Kirjoittaja Aihe: The Complete Carl Barks Disney Library  (Luettu 60827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

printemps

• Jäsen
Vs: The Complete Carl Barks Disney Library
« Vastaus #30 : 25.11.2011 klo 17:14:42 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hyvin tehdyltä kirjalta! Onko tämän ekan kirjan sisältö jo listattu Inducksiin? Jos ei vielä ole, niin voisiko joku kertoa, mitkä kaikki tarinat siitä löytyvät? Entä montako Barksin tekemää kansikuvaa siinä on esitelty? 

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #31 : 25.11.2011 klo 17:37:40 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hyvin tehdyltä kirjalta! Onko tämän ekan kirjan sisältö jo listattu Inducksiin? Jos ei vielä ole, niin voisiko joku kertoa, mitkä kaikki tarinat siitä löytyvät? Entä montako Barksin tekemää kansikuvaa siinä on esitelty? 
Pistän tähän nyt nää englanninkieliset...en rupee suomentelee!
ISOT TARINAT:
Lost in the Andes!
The Golden Christmas Tree
Race to the South Seas!
Voodoo Hoodoo
LYHYET TARINAT:
Toyland
The Crazy Quiz Show
Truant Officer Donald
Donald Duck's Worst Nightmare
Pizen Spring Dude Ranch
Rival Beachcombers
The Sunken Yacht
Managing the Eco System
Plenty of Pets
GAGIT:
Jumping to Conclusions
The True Test
Ornaments on the Way
Too Fit to Fit
Sleepy Sitters
Slippery Shine
Tunnel Vision
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

printemps

• Jäsen
« Vastaus #32 : 25.11.2011 klo 17:47:37 »
Kiitos paljon listasta, Darth Mika! Nuo englanninkieliset nimet riittää hyvin.  :)

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #33 : 26.11.2011 klo 15:53:31 »
Barks-kirjaston ensimmäinen osa tuli eilen. Nuo värit tuntuvat vähän oudoilta, kun on tottunut näkemään nämä vähän toisella tapaa väritettynä. Toisaalta liukuvärit ovat turhaa hienostelua, ja ne onneksi tästä uudesta kokoelmasta puuttuvat.

Julkaiseminen aloitetaan suosituimmista tarinoista, ja etenee siten ilmeisesti niin että Iines Ankka ja Mummo Ankka -tarinat, jotka puuttuivat edellisestä Carl Barks Librarystä, tulevat viimeisinä, siis vuonna 2026.

Samassa paketissa tuli myös Floyd Gottfredson -kirjasto 2, tosin ykkösosaakaan en ole vielä lukenut kokonaan. Sen värityksessä on vikana, että värit puuttuvat kokonaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #34 : 26.11.2011 klo 16:24:14 »
Samassa paketissa tuli myös Floyd Gottfredson -kirjasto 2, tosin ykkösosaakaan en ole vielä lukenut kokonaan. Sen värityksessä on vikana, että värit puuttuvat kokonaan.
Oikeesti toi Gottfredsonin kirja on parempi juuri tuossa asussa. Alkuun (ennenkuin sain ekan kirjan käteeni) olisin itsekin halunnut nuo värillisinä, mutta en enää. Nuo sarjakuvat pitää lukea musta-valkoisina....juuri niinkuin ne on aikoinaan tarkoitettu.
Mikki kirjat on niin uskomattoman hienosti tehty, että siinä silmä lepää. En löydä mitään pahaa sanottavaa noista ja nä uudet Carl Barksin library-kirjat on samaa luokkaa. Parasta laatua...Fanta on kyllä osunut kultasuoneen, eikä ole pettänyt sarjakuvan ystäviä huonolla painatuksella. Näitä molempia kirjoja on ilo tilata ja hintakin on vielä sopiva.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #35 : 26.11.2011 klo 16:43:57 »
Vähän pakko kyllä sanoa hyvä sana Sanomistakin, olen iloinen että käsissäni on täysi CBL Disney-sarjisten muodossa,  Fantan julkaisutahti on kyllä hidas, tämänkin  CB-sarja on valmis 2026 (!!!) mikäli tuo kahden kirjan vuosivauhti pitää paikkaansa.

Se näkee joka elää.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #36 : 26.11.2011 klo 17:12:55 »
Vähän pakko kyllä sanoa hyvä sana Sanomistakin, olen iloinen että käsissäni on täysi CBL Disney-sarjisten muodossa,  Fantan julkaisutahti on kyllä hidas, tämänkin  CB-sarja on valmis 2026 (!!!) mikäli tuo kahden kirjan vuosivauhti pitää paikkaansa.

