Kirjoittaja Aihe: The Avengers  (Luettu 159241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Vs: The Avengers
« Vastaus #525 : 28.04.2015 klo 13:39:40 »

Taas ärsytti, kun väki karkasi pois ja jäi loppukevennys katsomatta....jäi aivan mahtava juttu näkemättä...tyhmyyttä.

Kuulemma lopputxtit on toooooooosi pitkät, onko näin? Ja jos on esim. ei-sarjis-fani-siippa siinä vieressä istumassa niin ei siinä auta kuin mukisematta nousta ylös ja poistua teatterista silloin kun hälle sopii  :laugh:

Ja noi on muutenkin olleet aikas vaisuja noi lopputsydeemit nykyisin, puffaavat usein vain jotain seuraavaa franchise-juttua. Nyttemmin olen ne myöh. katsellut juutuupparista tms.

Toki jos - tänään pitäis mennä kun aikaa löytyi - siippa jaksaa jäädä paikoilleen niin voihan vilkasta, ei siinä mitään.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #526 : 28.04.2015 klo 13:52:54 »
Kuulemma lopputxtit on toooooooosi pitkät, onko näin?

Tuskin spoilaan mitään kun kerron että tässä on pelkkä mid-credits härnäke, joka tulee heti animoitujen pääosa-creditsien jälkeen (Feige ja Whedon ovat julkistaneet tämän tiedon jo jonkun aikaa sitten). Eli ei tarvitse odottaa niitä pitkiä mustavalkoisia tekstejä.
t.Q

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #527 : 28.04.2015 klo 14:05:14 »
Hyvä juttu. Eiköhän siipankin kärsivällisyys siis riitä. Ja vaikkei se olekaan sarjisten fani niin tykkäsi paljon ekasta Avengers-elokuvasta ja seuraa oikein mielellään myös Agents of SHIELD tv-sarjaa. Mielenkiintoista sinänsä nähdä kuinka ensinnäkin itseni, sitten siippani (noin niinkuin sarjisfaniuden ulkopuolella olevana) ja KVAAK:in arvostelijoiden näkemykset leffasta poikkeavat, vai poikkeavatko?

Onneksi on toi spoilaus-härpäke niin ei tule ennen leffaa luettua liikaa...

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #528 : 29.04.2015 klo 10:47:59 »
No niin, käyty katsomassa ja heti alkuun sanon että olen niitä harvoja ilmeisesti jotka eivät tykänneet alun järjettömästä kaaos-action-sopasta, jotenkin pitäisi rakentaa elokuvan alku - vaikka kyse olisikin tällaisesta sarjis-action-filkasta - paremmin. Ja ilman 3D:täkin oli siinä silmille liikaa seurattavaa kun heti vilistää surkean selvästi tietokoneistettu Thor (+ co) silmissä, kun käväisi Blade 2 leffan yksi "ninja"-kohtaus mielessä niin se on jo huonompi juttu  :P

Älyttömän alun jälkeen päästiin vähän enemmän sisään itse tarinaankin ja kuinkas ollakaan kaiken ääksönin keskellä oli se viehättävä suvantovaihe "Kostajat mökkireissulla" joka oli jopa yllättävän pitkä. Ja olen ainakin kvaak:in porukoista ainoita joka TYKKÄSI Lesken & Bannerin romanttisesta vipinästä eikä Leski millään teinimäisellä tavalla toiminut. Vähän tosin fundeeraan että ikusinkkuna (niin luulin) ollessani olisin suhtautunut ehkä eri tavalla kuin nyt pari vuotta seurusteltuani. Mene ja tiedä, ehkä en, olen tällainen nössö romantikko.

Ultron by Spaderin ääni oli mahtava. Tykkäsin.

Haukansilmä (siis Renner) sai selvästi näyttelyllisesti parhaat osiot leffassa ja oli mukava "tavis" siellä kaikenmaailman vasaran nostelijoiden  >:D joukossa. Vähän kuin tyhmempi (no jaa, ainoa johon
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
) Battis Oikeuden puolustajissa with a
.

