Kirjoittaja Aihe: Walking Dead  (Luettu 37393 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Walking Dead
« Vastaus #90 : 05.03.2014 klo 03:14:40 »
Tämä on kyllä sarjan (myös tv-tuotannon joka on ilahduttavasti erilainen) paras puoli. Siltikään et voi koskaan arvata että kuka delaa seuraavaksi:)

Mutta niistä ei välitä, koska ainoa yllätys sarjassa on se että kuka kuolee seuraavaksi. Olemme nyt virallisesti siinä tilanteessa, mitä mangatytöt pelkäävät amerikkalaiselta ja  supersankari sarjakuvalta, eivätkä siksi suostu lukemaan sitä. Samasta syystä he eivät myöskään lue elseworld tarinoita. "Joku voi vaikka kuolla". Hienoa. Tätä tässä kaivattiinkin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Luffymcankka

• Jäsen
  • Stand user
« Vastaus #91 : 05.03.2014 klo 15:09:32 »
Mutta niistä ei välitä, koska ainoa yllätys sarjassa on se että kuka kuolee seuraavaksi. Olemme nyt virallisesti siinä tilanteessa, mitä mangatytöt pelkäävät amerikkalaiselta ja  supersankari sarjakuvalta, eivätkä siksi suostu lukemaan sitä. Samasta syystä he eivät myöskään lue elseworld tarinoita. "Joku voi vaikka kuolla". Hienoa. Tätä tässä kaivattiinkin.
Kyllähän mangassakin "joku voi kuolla" riippuu vaan onko kyseessä perus-shonen sarja, vai joku syvällisempi stoori. ;)
Awaken, my masters!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #92 : 08.03.2014 klo 22:47:08 »
Like julkaisee suomeksi WD-romaanin Rise of the Governor:

http://www.like.fi/kirjat/walking-dead

Tämä näytti olevan jo tilattavissa. Onko kukaan ehtinyt tutustua, millainen romaani on?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #93 : 09.03.2014 klo 12:27:50 »
Tämä näytti olevan jo tilattavissa. Onko kukaan ehtinyt tutustua, millainen romaani on?

Minä olen lukenut enkuksi, joten suomennoksen laadusta en sano mitään. Se kyllä ärsyttää kuin tuo suomalaisen painoksen takakansi mainostaa kirjaa osana tv-sarjan jatkumoa vaikka sijoittuu ihan sarjiksen maailmaan.

Kuitenkin... Itse pidin kirjasta. Ei se nyt mikään tajunnan räjäyttävä lukukokemus ollut, mutta varsin toimivaa zombien myllertävässä maailmanlopussa selviämistä. Vähän ehkä joitain juonenkäänteitä vedettiin överiksi ja voin kuvitella, että jotkut  ihmiset haluaisisivat säilyttää Kuvernööriä ympäröivän mysteerisyyden eivätkä kuulla yksityiskohtaisesti miten tästä tuli sellainen kuin on.

Jos sarjakuva ja/tai zombieviihde yleensä iskee eikä yllämainittu haittaa , niin varsin kevyt ja mukava lukukokemus.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #94 : 09.03.2014 klo 14:20:23 »
Mikä tekee Kuvernööristä niin suositun? En ole WD-sarjakuvaa lukenut jenkkitahtiin, mutta olettaisin että näiden vuosien aikana sarjakuvassa olisi pinnalle noussut muitakin pahiksia, ellei jopa vielä pahempia tapauksia.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #95 : 09.03.2014 klo 20:45:09 »
Sarjakuvan Kuvernööri oli melko yksiulotteinen psyko mutta tv-sarjan Kuvernöörissä olikin sitten sitä jotain. Aivan loistava hahmo omine demoneineen. Minulle tosin tv-sarja muutenkin uppoaa paremmin juuri loistavien henkilöhahmojen vuoksi, ja jotka sarjakuvassa jäävät jotenkin etäisiksi.
Welcome back, Frank.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #96 : 09.03.2014 klo 21:51:44 »
Sympaattiset konnat ovat toki aina loistavia, mutta toisinaan tarpeeksi iso paskiainen riittää oikein tehtynä. Kuvernööri on juuri semmoinen psykopaatti, jota et halua tavata pimeällä kujalla, saatika sitten keskellä zombie maailmanloppua. Tämän ilkeydellä ei tunnu olevan mitään rajaa, mutta tämä on silti myös tarpeeksi rationaallinen ja karismaattinen, että osaa oikeasti suunnitella iskunsa ja koota taakseen armeijan. Ja tarkka lukija saattaa Kuvernöörin päihittämisen jälkeen huomata hienoa alatekstiä siitä kuinka hahmo ei ehkä olekkaan niin mustavalkoinen.

