Kirjoittaja Aihe: Jetronic Online  (Luettu 4172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Takashi

• Jäsen
  • Just amateur~
Jetronic Online
« : 06.02.2012 klo 20:30:37 »
Keräsin viimein rohkeuteni ja uskaltauduin kirjoittamaan tämän senkin uhalla, että ihmiset kivittävät minut raivon ja inhon vallassa hengiltä :D

Jetronic Online itsessään on pääasiallisesti kotisivuna Jetronic - nimiselle sarjakuvaprojektille, joka on vanha kuin taivas, mutta Takkara-sedän hirveä itsekritiikki yms. ovat ajaneet tämän piirtämään silti samaa sarjakuvaa uudelleen ja uudelleen ja meneillään on jo viides versio samasta.
Päägenrenä on scifi ja fantasia.

Sivustolla itsessään on kuitenkin myös muitakin sarjakuvia, sekä pari vanhaa versiota sarjakuvista on ladattavissa.

Sarjakuvat on tehty harrastuksen ja oman ilon nimissä ja ehkä jopa viihdyttämään muitakin!

Kaikenlainen palaute on tervetullutta! Olen kuitenkin vain harrastelija, mutta unelmoin silti suuremmasta tuloksesta kuin mitä kykyni sallivat. Neuvot ja mielipiteet, I need them!

Ja sitten sivustolle~

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Vs: Jetronic Online
« Vastaus #1 : 06.02.2012 klo 20:40:21 »
Keräsin viimein rohkeuteni ja uskaltauduin kirjoittamaan tämän senkin uhalla, että ihmiset kivittävät minut raivon ja inhon vallassa hengiltä :D

Ei kai Kääkistä oikeasti ole tullut tuollaista kuvaa? :D

Mun mielestä on vaan hyvä jos mangapuolella vaikuttavat piirtäjät tulevat enemmän esiin myös "normaalilla puolella" - ja toisin päin. Sulla on kuitenkin mielettömästi töitä esillä, mutta mangapiirejä lukuun ottamatta niistä ei kuule kukaan jos eri porukat pysyvät täysin eristettyinä. Ammattilaisiksi haaveilevat piirtäjätkään eivät pääse helpolla esiin jos manga on eriytynyt kaikesta muusta - mangapiireissähän ei länsimaisilla tekijöillä ole vieläkään pahemmin sijaa.

Takashi

• Jäsen
  • Just amateur~
« Vastaus #2 : 06.02.2012 klo 20:49:23 »
Ei kai Kääkistä oikeasti ole tullut tuollaista kuvaa? :D

Mun mielestä on vaan hyvä jos mangapuolella vaikuttavat piirtäjät tulevat enemmän esiin myös "normaalilla puolella" - ja toisin päin. Sulla on kuitenkin mielettömästi töitä esillä, mutta mangapiirejä lukuun ottamatta niistä ei kuule kukaan jos eri porukat pysyvät täysin eristettyinä. Ammattilaisiksi haaveilevat piirtäjätkään eivät pääse helpolla esiin jos manga on eriytynyt kaikesta muusta - mangapiireissähän ei länsimaisilla tekijöillä ole vieläkään pahemmin sijaa.

Noh, lähinnä olen saanut sellaisen kuvan, että kääkissä olisi ammattitaso se pääpiste ja että kaltaisiani keltanokkia katsellaan pitkin nenänvartta ja oman mokailun/nettikiusaamisen nimissä hieman pelkään tuoda itseäni esille tällaisissa paikoissa  :-X

Mutta tuo on kyllä totta! Se on valitettavan totta, että eri "tyylien" noudattajat helposti kasaantuvat samaan läjään, eivätkä sitten edes vilkaise muita sarjakuvia :/

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 06.02.2012 klo 21:05:02 »
Noh, lähinnä olen saanut sellaisen kuvan, että kääkissä olisi ammattitaso se pääpiste ja että kaltaisiani keltanokkia katsellaan pitkin nenänvartta ja oman mokailun/nettikiusaamisen nimissä hieman pelkään tuoda itseäni esille tällaisissa paikoissa  :-X

