Author Topic: Säilä  (Read 17852 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JV

• Jäsen
Vs: Säilä
« Reply #15 on: 11.05.2012 klo 13:22:04 »
Okei. Olen syyllinen.

Tein tuon logon viimeisenä iltana ennen lehden lähtemistä painoon. Tämä viime hetken ratkaisu oli ainoa tapa saada nimiehdotukseni läpi mielestäni heikommin lehden sisältöä kuvaavien nimien sijaan.

Suunnittelin logon lähes valmiiksi ennen kuin olin nähnyt lehden kantta, ja että siinä sattumoisin oli myös miekka isossa roolissa. Tein muutamia graafisia ratkaisuja, että logo olisi jollakin muotoa sopinut kansikuvan kanssa yhteen värien suhteen ym.

Käyrä miekka oli hieman humoristinen viittaus arabialaisiin mitä eriskummallisimpiin teräaseisiin. Eksyi ehkä säilä-tyylisestä miekasta turhan kauas.

Logo ei ole tarkoitettu pysyväksi elementiksi lehteen. Jos joku lahjakkaampi graafikko esim. Reima Mäkinen sellaisen haluaa tehdä, se olisi hienoa.

Toivon vain, ettei logo lähene lätkä-tyyliä, mihin sanan kirjaimet graafisesti helposti ohjaavat.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #16 on: 11.05.2012 klo 15:09:00 »
Itse haluaisin tässä vaiheessa mainita Säilästä ylipäätään, että koska meillä ei enää ole sellaista kiirettä, niin lehti laitetaan painoon vasta ensi viikolla. Koitetaan siis saada kaikki virheet ja ongelmat pois.

Eli jos joku haluaa oman versionsa logosta vielä tehdä, niin tässä on viikonloppu aikaa... (Vaikka itse olin kyllä tyytyväinen Veltin logoonkin)

Tilausmahdollisuudesta lisää viikonlopun aikana.

kaltsu

• Jäsen
« Reply #17 on: 11.05.2012 klo 15:53:36 »
Koitetaan siis saada kaikki virheet ja ongelmat pois.

Korjatkaa hinta muotoon "2 €". Desimaalit on turhia ja kaksoispiste joka tapauksessa väärä välimerkki hintoja ilmoittaessa.

Mulla tulee hassusti joku Jysäyksen numero mieleen tuosta kannesta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Reply #18 on: 11.05.2012 klo 17:20:43 »
Mulla tulee hassusti joku Jysäyksen numero mieleen tuosta kannesta.

Ajattelin samaa, Jysäys 1/05 tarkemmin sanottuna...sininen taivas, punapää keskellä jne.
« Last Edit: 11.05.2012 klo 17:22:28 by hdc »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #19 on: 11.05.2012 klo 17:41:44 »
Ajattelin samaa, Jysäys 1/05 tarkemmin sanottuna...sininen taivas, punapää keskellä jne.
Mistä vaan voi tulla mikä vaan mieleen...  :P

Tuo edelliselle sivulle modaamani logo muuten käyttää hyväksi vanhan Sarjakuvalehden logoa (jos joku ei huomannut...).
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tertsi

• Guest
« Reply #20 on: 11.05.2012 klo 18:25:45 »
Mites joku tällainen? (Gill Sans Ultra Bold).

edit
Väristä tuli hiukan liian likainen.
edit2
Lisäsin hiukan saturaatiota.
« Last Edit: 11.05.2012 klo 18:43:01 by Tertsi »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #21 on: 11.05.2012 klo 20:10:21 »
Tuo sun terä tuossa on hyvä. Varjoa ehkä jotenkin vielä säätäisin... Enkä kyllä luottaisi siihenkään että kustantajan nimi aina erottuis (iman rauhoitettua taustaa) tuolta alareunasta.

Mun toi  yksinkertaisempi versio on tosi karu, eli jättää tilaa koristeellisemmallekin kansikuvalle.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Reply #22 on: 11.05.2012 klo 22:04:43 »
Vaikka asia ei minulle mitenkään kuulu, niin ajattelin kuitenkin mainita, että minusta parhaimmalta näyttää Reiman sarjakuvalehti-logo. Vihreä väri ei oikein natsaa mutta muuten näyttää hyvältä ja tasapainoiselta. Tertsin logo näyttää myös ihan hyvältä, etenkin värin puolesta, mutta minusta se ei ole oikein tasapainossa. Jotenkin liikaa tavaraa vasemmassa laidassa ja liian kevyt oikea laita. Ehkä terän lyhennys auttaisi asiaa tai sitten siitä tulee vain tönkömpi.

Sitten haluaisin vielä mainita, että tilaus kiinnostaisi kyllä minuakin.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Marko K

• Guest
« Reply #23 on: 11.05.2012 klo 22:32:12 »
Tertsin versio miellytti minun silmääni. Mites, jos tuon terän ja tekstin väliin jättäisi pienen raon?

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #24 on: 11.05.2012 klo 23:21:00 »
Laitampa tähän tuon tyhjän kansikuvan, niin helpottuu teidänkin tekemisenne!

http://s16.postimage.org/l7xa2tq37/image.jpg

tertsi

• Guest
« Reply #25 on: 12.05.2012 klo 00:28:32 »
Tertsin logo näyttää myös ihan hyvältä, etenkin värin puolesta, mutta minusta se ei ole oikein tasapainossa. Jotenkin liikaa tavaraa vasemmassa laidassa ja liian kevyt oikea laita.
Olet oikeassa. Terä on liian pitkä.
Ideaa saa vapaasti käyttää tai olla käyttämättä ja soveltaa mielensä mukaan.
Etelä-Haaga vaikenee.

Sika

• Jäsen
« Reply #26 on: 12.05.2012 klo 00:41:15 »
Pidin alkuperäisestä logosta, mutta myös reiman vihreästä logosta. Eikös logon väriä voida vaihdella kannen tyylin mukaiseksi joka numeroon?

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Reply #27 on: 12.05.2012 klo 15:11:24 »
Kova haaste alkaa julkaista kerran kk ilmestyvää sarjislehteä. Varmaan hirmuinen urakka, nostan hattua rohkeudellenne.

Kysymys: tarkoittaako tämä sitä, että 'Pakanat' ei tule ollenkaan albumimuodossa?

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Reply #28 on: 12.05.2012 klo 15:56:22 »
Kyllä pakanat tulee myös albumina, vastaan Mäkisen puolesta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #29 on: 12.05.2012 klo 18:04:50 »
Kysymys: tarkoittaako tämä sitä, että 'Pakanat' ei tule ollenkaan albumimuodossa?

jos olen oikein ymmärtänyt mennään BDmallilla, ensin lehdessä sitten albuminaan. Lehden etu on siinä että tutustuu samalla muihinkin sarjoihin kuin vain yhteen.