Luultavasti surrealistiseksi. Välillä sarja on hyvinkin realistinen ja synkkä. Mitä pidemmäs sarja etenee, sitä enemmän ruumiita ja traagisia kohtaloita alkaa kasaantua. Toisaalta mitään historiallista realismia on turha odottaa, sillä hahmot käyttäytyvät usein täysin aikakauteen ja sosiaaliseen asemaansa sopimattomasti ja jossain näyteikkunassa taisi jopa vilahtaa Nintendo DS vaikka ollaan muka viktoriaanisessa Englannissa. Usein on myös tilanteita, joissa ollaan 100% vakavia ja synkkiä ja sitten aivan yhtäkkiä joku hahmo heittää täysin asiaan kuulumattoman vitsin, jonka takia tunnelma lässähtää täysin.
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan ja lukemaan useamman kuin yhden pokkarin. Olin itse jättää sarjan kesken ensimmäisen osan jälkeen, mutta sarja paranee nopeasti, kunhan päästään kakkospokkarin Viiltäjä Jack-seikkailuun.
Muoks: näiden uusimpien pokkarien myötä olen tosin myös oppinut arvostamaan noita huumorisekoiluja, sillä ilman niitä sarja kävisi ehkä vähän liiankin synkäksi omaan makuuni.
Muoks2: Ja sarjan nimestä lyhyesti. Huomasin tänään kaupassa, että pokkarin kannessa komeili Kuroshitsuji. Saksalaiset fanit ovat marmatteneet siitä, että heillä sarja kulkee nimellä Black Butler ja ilmeisesti julkaisija on sanonut, että japanilaiset haluavat sarjan kaikkien käännösten olevan nimeltään tuo BB. Onko Suomi saanut jonkun erikoisluvan vai valehteleeko saksalainen julkaisija hiljentääkseen fanit?