Mutta tuo on kyllä totta! Se on valitettavan totta, että eri "tyylien" noudattajat helposti kasaantuvat samaan läjään, eivätkä sitten edes vilkaise muita sarjakuvia :/

Eäh, kääkissä on hyvin paljon porukkaa aloittelijoista ammattilaisiin, täälläkin porukka kehittyy yhdessä. :) Eikä kenenkään pitäisi muutenkaan jäädä pois kiusaamisen pelossa. Ja jos joku kiusaa, ei sen takia kenenkään pitäisi joutua lähtemään.

Mut joo, mangan ja "kaiken muun" eriytyminen on ollut ongelma, josta ei kai ihan heti päästä. Uusimmassa Anime-lehdessähän oli aiheesta Sinisalon hieman lannistuneen oloinen kirjoitus. Eihän lupaavilla tekijöillä ole mitään mahdollisuuttakaan jos mangavaikutteet ovat heti ongelma. Nimenomaan mangavaikutteisia tekijöitähän on nyt ihan hirveästi, ja silti vaikuttaa siltä etteivät nämä koskaan pääse fanitusvaiheesta ylöspäin.

Olen puhunut aiheesta niin paljon että kaikki ovat jo kyllästyneet ja hermostuneet, mutta tiedän tuon eritymisen liiankin hyvin kun itsekin toivoin joskus tulevani ammattilaiseksi, vaikka piirränkin mangavaikutteisesti. Taidot siihen eivät riitä vieläkään, mutta alusta lähtien sain puolustella mangavaikutteita lähes kaikille vastaantulijoille, totesin että pseudoa vihataan mangapiireissä, sain huomata että mangavaikutteilla saa heti "mangapiirtämistä harrastavan" fanitytön leiman ja vielä vuosienkin päästä mangapiirit ovat visusti erossa kaikesta muusta.

Toivoin ettei tilanne olisi uusille piirtäjille enää yhtä paha, ettei tulla suoraan sanomaan että ei ole "oikeutta" piirtää mangavaikutteisesti, mutta yhä vain kuulee ettei näillä kahdella ryhmällä ole muka mitään yhteistä. Kun ei se pidä edes paikkaansa. :/

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #4 : 06.02.2012 klo 21:30:55 »
Ihan selkeä tyyli, mitä nyt omaan makuun turhan värikäs (jonka ymmärtää koska tarina sijoittuu tollaseen blingbling paikkaan), ja mukavasti vaihtelua kuvakoissa jne. Perusteet on selkeästi hallussa.

Ainoa vaan että tarina ei enempää imassu mukaan vielä tässä vaiheessa, mutta vähän jäi kuiteski kiinnostaa. Muistahan ilmotella täällä ku jatkoa tulee niin itekki muistan sitten lukea.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 06.02.2012 klo 22:02:54 »
Minä voisin kanssa lisätä että kuvakerronta voisi kaivata hieman hiomista. Nyt kuvat ovat paikoin hyvin staattisia, liike ei näy vaan hahmot ovat kuin still-kuvia. Muuten kuvat ovat hyvin huoliteltuja, mutta jos huolittelee liikaa, niistä tulee helposti jäykkiä. Sanoisin että animaatioperusteista voisi olla sinullekin paljon hyötyä, kannattaa tsekata line of action.

En sanoisi että kannattaa piirtää samat sivut aina uudestaan ja uudestaan. Hyväksy mieluummin se että piirrosjälki kehittyy koko ajan, ja keskity piirtämään tarinaan jatkoa.

Marko Raassina

• Jäsen
« Vastaus #6 : 06.02.2012 klo 22:04:24 »
Tämä tuo jotenkin muistoja mieleen. Muistan ihailleeni tekijän taidetta joskus... hmm milloinkohan se oli? On siitä tosin jo aikaa montakin vuotta, joskus Harhakuvassa tsekkailin. Silloin taisi olla tämä Jetronic melkoinen ikuisuusprojekti (vai taitaa olla vieläkin?). Muistan kuinka itse halusin kans suunnitella jotain hirveän pitkään ja hartaasti (en tosin koskaan sitten saanutkaan mitään aikaiseksi).

