Keväällä minuun iski jokin outo vimma, ja rupesin touhuamaan omilla kotisivuillani suorastaan hyperaktiivisesti. Ei riittänyt, että selaan Hesarin Aikakone-arkistoa päivittäin ja piirtelen Naavametsäläisiä, vaan aloitin kolme muutakin projektia.
Minulta löytyy noita omatekemiä julkaisukelvottomia pöytälaatikkosarjakuvia jonkin verran. Julkaisukelvottomia ne ovat siksi, että ne on piirretty lyijykynällä A4-arkeille. Niitä ei pysty skannaamaan. Paitsi jos ostaa kirjakaupasta kuultopaperia ja piirtää läpi tussilla. Näin olen tekemässä albumimittaiselle Professori Versum -sarjakuvalle, jonka piirsin 1980-luvun lopulla vielä naivina teinipoikana. Vaikka kolmeen itsenäiseen osaan jaetulla, yhteensä 48-sivuisella sarjalla on vikansa, suhtaudun yhä siihen jonkinasteisella lämmöllä. Tästä voi ehkä itse kukin nähdä, miksi:
Sivut 1-13 (piirsin nämä uudestaan vuonna 1994)
Sivut 14-26Sivut 27-38Sivut 39-48Sitten on vanha kunnon strippisarjakuvani Tuomas ja Rauno / Aaltotien keikarit / Aaltotie. Piirsin 618 strippiä vuosina 1987-1989, 412 strippiä vuosina 1992-1993, ja tällä vuosituhannella vielä 160 strippiä. En aio jatkaa sarjan tekoa enää, mutta vanhaa kamaa siis riittää.
Tänne postaan päivittäin yhden stripin vuosien 1992-1993 rupeamasta.
Ja on minulla vielä kohta kuukauden täyttävä
musiikkiblogi, johon siirrän kotisivuiltani pois kaikki musiikkiaiheiset kirjoitukseni vuosilta 2009-2019. Vanhoja juttuja siis, mutta löytäähän niistä edelleen hyödyllistä tietoa, vaikkei kaikilta osin ajankohtaista enää olekaan.
Muitakin projekteja hautuu päässäni, mutta ne eivät liity sarjakuviin eikä niiden aika ole vielä.