Eikös me täällä Kvaakissa ole jo päätetty, että sarjakuva on ihan oikeaa taidetta.
Rivon Lännen kohdalla tämä keskustelu on toki viittä vaille absurdia...
keskustelu aiheesta on oli päätään absurdia.
kAIKKI Sarjakuva on taidetta, Rivo Länsi mukaanluettuna.
(Karvinen myös, mutta taide yksin ei tee mistään hyvää tai huonoa joskin kts.alla )
Suomessa asuu syvällä länsinaapurista lainattu lagom-ajettelu ja ylevöittävän taiteen ja arvottoman viihteen vastakkainasettelu.
Mistä
saa pitää ja mitä
kuuluu hävetä.
On salonkikelpoisuuden saavuttaneet ja sitten peräkamaritouhuksi laskettava ja siten arvotettu.
Vastakkainasettelu tulee molemmilta puolin ja kumpikaan puoli ei näe malkaa omassa silmässään.
Enemmän olen Tertsin nurkkauksessa (varsinkin lukusuositusten suhteen)vaikken Paula Koivuniemestä välitäkään.
Itse olen sittemmin tiputtanut käytöstäni tekotaidetermin, mutta jos puhun taidesarjakuvasta ei arvotus ole yhdeksänä kertaa kymmenestä positiivinen vaan negatiivinen.
Onneksi tilanne on korjaantumaan päin, kotimainen sarjakuva seuraa kotimaisen kirjallisuuden ja elokuvan esimerkkiä, vähän kerrassaan valikoima laajenee.
Tällöin kokijakuntakin laajenee.
Kuuntelenhan kotimaista musiikkiakin, en kylläkään Tapani Kansa iskelmää tai Tehosekoitinscheissea.
Aina välillä joudun korjaamaan ulkomaisia tuttaviani joilla on turhan positiivinen ja yksipuolinen kuva Suomen musiikkiskenestä.
Seksilänkkärin konsepti ei ole oikein ikinä tippunut allekirjoittaneeseen. Pidän seksistä ja länkkäreistä mutta yhdistelmä on toiminut niin perin harvoin.
Rivo Länsi ei oikein kolahda, oli sen jäykkyys tarkoituksellista tai ei.
Mainio lisä sarjakuvatarjontaan silti.