Mutta viis minun oudoista höpinöistä, itse sarjakuvaa en silloin sen pahemmin tutustunut koska sitä ei tainnut vielä ollakaan muistaakseni. Mutta korjaan sen tässä ja nyt ja lukaisen tämän.

Strippari heti tokalla sivulla, hyvin menee tähän asti!
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #7 : 06.02.2012 klo 22:51:13 »
Ihan kivaahan tämä oli. En minä nyt tiedä voisiko se jotenkin olla huonompi tai parempi mutta pistin kirjamerkkiin, ja tätä tulee luettua tarkemmin kunhan kerkeän.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Takashi

• Jäsen
  • Just amateur~
« Vastaus #8 : 06.02.2012 klo 23:39:56 »
Mut joo, mangan ja "kaiken muun" eriytyminen on ollut ongelma, josta ei kai ihan heti päästä. Uusimmassa Anime-lehdessähän oli aiheesta Sinisalon hieman lannistuneen oloinen kirjoitus. Eihän lupaavilla tekijöillä ole mitään mahdollisuuttakaan jos mangavaikutteet ovat heti ongelma. Nimenomaan mangavaikutteisia tekijöitähän on nyt ihan hirveästi, ja silti vaikuttaa siltä etteivät nämä koskaan pääse fanitusvaiheesta ylöspäin.

Olen puhunut aiheesta niin paljon että kaikki ovat jo kyllästyneet ja hermostuneet, mutta tiedän tuon eritymisen liiankin hyvin kun itsekin toivoin joskus tulevani ammattilaiseksi, vaikka piirränkin mangavaikutteisesti. Taidot siihen eivät riitä vieläkään, mutta alusta lähtien sain puolustella mangavaikutteita lähes kaikille vastaantulijoille, totesin että pseudoa vihataan mangapiireissä, sain huomata että mangavaikutteilla saa heti "mangapiirtämistä harrastavan" fanitytön leiman ja vielä vuosienkin päästä mangapiirit ovat visusti erossa kaikesta muusta.

Toivoin ettei tilanne olisi uusille piirtäjille enää yhtä paha, ettei tulla suoraan sanomaan että ei ole "oikeutta" piirtää mangavaikutteisesti, mutta yhä vain kuulee ettei näillä kahdella ryhmällä ole muka mitään yhteistä. Kun ei se pidä edes paikkaansa. :/
Mmm-m, moni hyväkin lahjakkuus menee näiden kahden erittelyn vuoksi hukkaan >A>

Mutta, tulikin tässä mieleen, että haluaisitko kirjoittaa tästä aiheesta Get Inspired blogiini, jonka olisi tarkoitus olla juuri sarjakuvakansalle suunnattu ja taltioida läpi aiheen kuin aiheen. Se olisi hienoa!

Muistahan ilmotella täällä ku jatkoa tulee niin itekki muistan sitten lukea.

Koitan muistaa!

Minä voisin kanssa lisätä että kuvakerronta voisi kaivata hieman hiomista. Nyt kuvat ovat paikoin hyvin staattisia, liike ei näy vaan hahmot ovat kuin still-kuvia. Muuten kuvat ovat hyvin huoliteltuja, mutta jos huolittelee liikaa, niistä tulee helposti jäykkiä. Sanoisin että animaatioperusteista voisi olla sinullekin paljon hyötyä, kannattaa tsekata line of action.

