Minä uskon että siinä tarkoitettiin nimenomaan sitä että perustulo vapauttaisi luovuutta, ei siinä ketään minusta pilkattu. Sanoma on vain tietenkin hankala esittää selkeästi muutamalla kuvalla ilman väärinkäsityksiä, varsinkin kun monet mielellään tulkitsevat asian niinkuin itse haluavat.
Optimismisi herättää epäuskoa, mutta jokainen uskoo mitä haluaa.
Kahdesta viimeisestä kuvasta minä luen "kaupallisiin tarkoituksiin valjastetun perin ärsyttävän sarjakuvahahmon"(sille on oma nuolikin samalla tekstillä) toiseksi viimeisessä kuvassa kyllä julistavan vARSINAISTA asiaa mutta se mikä tästä tekee jännän on tietenkin kahden sarjakuvantekijän reaktio: nuori tupakoiva mies on järkyttynyt että moinen avaa suunsa ja nuori, selkeästi tiedostava nainen reagoi klassisen sarjakuvan muotokielen ja tunnistettavan elekielen myötä aggressiivisesti.
viimeisessä kuvassa käytetään sarjakuvien ikonografiaa viestimään että kappas on ärsyttävä sarjakuvahahmo saanut turpaan niin että taju lähtee ja veri tursuaa kärsästä. "Oikean sarjakuvan "tekijät, nuori nainen ja mies poistuvat paikalta naisen hymyillessä.
Onneksi tasa-arvo on edennyt siihen että aktiivinen nuori nainen voidaan esittää fyysisen väkivallan oikeutettuna lähettiläänä.
Joo, selvästi luen väärin nyt sitten tätäkin sarjakuvaa koska oikeasti ollaan hyvän yhteishengen asialla kaikki ja kenelläkään ei ole hampaankolossa mitään.
Yhtä suurta perhettä.
Jos olisin ilkeällä tuulella sanoisin että hyvin onn vasemmistokin oppinut kokoomusmallin eli" ei ne taide/luovan puolen ihmiset tee oikeita konsulttitöitä, kansalaispalkka kehiin ja niille ei tarvitse maksaa mitään työstä kun eihän se oikeaa työtä ole."