Author Topic: PIIRRÄ ELÄIN -kisa!!!!!!!!!!  (Read 37525 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tertsi

• Guest
PIIRRÄ ELÄIN -kisa!!!!!!!!!!
« on: 14.08.2004 klo 10:27:19 »
                      Leikkimielinen
                          KISA!!!!!

PIIRRÄ SARJAKUVA, JOSSA KESKEISESSÄ ROOLISSA
                  ON MIELIKUVITUSELÄIN.

Eläimen tulee elää jossain päin maapalloa, "latinankielinen" nimi olisi kiva olla jossain esillä, ei pakollinen.

Aikaa teoksen tekemiseen on 25.9.2004 klo 23.59 asti.
(Näin pitkä aika, koska Helsingin Festivaalit ovat tuossa välissä ja monen aikaa kulunee niiden parissa.)

Laittakaa tähän
PIIRRÄ ELÄIN -kisa!!!!!!!!!! -viestiketjuun kommentteja itse kisasta ja  valmiista töistä.

Teen ELÄIN valmiit työt -ketjun,
johon laitetaan AINOASTAAN valmiita töitä.
Näin ollen sarjakuvia voi lukea kätevästi ylimääräisten viestien häiritsemättä.
Valmiita sarjakuvia voi laittaa mielellään j o ennen kilpailun umpeutumista.

Pienenä porkkanana kaikkien kilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan Le Bestiaire de Franquin -minialbumi jos seuraavat ehdot täyttyvät:

- kilpailuun on osallistunut vähintään 12 eri henkilöä
- töistä tulee jollakin tavalla näkyä, että ne on tehty      
  tosissaan (pelleilyt eivät osallistu arvontaan.   Piirustustaidon puute ei ole este osallistumiselle.)

- määräajan jälkeen tulleet työt eivät osallistu arvontaan
- kirja postitetaan Suomessa olevaan osoitteeseen

Kirjaa voi tarkastella ainakin seuraavissa osoitteissa:

http://www.bdnet.com/Le%20Bestiaire%20de%20Franquin/fiche_serie.htm  

http://www.comics-itrade.com/index/index.php?page=zoom&arg=858

Kyseessä lienee jonkinlainen harvinaisuus, sillä albumista on otettu maailmanlaajuisesti vain 4000 kpl painos. Kirjassa on lähes pelkästään kuvia, ei juurikaan tekstiä. Siitä voivat nauttia myös ranskaa osaamattomat.

EDIT: Kirjassa on siis Franquinin eläinaiheisia piirroksia, osa ennen julkaisemattomia.

Eipä tässä muuta kuin että LUOVUUS KUKKIMAAN! Luokaa nähtäväksemme sarjakuvia, joissa on hirviöitä, mönkiäisiä tai kuoriaisia tai sitten jotain ihan muuta hulvatonta!

;D

EDIT: Muutin osallistujien minimimääräksi 12  20:n sijaan.
« Last Edit: 19.08.2004 klo 19:45:53 by tertsi »

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
Re:PIIRRÄ ELÄIN -kisa!!!!!!!!!!
« Reply #1 on: 14.08.2004 klo 13:13:47 »
Kiireen takia en ajatellut osallistua, mutta aikaraja on sopiva jopa minullekin. Eli jonkinlaista tuotosta odotettavissa täältäpäin.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #2 on: 14.08.2004 klo 13:44:58 »
Lisääpäs Tertsi vielä sääntöihin jokin suositus sarjakuvan pituudesta. Se voisi helpottaa hieman suunnittelua.

8) Tänk juu.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #3 on: 14.08.2004 klo 14:03:36 »
Itse ajattelin tehdä sellaisen 4-sivuisen spektaakkelin. Ekan sivun lyijärit on jo reilassa.

Tekee hyvää pitkästä aikaa tehdä taas sarjakuvaa. Vesitapaturma turmeli 3 ensimmäistä sivua suurspektaakkelistani, jota olin tekemässä ja moinen meinasi vähän syödä piirustelu haluja...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #4 on: 14.08.2004 klo 15:29:36 »
"kilpailuun on osallistunut vähintään 20 eri henkilöä"

Mahtaako tulla noin paljon. Viimeksi oli vissin 17. Että hurjalta tuntuu tuo määrä. Muuten kyllä kiinnostaa ja olen mukana!

8)

tertsi

• Guest
« Reply #5 on: 14.08.2004 klo 15:50:55 »
Muutetaanpa sääntöjä sen verran, että osallistujia olisi oltava 12, jotta kannattaa arpoa.

Stoorin pituudesta en osaa sanoa muuta kuin, että yli kolme ruutua sais olla.