Olet oikeassa ja se harmittaa itseänikin. En ole vieläkään oppinut tekemään "eläväisiä" kuvituksia sarjakuvaan ja yritän harjoitella, vaikka hitaasti näyttää etenevän.
Kiitos vinkistä! Tsekkaampa tuon =)

Tämä tuo jotenkin muistoja mieleen. Muistan ihailleeni tekijän taidetta joskus... hmm milloinkohan se oli? On siitä tosin jo aikaa montakin vuotta, joskus Harhakuvassa tsekkailin. Silloin taisi olla tämä Jetronic melkoinen ikuisuusprojekti (vai taitaa olla vieläkin?). Muistan kuinka itse halusin kans suunnitella jotain hirveän pitkään ja hartaasti (en tosin koskaan sitten saanutkaan mitään aikaiseksi).

Strippari heti tokalla sivulla, hyvin menee tähän asti!

Kyllä se on valitettavasti edelleen ikuisuusprojektina :D Ei oikein osaa antaa itselleen virheitä anteeksi ja sivut on piirretty sen tuhannen kertaa uudelleen ja uudelleen, mutta en vain osaa päästää tästä projektista irti!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 06.02.2012 klo 23:51:32 »
Mmm-m, moni hyväkin lahjakkuus menee näiden kahden erittelyn vuoksi hukkaan >A>

Mutta, tulikin tässä mieleen, että haluaisitko kirjoittaa tästä aiheesta Get Inspired blogiini, jonka olisi tarkoitus olla juuri sarjakuvakansalle suunnattu ja taltioida läpi aiheen kuin aiheen. Se olisi hienoa!

Niin tuota blogia ei taida olla vielä olemassa? Mikäs siinä, mutta en usko että kukaan ottaa mua enää vakavissaan kun olen taistellut tuulimyllyjä vastaan niin kauan, ja turhautunut itse jo moneen kertaan.

Takashi

• Jäsen
  • Just amateur~
« Vastaus #10 : 06.02.2012 klo 23:53:24 »
Niin tuota blogia ei taida olla vielä olemassa? Mikäs siinä, mutta en usko että kukaan ottaa mua enää vakavissaan kun olen taistellut tuulimyllyjä vastaan niin kauan, ja turhautunut itse jo moneen kertaan.

On toki! Se on vain menettänyt kirjoittajia viimeaikoina :C
http://getinspiredblogi.wordpress.com

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 07.02.2012 klo 00:00:10 »
On toki! Se on vain menettänyt kirjoittajia viimeaikoina :C
http://getinspiredblogi.wordpress.com

Ok, en vain löytänyt siihen linkkiä. No en tiedä onko mangavaikutteisen tekijän miten fiksua puhua kun se nähdään helposti omaan pussiin pelaamisena, mutta tämä eri skenejen eriytyminen on ottanut niin kauan kaaliin...

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #12 : 07.02.2012 klo 09:21:32 »
Kestin jonkin aikaa ennen kuin löysin aloitussivun. Sivuhierarkiaa voisi vielä viritellä.

http://www.jetronic-online.org/comics/fin/vol1/prologi.htm

Riemuisat värit sopivat hyvin tietokoneen ruudulle, paperilla ne eivät välttämättä toimisi yhtä hyvin.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #13 : 07.02.2012 klo 10:27:33 »
Tästä tuli Sirkku Tuomelan Noki mieleen jollain tasolla. Kai siihen oli suurimpana syynä värimaailma, josta pidän molemmissa.

Meni kirjanmerkkeihin. Ainakin englanniksi on julkaistu paljon huonompaakin mangavaikutteista tavaraa ja mulle tämä iskee kovemmin kuin esimerkiksi suomalainen Vartijat. Jatkoa vaan jos mahdollista!

Marko Raassina

• Jäsen
« Vastaus #14 : 07.02.2012 klo 11:37:39 »
Outoa mutta viihdyttävää kamaa, mitä nyt vähäiset sivut mitä on. Latasin noi vanhemmat sarjikset koneelle ja lukaisin nekin. Ilmeisesti mennään samaa juonikuviota pitkin siinä uudessakin, mutta mikäs siinä. Onko tätä/tuleeko tämä paperillekin?

Yhdyn muihin että muistuta aina välillä uusista sivuista.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina