Minusta VesaK on myös ikävä kyllä oikeassa ja kaikkein pahiten tässä kohtaa
menestyksen takaa tässä maassa vasta se, kun saa sarjakuvaansa lukemaan sellaiset ihmiset jotka "eivät lue sarjakuvia" ......
ongelmakohta korostettuna.
Sarjakuvan kuluttajia on vähän ja muille se menee kuten tässä taannoin yhtenä iltana akateemisella ollessa jossa allekirjoittanut ja paikan sarjakuvavastaava arvailtiin asiakkaalle kilvan mikä se "aikuisempaa kotimaista sarjakuvaa" poikaystävälleen etsivä oikein hakee.
Päädyttiin muuten Näkymättömiin käsiin, ylläri.
Mutta fiksun oloisen tyttölapsen ilme kun lueteltiin nimiä(kyllä, myös minä niitäkin joita en itse tekijöinä arvosta) oli että nuo nyt puhuvat urduksi ydinfysiikasta.
Eivät tunne sarjakuvaa tosiaan.
(no okei tuli iihen yksi wanhempi herra joka etsi TurSan antologiaa ihan nimellä Tois pual ruuttu, muttei vaan paikallistanut sitä)
Minusta kun lähtökohdan pitäisi olla että mitä tehdään ei tehdä "markkinoiden" tai "suomea ajatellen" vaan mikä on hyvää sarjakuvaa ja hyvä tarina.
Ehkä olen itsestäni poikkeuksellisesti optimisti kun uskon että siitä suuresta yleisöstä, kotimaassa kuin muilla mailla mustikoilla, löytyisi kuluttajia mutta se mitä tarjolla on NYT ei ole mitä hakevat.
Mutta olen näkevinäni merkkejä että asiaintila on muuttumassa(hitaasti, mutta kuitenkin).