Eniten leffassa alun sähläyksen lisäksi ärsytti Elohopean & Purppiksen karsea aksentti mutta ehkä ne sokolomokolaiset mitä ne nyt olikaan oikeasti puhuvat englantia noin. Mene ja tiedä. Onneksi selvititte eron

Mitäs vielä...no juu, minusta Avengersin Hulk on paras koska sen piirteissä näkyy selvästi Ruffalon piirteitä ja se on ihan GRRRRAAAH silti  :laugh: Ei se tietsikkaefekteily siinä Hulkissa haitannut, enemmän noissa muiden heeroksien sankartöissä, epäaidon ja tyhmän näköistä paikoin.

Thor oli mielestäni ihan hyvin esillä ja se pieni kässäritsoukki joka kehiteltiin ja jossa

Onelinereita oli jopa liikaa ja yksikään ei voittanut ykkösen legendaarista "Puny god"-lausetta saati että sitä koko kohtausta. Se oli klassikkokamaa se ykkönen muutenkin, tämä oli mielestäni vain ja ainoastaan pätevä jatko-osa.

Paljon hyvää (Haukansilmä
, Hulk, Musta leski, Purppis, Ultron, Vision yms.) ja paljon huonoa (liiankin kova meno ja meininki alusta lähtien, tietsikkaefektien paikoittainen epäonnistuminen, Elohopea, Kapteeni Amerikka - sori, se vaan on vaisu - , osa "vitseistä" yms.).

Lopusta sen verran että
ja se loppujuitsu siellä kiitettävän alussa lopputekstejä oli tosiaankin pedattu liiankin selvästi jo siellä

All in all ihan jees mutta jos verrataan muihin sarjiselokuviin niin tämän edelle itselläni pyyhältävät selkeästi Universumeja väheksymäti ja luvusta jättämäti esimerkiksi : Burtonin Batman Returns, kaikki X-menit lukuunottamatta sitä Last standia mikä se nyt oli, kaikki kolme Nolanin Battista ja tietysti se eka Avengers Assemble.

PS: Ai niin, yksi juttu vielä; leffassa viljeltiin etenkin kaksimielisiä tsoukkeja harvinaisen paljon. Ihan hauskoja tavallaan.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2015 klo 11:51:48 kirjoittanut tolppis »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #529 : 29.04.2015 klo 13:08:26 »
Joo tuota monessa kohtaa kanssasi ihan samaa mieltä, mutta
Lopusta sen verran että
ja se loppujuitsu siellä kiitettävän alussa lopputekstejä oli tosiaankin pedattu liiankin selvästi jo siellä

Tästä taas käy ilmeiseksi se toisaalla sanomasi että olisi kiva kun Kostajia julkaistaisiin lehtenä maassamme sillä kuten nykyAvengersissa ja All-New Captain Americasta käy ilmi
ja sen lisäksi haluan huomauttaa yhdestä asiasta

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #530 : 29.04.2015 klo 13:54:28 »
Curtville on asian ytimessä molemmissa kohdin. Enkä kyllä ymmärrä ylipäänsä missä kohtaa annettiin ymmärtää että
t.Q

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #531 : 29.04.2015 klo 14:17:47 »
Sori. En ole siis ihan nykysarjiksista kärryillä. Ihmettelin vaan että miten se Haukka oli siihen lykätty kun vaikuttaa aika epäkiinnostavalta hahmolta ja tuo oli ainoa syy jonka keksin  :P

Tosiaankin, en ole Kostajien uusimpia toilailuja lukenut varmaan 10 vuoteen. Mun moka puhtaasti siis.

Minä kun luulin että se Hulkkonen riekkuu siellä
. Vähän tuo ehkä jäi epäselväksi tossa leffassa että mihin se nyt rynnii. Voi olla että olen liian hidas havaitsemaan asioita kun sitä visuaalista vyörytystä ja äksöniä tulvi niin kovaa vauhtia sieltä silmät korvat täyteen. Informaatioähky.

Ai niin ja en myöskään ole selvillä näistä ohjaaja- yms. vaihdoksista tai eri firmojen versioista Marvel-maailmasta tai...en tiedä, kauhea sotkuhan tuo näyttää nykyään olevan, ei ole Marvel-universumia vaan Marvel-universumien-tulkintoja.

