Kirjoittaja Aihe: The Complete Carl Barks Disney Library  (Luettu 60837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: The Complete Carl Barks Disney Library
« Vastaus #120 : 20.04.2017 klo 17:09:39 »
Mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt, Fantan Barks-sarjan on väritys on tehty alkuperäisten aikalaislehtien mukaan.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #121 : 20.04.2017 klo 17:22:32 »
Mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt, Fantan Barks-sarjan on väritys on tehty alkuperäisten aikalaislehtien mukaan.

Timo
Itse en tykännyt niistä alkuperäisväreistä. Tuntu ihan kun olis ruottalainen-lehti ollut ja joku olis vääntänyt pisut lehtien sivuille.
Ja kun on jo Carl Barksin kootut, niin en tartte tommosta kirjasarjaa, jossa tarinat on sikin sokin...joku järjestys sentään pitää olla.
Ainoa mikä tossa kiinnosti oli se alkuperäiskieli.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

outonaapuri

• Jäsen
« Vastaus #122 : 20.04.2017 klo 17:30:23 »

Timo

Joo, se kyllä näkyykin. Hyvää fiilistä se minusta luo.
Mutta viittasin tuolla värijutulla enemmän aiemmin tässä ketjussa olleisiin puheisiin siitä, että juuri Lost in the Andes -kirjan värejä olis myöhempiin painoksiin vielä korjailtu. Saatoin kyllä lukaista liian nopeasti nämä viestit ja ymmärtää väärin.

Jos Kootut omistaa niin sitten hankkiminen ei varmaan mitenkään pakollista. Vaikka kyllä silti tällä hinnalla alkuperäiskielisten saaminen on aika hyvä kauppa.

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #123 : 11.08.2018 klo 19:05:39 »
Värityksessä matkitaan alkuperäisten sarjakuvalehtien värejä. Liian kirkkaita ja räikeitä.

meat

• Jäsen
« Vastaus #124 : 03.03.2019 klo 16:35:36 »
Miksi julkaisujärjestys aloitettiin viidennestä osasta? Onko Fantagraphics ilmoittanut julkaisevansa vol. 1-4, kun sarja on päässyt kronologiseen päätökseensä?

Kirja tietysti alkaa Roopen ensiesiintymisellä tarinassa "Christmas on Bear Mountain".

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #125 : 03.03.2019 klo 17:47:46 »
Ensimmäinen julkaistu kirja oli seitsemäs osa. Lost In Andes. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Complete_Carl_Barks_Disney_Library Fanta päätti alkaa julkaisun kirjoista joiden tarinoiden uskovat kiinnostavan eniten ja sisältää Barksin huippukauden tarinat. Eli kirjoja ei julkaista kronologisessa järjestyksessä.

Toivon mukaan ne vähiten kiinnostavat tarinat sisältävät kirjat tehdään myös.