Kirjoittaja Aihe: Loppuvaraston hävitys  (Luettu 2000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Loppuvaraston hävitys
« : 01.08.2012 klo 12:17:16 »
En muista asiaa käsitellyn, vaikka se lienee aika lähellä monenkin (oma)kustantajan arkea.

Mulla jäi käsiin turhan paljon Mangan värit -kirjaa. Asia tietenkin vituttaa, koska vika ei ole itse tuotteessa (tietenkään omasta mielestäni  :) ). Kun tarpeeksi moni asia, eli suunnitelma ja odotus menee ketuille, niin näin käy. Mangan harmaasävyjen saman suuruinen painos myi käytännössä loppuun, mistä tietenkin kiitos kustantajalle.

Onko kellään tietoa esim. siitä onko Suomalaisen sisäänostopolitiikka muuttunut omistajanvaihdoksessa, eli olisiko mitään järkeä tarjota sinne vanhaa kirjaa?  Kommentti aikanaan tuoreesta kun oli: Tää on ihan hyvä, mutta ei me oteta.

Mulla on tietenkin kaikenlaisia ideoita siitä minne kirjoja voisi yrittää hukata mutta ajattelin nyt kysäistä kommentteja.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

OM

• Jäsen
Vs: Loppuvaraston hävitys
« Vastaus #1 : 01.08.2012 klo 14:14:48 »

Toi on aina valitettavan ikävää että jää käsiin kirjoja. En tiedä kuinka isosta määrästä on kysymys. Ne ovat varmasti salaisuuksia enkä halua udella mitään sellaista. Vosikohan niitä kokeilla jättää edullisesti joihinkin Divareihin? Sopii vain hinnasta jos joku pitäjä ottaisi isomman määrän. Minulla ei tule tällä kertaa mitään hyviä ideoita mieleeni jolla voisin sinua auttaa hävittämään noita jäännös kirjoja jonnekkin. Olen tosi pahoillani. Mieklelläni sitä auttaisi mutten keksi mitään järkevää tällä erää. Ehkäpä joku muu antaisi sinulle hyviä vikkejä. Nimittäin nuo kaksi kirjaa ovat ehdotonta alansa huippua Suomessa. Selkeä ja hyvin koottu aineisto jokaisen tuosta kiinnostuneiden ymmärrettäväksi. Kiitos Reimalle noista kirjoista.  Tuollaisia juuri kaivattiin Suomen markkinoille.

Toivottavasti Suomalaisen kirjakaupan osto politiikka olisi edes hieman parantunut omiataja vaihdoksen myötä. Tuskin näin on tapahtunut.

Voisinko Reima tässä kysyä jos et pahastu, että saako enää mistään Studio Manga kirjan 2 osaa? Minulla on 1 osa. Se on tosi hieno ja tarpeellinen kaikille Mangan ja muutenkin piirtämisestä kiinnostuneille.  Varsinkin osiot jossa näytetään erilaisia työvälineiden käyttöä oli erinomainen. Pidän kovasti sen graafisesta ilmeestä ja hintakin oli kukkaro ystävällinen. En ole sitä mistään enään löytänyt.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2 : 01.08.2012 klo 14:57:03 »
Mitäs näitä jäännöserien ostajia on. Ikäväähän näitä olis nähdä jossain Kirjatoreilla pilkkahintaan, mutta toisaalta ne vois saada silti lisää lukijoita tälläkin tavalla.
Niin siis mieluummin esim. Kirjatori yms. kuin makkeli.
Elon kirjakauppa Turussa on erikoistunut kustantajien jäännöserien myyntiin.
http://www.matkailu-opas.com/elon-kirjakauppa.html
Sit on Kirjapörssi. http://www.kirjaporssi.fi/

Timo

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 01.08.2012 klo 18:57:23 »
En tiedä kuinka isosta määrästä on kysymys.
Ei niitä nyt niin järjettömästi ole, kun painoskin oli vain 1000kpl, mutta kirja on sen verran iso... yhteen laatikkoon menee vain reilu 20 kirjaa ja ne lodjut sit vie aika paljon tilaa... Toinen probleemi on paino eli yksittäiskappaleen postituksessa paino nousee karvan yli 250g eli se jo maksaa 2,8 - 3€!

Vosikohan niitä kokeilla jättää edullisesti joihinkin Divareihin?
Voisi varmaan. Divarien kanssa asiointi on vaan usein aika nihkeätä. Kirja kerrallaan se olisi myös turkasen hidasta puuhaa kun joka kauppa ei edes varmaan ottaisi...

saako enää mistään Studio Manga kirjan 2 osaa?
Se voi olla vaikeaa jos/kun kustantajalla enää ole niitä. En oikein tiedä että mitä sen kanssa kävi. Oisko ollu et ne meni sit lehtipistelevityksen jälkeen makkeliin? Harmi kun ei tullut puheeksi aiemmin. Just viime syksynä itekin hävitin muuton yhteydessä ylimääräiset tekijänkappaleeni. Mut jos piirrosoppaista ikinä tulis keräilyharvinaisuuksia tuo vois olla sellainen.  :)

Niin siis mieluummin esim. Kirjatori yms. kuin makkeli.
Mmm. Makkeli nyt tuskin tulee lähiaikoina vaihtoehdoksi. Jotenkin vaa olis kiva saada noi leviämään ilman että joutuu siitä itse maksamaan. Polkumyynti taas ei tietenkään olisi jäljellä olevien jälleenmyyjien kannaltaka kovin kivaa. Meidän kirjastossa on hylly, johon voi viedä kirjoja kierrätykseen, sitäkin voisi kokeilla...

Elon kirjakauppa Turussa on erikoistunut kustantajien jäännöserien myyntiin.
http://www.matkailu-opas.com/elon-kirjakauppa.html
Sit on Kirjapörssi. http://www.kirjaporssi.fi/
Mielenkiintoista, kiitti vinkistä. Näistä en ollut kuullutkaan.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson