Kirjoittaja Aihe: Gon - äänetöntä dinosaurustelua  (Luettu 7417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

haplo

• Jäsen
Gon - äänetöntä dinosaurustelua
« : 25.04.2012 klo 10:11:02 »
Anime-lehti uutisoi Sangatsu Mangan uudesta sarjasta eilen. Gon on seitsenosainen ja täysin tekstitön sarjakuva dinosauruksesta, joka seikkailee muiden eläinten joukossa erilaisissa elinympäristöissä.

Ihan veikeä sarja. Olen "lukenut" tätä aiemmin kaksi tai kolme osaa, mutta kestää kyllä pidemmän tauon jälkeen uuden tarttumisen. Masashi Tanaka osaa piirtää eläimet hienosti ja lisäksi Gonissa on varsin pienikokoiseksi dinoksi paljon asennetta. Toivottavasti sarja menestyy Suomessa, ajattelin siinä olevan potentiaalia jo silloin kun itse sarjaan tutustuin.

Tällaista kivaa siis kesäkuussa.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Gon - äänetöntä dinosaurustelua
« Vastaus #1 : 25.04.2012 klo 11:21:45 »
Hienoa, että Gon saadaan Suomeen! Olen tutustunut sarjaan pääkaupunkiseudun kirjastojen tarjonnan perusteella, ja piirrosjälki on kieltämättä hienoa. Muistaakseni noissa lukemissani Goneissa lukusuunta oli vaihdettu länsimaiseksi, mikä varmaan harmittaa mangapuristeja, mutta lämmitti omaa sydäntäni. Miten lie näiden Sangatsu-julkaisujen laita?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2 : 25.04.2012 klo 11:47:26 »
Kappas. Gon on todella veikeä sarjis. Mutta paljonkohan kääntäjä sai palkkaa...  ;D Eheh..

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 25.04.2012 klo 12:01:45 »
erinomaista.
Gon on jo vuosia ollut yksi lempimangoistani ja niitä harvoja joissa nimihahmoon voi samaistua.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #4 : 25.04.2012 klo 12:38:24 »
nimihahmohan on lyhyt ja agressiivinen lihansyöjä.
Sympaattisuudessa Gon kyllä voittaa allekirjoittaneen.
Ko. Mäenpää asui taannoin(ehkä nykyäänkin?) noin 400 metrin säteellä minusta, kuin myös Ressu Redford.
Kumpikaan ei sovellut ravinnoksi.

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #5 : 25.04.2012 klo 16:03:17 »
Kappas. Gon on todella veikeä sarjis. Mutta paljonkohan kääntäjä sai palkkaa...  ;D Eheh..

Parhaan mahdollisen laadun varmistaakseni käännän tämän itse. Lukusuunta on alkuperäinen, koko sama kuin K-onilla ja Suzunarilla, hinta silti vaivaiset 5,90. (Muistaakseni.)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #6 : 25.04.2012 klo 17:24:35 »
Mainio manga-uutinen!

Useasti olen tuon hankkimista harkinnut, mutta arvelin tuon rantautuvan vielä jokin päivä Suomeen. Odotus näköjään kannatti!

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #7 : 25.04.2012 klo 18:57:36 »
No kerrankin jotain mielenkiintoista mangaa jota jaksaa lukea ja soveltuu koko perheelle. Nyt pitää vain taikoa jostain rahaa. Tästä tulee perheessämme suurempi hitti kuin Aku Ankka lehtien raastinleikkurista!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 07.05.2012 klo 21:19:40 »
Hahaa, Gon, mulla on niitä viitisen kappaletta japaniksi.

Kai tässä suomiversiossa on satsattu painolaatuun? Gonin ruudut kun näyttävät aina komeammilta jos laatu on hyvä. (Itsellä oli ne joskus "englanniksi", mutta annoin pois kun sain paremmat julkaisut tuliaisina Japanista.)

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #9 : 08.05.2012 klo 08:35:50 »
Olen siinä uskossa, että saamme Japanista kunnon materiaalit ettei tarvi skannailla. Painolaatu on se normaali mutta uskon että riittävän koon (ks. edellä) ja laadukkaan matskun yhdistelmänä syntyy ihan pätevää älkea.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #10 : 14.07.2012 klo 13:38:48 »
Gon 1/7 näyttää tupsahtaneen kauppoihin. Alkuun muutama värisivu ja sen jälkeen meno menee mustavalkoisella linjalla. Harvinaisen pahansisuinen lisko tuo Gon. Ei ihan lemmikkiainesta.
Oliskos 5.90e ollut hinta, joten ei edes maksa paljoa. Itse tein Gon-sarjikseen tuttavuutta jonkin ranskislehden liitteen kautta. Kohtuu hyvin tuo Masashi Tanaka piirtelee elukat tässä sarjassa.

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #11 : 14.07.2012 klo 13:52:42 »
Tuli poimittua mukaan ja hauska oli. Sai nauraa monelle jutulle ja loput vähintään hymyilytti, joten hyvä ostos!

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #12 : 18.07.2012 klo 21:49:54 »
********, soikoon. Luin kaverilla tuon ekan numeron ja kuola melkein valu. ******. Pakko saada itselle oma kappale. Miksi aina kun tulee jotain hyvää sarjakuvaa, minulla ei ole koskaan rahaa? Pakko kyllä kehittää tähän rahaa. Hei, jos huijaan pyydän faijan ostamaan tämän? Pakko saada.

Tällä Gonnilla taitaa olla haitallisia vaikutuksia tämmöiseen nuoreen mieheen. Mites teidän lapsenne, ovatko seonneet? Siis hyvänen aika tässähän on dinosaurus ja kaikkea. Meidän lapsihan sekoaa tästä ku saa luettavakseen.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012 klo 21:00:00 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #13 : 09.08.2012 klo 18:14:13 »
Gonin arvostelu: http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1786

Parasta mangaa suomeksi tänä vuonna.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 09.08.2012 klo 19:01:47 »
Erikoista, en tiennytkään että Gon on esiintynyt myös sarjakuvissa, sillä kyseinen hahmo on pelattavana kolmannessa Tekkenissä!