Ja kenen kapasiteetti riittää mihinkään hirveään spektaakkeliin. Oisko max. viisi sivua OK?

Kookos

• Jäsen
« Reply #6 on: 14.08.2004 klo 16:28:40 »
No perskules. Jospa minäkin sitten osallistun, vaikken mikään sarjispiirtäjä olekaan. Tulee ainakin yksi osallistunut lisää ja arvonta vähän lähemmäs kaikkia muita taidonnäytteitään tekeviä.
Kai Saarto

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #7 on: 14.08.2004 klo 17:42:44 »
Stoorin pituudesta en osaa sanoa muuta kuin, että yli kolme ruutua sais olla.

Älä pidennä minimiä, minulla on jo neljän kuvan yksisivuinen telakalla...  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #8 on: 14.08.2004 klo 17:57:48 »
Sarjisfestarien jälkeen voisi rykäistä jotakin ilmoille. Jos vaikka koneella värittelisi taas vaihteeksi :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #9 on: 15.08.2004 klo 01:29:33 »
Minä voisin yrittää osallistua... kunhan saan eka pari kirjaa luettua alta pois niin sitten on aikaa  :)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #10 on: 15.08.2004 klo 02:43:27 »
Eka! Kerrankin olin jossain eka!  :o  Minun sarjis on jo näytillä...   8)   ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #11 on: 15.08.2004 klo 11:57:04 »
Eka! Kerrankin olin jossain eka!  :o  Minun sarjis on jo näytillä...   8)   ;D

Ei hullumpi Markku. Eka ruutu on jees ja tykkäsin siitä leijonan virnistyksestä (muistaakseni) kolmannessa ruudussa. Hauska idea myös sijoittaa puhekuplat tuohon keskelle kuvia peittämästä. Kritiikkiä antaisin naisen liioitelluista yläripsistä, leijonan tussaamisesta (hiukan paksummat ääriviivat olisivat toimineet ehkä paremmin) ja tekstien asettelusta kuplissa (niitä voisi keskittää). Sinulla on kyllä ihan oma tyyli tehdä ja siitä pisteet kotiin.

8)

Leo

• Jäsen
« Reply #12 on: 15.08.2004 klo 13:00:27 »
Hiano on,  Markku! Leijonan "todellisuutta" olisi voinut ehkä hieman korostaa,  koska itse luulin ensimmäisellä lukukerralla Leijonan olevan vain sellainen "mielikuvitusjuttu" taustalla ja ihmettelin lopussa, että mikäs se idea oli.  Toisella lukukerralla hoksasin, että leijona on todellinen.

Omassa sarjakuvassani ovat päähenkilöinä Norsu ja Leijona. Tarinalla on pituutta kaksi sivua ja käsikirjoitus sekä yksi luonnossivu on valmiina.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #13 on: 15.08.2004 klo 13:44:17 »
Hiano on,  Markku! Leijonan "todellisuutta" olisi voinut ehkä hieman korostaa,  koska itse luulin ensimmäisellä lukukerralla Leijonan olevan vain sellainen "mielikuvitusjuttu" taustalla ja ihmettelin lopussa, että mikäs se idea oli.  Toisella lukukerralla hoksasin, että leijona on todellinen.

Omassa sarjakuvassani ovat päähenkilöinä Norsu ja Leijona. Tarinalla on pituutta kaksi sivua ja käsikirjoitus sekä yksi luonnossivu on valmiina.

Hetkinen... näkee taas että minun pitää opetella piirtämään... sillä minun "leijonalla" oli syöksy/sapelihampaat ja ylimääräisiä luupiikkejä niskassa ja hännässä... Siis mielikuvitusolento sen oli tarkoitus olla, mutta kuitenkin niin, että nämä uutisoijat ei sitä huomaa...   ;D

Edit: Siis kilpailun speksissähän sanotaan että "KESKEISESSÄ ROOLISSA ON MIELIKUVITUSELÄIN". En siis halunnut että minut diskataan...  ;D
« Last Edit: 15.08.2004 klo 13:57:01 by Markku Myllymaki »

tertsi

• Guest
« Reply #14 on: 15.08.2004 klo 16:29:07 »
Oho! Nopeaa toimintaa.

Hyvä, että kuparinen on rikottu!

Itselläni kestänee jonkin aikaa väsätä sarjakuva. Ideat vähissä, nääs. Ootellaan, ootellaan.

Se mielikuvituseläin tarkoittaa, että eläimen pitäis olla semmonen, jota ei oikeesti oo olemassa. Esim. niinku marsupilami, smurffit, krokelikraks (?) ja mitä niitä onkaan...

Sääntöjä voi tulkita aika vapaasti.

:)