« Viimeksi muokattu: 29.04.2015 klo 14:19:28 kirjoittanut tolppis »

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #532 : 29.04.2015 klo 14:37:53 »
Nyt tarkemmin ajatellen mulla ajatus harhaili joskus sen leffan aikana muihin asioihin ja koska se leffa paukkasi eteenpäin jolkottaen kuin vauhko sekopäinen hirvi (paitsi siinä mökki-idylliepisodissa) niin ei ihme että mm. siinä Hulkin riekkumisepisodin aikana ihmettelin että kumman näköstä sakkia siinä kaupungissa ja meni hetki ennen kuin aivoni suostuivat muistamaan että ei oltu Ameriikoissa eikä ihme kyllä etenkään Nykissä vaan

Mietin nyt myös että olisin HALUNNUT pitää elokuvasta enemmän mutta kun en vaan pitänyt ja osoitus siitä oli varmaan tuo ajatusten harhailukin pois leffasta paikoitellen. Tästä ei jäänyt sitä epätodellista olotilaa joka joskus - tästähän pitkälti yritin fiilistellä tuolla aiemmin - leffateatterista ulos tullessa on.

Eli selkeä pettymyshän tämä oli. Ei huono mutta ei myöskään loistava niin kuin se eka paitsi paikoitellen...

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #533 : 29.04.2015 klo 15:01:24 »
En yhtään ihmettele informaatio-ähkyä, sama vaiva varmaan lähes kenellä tahansa. Ehkä tarkoituksellakin (?) tässä oli niin paljon kaikkea että se on nähtävä useamman kerran että kaikki aukeaa, eikä varmaan kaikki vielä silleenkään ilman Extended Edition kotijulkaisua.

Minun käsittääkseni
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #534 : 29.04.2015 klo 15:14:36 »
q-mies on ihan oikeassa käsityksensä kanssa.

Itselle ei tullut informaatioähkyä, mutta toki moninaisia detaljeja jäi huomaamatta.

Sori. En ole siis ihan nykysarjiksista kärryillä. Ihmettelin vaan että miten se Haukka oli siihen lykätty kun vaikuttaa aika epäkiinnostavalta hahmolta ja tuo oli ainoa syy jonka keksin  :P

epäkiinnostava?Winter soldier näkemättä tai... no meitä on moneen junaan. Itse jään pois K-/N-junasta ennen Keravaa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #535 : 29.04.2015 klo 15:18:16 »
Olen Winter Soldierin nähnyt enkä tosiaan oikein tykännyt siitä. Ja olen lukenut myös sen Brubakerin Talvisotilas-tarinan ja tykkäsin siitä).

Minä ihan oikeasti luulin että se satama-kohtaus oli

Olin siis tosi pahasti pihalla...

Tuo spoileri-namiskan käyttäminenhän on hauskaa harrastelua  :laugh:

Oakland

• Jäsen
« Vastaus #536 : 29.04.2015 klo 16:57:12 »
Eilen illalla tuli nähtyä AoU toisenkin kerran ja herranjestas tämähän taitaa olla sittenkin paras marvel sarjakuvaelokuva koskaan. Siis painotus sanalla sarjakuvaelokuva. Tällaiselta olen sen haaveillut mielikuvituksessani näyttävän. Ei tuota lähemmäksi ole koskaan päästy, ei itseasiassa edes kovin lähelle. Parempia elokuvia on paljon, mutta ei parempaa sarjakuva-muutettu-elokuvaksi -elokuvaa.

Toimintakohtaukset on aivan huikeaa settiä, ekalla kerralla meni yllättävän paljon hienouksia ohi. Whedon on huikeasti kehittynyt ekasta avengerista.

Lisähuomiona se, että mielestäni Agents of Shieldin seuraaminen Fox:ilta lisäsi tämän elokuvan nautintoa, kyllä se avasi paremmin noita Shield-Hydra-Strucker- Fury- kuvioita.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #537 : 29.04.2015 klo 18:09:36 »
Lisähuomiona se, että mielestäni Agents of Shieldin seuraaminen Fox:ilta lisäsi tämän elokuvan nautintoa, kyllä se avasi paremmin noita Shield-Hydra-Strucker- Fury- kuvioita.

Varsinkin tämän viikon jakso (joka siis tuli ulos ennen kuin AOU tulee jenkkilässä ensi-iltaan) eli Ep19, joka on suora prequel leffalle.
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #538 : 29.04.2015 klo 21:12:37 »
Seuraavista mainitaan jo nyt yhdeksän kuukauden rupeamana
omalla tavallaan koen positiivisena että kolmen elokuvan ohjaus uskotaan Russon veljeksille.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #539 : 30.04.2015 klo 08:19:12 »
t.Q