista saa muuten hyviä tukipahveja...

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #25 : 26.01.2011 klo 18:24:31 »
Minä säilytän Akut pakastepusseissa. En muista minkämerkkisiä ne pussit on, mutta ne on aika paksua muovia eikä niitä myydä rullassa. Ne on just sopivia Akuille. Tosin huonona puolena tässä on se, että pakastimeen ei mahdu juurikaan muuta, mitä nyt muutama pakastepizza. Pakastepizzan pahvikuorista saa muuten hyviä tukipahveja...
Kannattaa ottaa lehdet hyvissä ajoin sulamaan,ennenkuin alat lukemaan niitä,saattaa nimittäin murentua herkästi..jaa että pizzapahveista saa hyvää taustapahvia,täytyypä lähtä hakemaan heti useampi pizza tuosta lähi-salesta.

OM

• Jäsen
« Vastaus #26 : 12.06.2011 klo 18:48:05 »

Tietääkö kukaan kvaakkilaisista, mistä Suomesta saisi tilattua hyvää sarjakuvan säilytykseen tarkoitettuja läpinäkyviä muovitaskuja?  Kuuulin nimestä Mylar! Ja vielä kysyisin, saako mistään happo vapaata tausta pahvia? Entäpä ulkomailta? Millä englanninkielisellä sanalla tilaatte noita edellämainitsemiani tuotteita?

Kulku-Katin poika sarjakuvaliikkeessä on jotain läpinäkyviä muovitaskujam, mutta en tiedä, kuinka laadukkaita ne ovat!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 12.06.2011 klo 19:14:12 »

TT

• Jäsen
« Vastaus #28 : 06.07.2011 klo 00:26:25 »
Joudun siirtämään kokoelmani turvaan jälkikasvulta, joka pikkuhiljaa rupeaa ryömimään ja varmaan valloittanee kirjastona pitämäni huoneen vuoden sisään.

Onko kellään kokemuksia tästä säilytysjärjestelmästä tai vastaavasta?
http://www.collectiondrawer.com/

Vaikutti erittäin kestävältä. Sen lisäksi tietenkin oivallinen ratkaisu siinä mielessä, että lehtiin pääsee käsiksi, vaikka ne laittaakin pinoon pahvilaatikoihin.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #29 : 07.07.2011 klo 09:58:02 »
Noi on kyllä hienoja, mutta hiukan hintavia.. Siis varsinkin jos noita joutuu tilaamaan paljon..