Ja täytyy kyllä olla voimakkaasti erimieltä trendkillerin kanssa. Tv-Kuvernööri oli vielä ihan onnistunut (vaikkakin voimakkaasti vesistetty lähdemateriaalista), mutta kyllä sarjis hahmojen suhteen pieksee tv-sarjaa 6-0. Monen lempihahmon onnistui pilaamaan ja tekemään jopa valmiiksi epämielyttävistä hahmoista tuhannesti ärsyttävämpiä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #97 : 10.03.2014 klo 02:31:23 »
Kyllähän mangassakin "joku voi kuolla" riippuu vaan onko kyseessä perus-shonen sarja, vai joku syvällisempi stoori. ;)

Selitä se ihmiselle joka on tuollekin allerginen koska "muistuttavat liikaa amerikkalaista sarjakuvaa". Voisin pulittaa pienen summan lahjuksia, jos joku/jokin korjaisi kaikki ne vääryydet joita sarjakuva on mediana kohdannut...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #98 : 26.09.2014 klo 12:52:07 »
Tri Tuomio esittelee taattuun tyyliinsä Egmontin blogissa kirjan nro 5:

http://blogi.egmontkustannus.fi/2014/09/26/painajaismainen-lepohetki-syksyn-satoa-osa-4/

"Nyt sattuu. Ja voin taata, että seuraavissa osissa sattuu vielä enemmän. Eli nauttikaa tästä osasta. Tässä on vielä kaikki hyvin. Selviytyjien tarina jatkuu ensi vuonna!"

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #99 : 19.12.2015 klo 10:21:32 »
Hoo, täällähän on menee uusin maininta vasta viidennessä! Korjataanpa tilannetta siis ja heitetään seitsemännen arvostelu tähän!

Aionko mä oikeasti arvostella näitä albumi per päivä? Jonkin aikaa joo! Eli samalla bat-kanavalla, samaan bat-aikaan, joka päivä kello 9.00 ilmestyy uusi ainakin viikon ajan. Tänään vuorossa The Walking Dead - Seitsemäs kirja! https://sarjakuvat.wordpress.com/2015/12/19/kirkman-ja-adlard-the-walking-dead-seitsemas-kirja/

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #100 : 04.04.2016 klo 18:06:46 »
Onko mitään hajua koska Kahdeksas kirja ilmestyisi?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #102 : 04.04.2016 klo 19:53:34 »
Comixologyssa ois koko sarja 50% alennuksella. Diginä siis.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #103 : 04.04.2016 klo 22:21:19 »
Pöh :-/ ois ollu kiva saada suomeksi loputkin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #104 : 14.04.2016 klo 21:26:46 »
No englanniksi tuo jatkuu joka tapauksessa. Ei se niin vaikea möngertävä kieli ole.

Toista asiaa varten tutkiessa törmäsin vuoden vanhaan youtubevideoon jota en muista tänne linkittäneeni, Walking Deadin Charlie Adlardin ja Corey Taylorin Metal Hammer kansiprojekti ja tietenkin turinoihin sekä Walking Deadista että Slipknotista.

Adlard on kyllä kone.