Se näkee joka elää.
No joo onhan CBK ihan hyvä kokoelma, vaikkakin siellä on niitä painatusvirheitä. Eniten mua kumminkin vihastuttaa Sanomien ylimielisyys...nehän väittää ettei kirjoissa ole mitään vikaa!!! Sit extra-kirjojen puuttuminen luvatusta täydellisestä sarjasta sai mut raivokohtauksen partaalle. Muutenkin koko yhtymän toiminta kirja-alalla on viimeaikoina ollut ala-arvoista ja amatöörimaista.
Ainoa hyvän päätöksen tekivät, kun myivät Bonnierille osan kustannustoiminnastaan...vieläkun saatais nää sarjakuvat sinne kanssa, niin olisin tyytyväinen.
Ja kyllä tää CB-sarjan pitkä julkaisutahdin kestää. Musta toi CBK tahti oli liian kiivas, kun aina ei meinannut löytyä rahaa uuden boksin maksuun.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #37 : 27.11.2011 klo 22:32:55 »
Olen nyt lueskellut kirjaa kolmen tarinan verran ja ainoa asia mistä voi antaa vähän miinusta, on väritys. Värit sinänsä ovat ok retroiluineen, mutta mulla häiritsee hieman se, että selkeitä väritysvirheitä on livahtanut kirjaan niinkin paljon. Heti eka tarinan kolmannessa ruudussa on ensimmäinen moka, kolmannen apulaisvahtimestarin takin selkä on jäänyt valkoiseksi. Kolmannen tarinan ekassa ruudussa on jäänyt Akun jalat valkoisiksi. Samassa tarinassa koko alkutarinan Akun normaalilakki on jäänyt ilman väriä, johtuuko sitten siitä, että kapteeninlakki lopputarinan ajan on tarkoitettu olevan valkoinen. Sivulla 72 ekassa ruudussa Akun rusetti on jäänyt valkoiseksi. Eikä tässä ole edes kaikki, vaan näkyvimmät. Mun mielestä ehkä turhan paljon väritysmokia muuten niin laadukkaassa kirjassa.

Vai olenko ainoa, jota häiritsee?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 27.11.2011 klo 23:11:06 »
Taitaa olla väritys prikulleen kuten Usan ensijulkaisuissa virheitä myöten. Joku viisaampi varmaan tietää tarkemmin? Omaa kappaletta odotellessa...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #39 : 27.11.2011 klo 23:12:51 »
Taitaa olla väritys prikulleen kuten Usan ensijulkaisuissa virheitä myöten. Joku viisaampi varmaan tietää tarkemmin? Omaa kappaletta odotellessa...

Kävi mielessä, mutta en jaksanut uskoa siihen.... Tietääkö joku onko tosiaan tarkoituksellista?
« Viimeksi muokattu: 27.11.2011 klo 23:31:41 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

baobab

• Jäsen
« Vastaus #40 : 27.11.2011 klo 23:32:40 »
Kävi mielessä, mutta en jaksanut uskoa siihen.... Tietääkö joku onko tarkoituksellista?

Osa noista oli kyllä huolimattomuusvirheitä värittäjältä, mutta osa tarkoituksella tehtyjä (ainakin Lost in the Andesin takin selkämys ja Race to the South Seasin Akun valkoinen hattu).

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #41 : 28.11.2011 klo 09:31:51 »
Kirjassa taidetaan seurata väritystä melko piirulleen. Vahtimestarin takki on kyllä ihan Barksin oma moka. Mustalla kun on tehty.
Ohessa kuva originaalista.

Timo

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #42 : 30.11.2011 klo 19:29:29 »
Kirja saapui tänään. Erittäin hyvältä näyttää, mutta kuten tavallista, lukeminen saa odottaa. Ainoa vika, jonka selatessani hoksasin, oli takakanteen ilmestynyt pitkä, melkein läpi koko kannen virtaava viiru, jonka näkee valoa vasten kirjaa ihaillessa. Ja sekään ei ole Fantagraphicsin vaan Itellan vika, eikä sinänsä vaikuta kirjan laatuun vaan vain pintapuolisesti ulkoasuun. Harmi vain, että Itellan kutsumustyö ja elämäntehtävä tuntuu olevan näiden harmillisten nirhaumien ja naarmujen synnyttäminen.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #43 : 30.11.2011 klo 20:10:23 »
Mistä tiedät, että se on nimenomaan Itellan aikaansaamaa? Eikö viiru ole voinut tulla Amerikan päässä lähtiessä?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #44 : 30.11.2011 klo 20:16:18 »
Mistä tiedät, että se on nimenomaan Itellan aikaansaamaa? Eikö viiru ole voinut tulla Amerikan päässä lähtiessä?
En voikaan olla varma asiasta, mutta kun Itellan aiemmat, varmat, seikkailut ja kommellukset ovat tiedossa, on helpointa ja ehkä todennäköisintäkin moittia sitä. Niin paljon kolhuja ja kolauksia ovat kuitenkin aiheuttaneet, ettei yhden tai muutaman mahdollisen väärän syytöksen kuvittelisi paljon painavan.