Kirjoittaja Aihe: Bookplus  (Luettu 13318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Bookplus
« : 03.08.2004 klo 11:46:56 »
Bookplus -nettikauppa tarjoaa nykyisellään ihan erillisen sarjakuvaosion. Edistystä.
http://www.bookplus.fi/main.php?
Etusivulle on koottu tosin yleisimpiä myyntimenestystuotteita, mutta valikoimissa on kyllä kaikkea erikoistakin. Nyt ei tarvita muuta kuin rahaa.

Timo
« Viimeksi muokattu: 03.08.2004 klo 13:38:02 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
Re:Bookplus
« Vastaus #1 : 03.08.2004 klo 12:14:23 »
Hulluutta... Minäkin olen Tomi Mäntylä... Turusta. En ymmärrä....

Timo

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #2 : 03.08.2004 klo 12:17:26 »
Houm, houm...  >:(

Aaah!

Timo, Timo! Linkitit tänne osoitteen sessioavaimesi kanssa! Klikkasin linkkiä ja tilasin pari kirjaa. Järjestelmä ymmärrettävästi on hämillään, kun nyt kaikki tuota linkkiä klikkaavat menevät sisään sinun sessiollasi.

Käyttäkääs ihmiset siis linkkiä

http://www.bookplus.fi/main.php

eikä tuota Timon linkkiä!
Also spracht Blau Tiger.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #3 : 03.08.2004 klo 12:21:55 »
Muuten tuo on kyllä helkkarin hyvä (ei tarvita luottokorttia), mutta Sinfestiä se ei jeeveli löydä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #4 : 03.08.2004 klo 12:24:29 »
Soitin heidän asiakaspalveluunsa ja ilmeisesti tilaukseni ovat menneet oikein, minulle on tullut luoduksi uusi tunnus ja Timon tunnuskin on olemassa siellä edelleen. Eipä siis näytä olevan hätää.

Enemmän vain huolellisuutta vastaisuudessa. Pahimmassa tapauksessa joku voi tuolla tavalla päästä tekemään ostoksia muiden laskuun.
Also spracht Blau Tiger.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #5 : 03.08.2004 klo 13:00:11 »
Mutta enhän minä ole Tomi Mäntylä. En edes tunne ketään Tomi Mäntylää. En edes kirjautunut palveluun.

Timo

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #6 : 03.08.2004 klo 13:04:09 »
Hei.. Etkös sää BGT oo T. Mäntylä?

Timo

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #7 : 03.08.2004 klo 13:05:49 »
Minä olen Tomi Mäntylä ja kirjauduin heidän palveluunsa. Vaikka et ollut kirjautunutkaan, oli sinulla kuitenkin yhteyskertasi yksilöivä sessio-tunnus (CustID). Kun siis minä ja J. Laine klikkasimme linkkiäsi, Bookplussan järjestelmä ei osannut erottaa selaimiamme toisistaan. Siksi siis minun yhteyden aikana tekemäni muutokset näkyivät teillekin. Bookplussalle olimme yksi ja sama (hyvin kiireinen) henkilö.

Kuitenkin, kun soitin heille varmistaakseni, ettei ole tunnuksia sotkeutunut, niin he sanoivat, että "Timo Ronkaisen tunnus on ok", kun nimesi olin maininnut.

Voisit muuten muokata tuon sessio-avaimen tuolta ensimmäisessä viestissäsi olevasta linkistä pois, ettei tule enempää sekaannuksia. ;)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2004 klo 13:07:28 kirjoittanut bgt »
Also spracht Blau Tiger.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #8 : 03.08.2004 klo 13:26:38 »
Minä en taas tajunnut yhtään mitään mutta täytyypä käydä Kirja+:ssa jees.

(ja taas yksi tuikiturha kommentti tililleni)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #9 : 03.08.2004 klo 13:39:09 »
CustId oli siis se sessioavain? Höh... Vallan merkillistä touhua. Tuossa on kyllä järjestelmässä heikkous.
Siivottu.

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #10 : 03.08.2004 klo 13:49:49 »
Siellä näytti essentiaalit olevan aika halpoja...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #11 : 03.08.2004 klo 14:48:42 »
CustId oli siis se sessioavain? Höh... Vallan merkillistä touhua. Tuossa on kyllä järjestelmässä heikkous.

Ilmeisesti tuolla ei vakavia saa aikaan muuta kuin, että minun nimeni tuli teille näkyville.

Tuommoinen on yleinen käytäntö etenkin järjestelmissä, jotka eivät tahdo tyrkyttää käyttäjilleen evästeitä. En tiedä käyttääkö Bookplus evästeitä, kun itse en jaksa moisia vahdata. Jotkut sen sijaan joko estävät evästeet kokonaan, tai sitten laittavat selaimensa huomauttelemaan niistä joka kerta. On kai se jotain yksityisyyden suojaa, kun evästeillä voidaan seurata, miten ihmiset selaavat sivustoja.

Se on sitten oma asiansa, että miksi Bookplus ylläpitää sessiota käyttäjälle, joka ei ole kirjautunut sisään. Yksi syy siihen on, että saavat tarjottua helppokäyttöisen ostoskorijärjestelmän.

Ja linkittämisestä, niin olisi ihmisten hyvä muistaa aina netiketti. Kaikkein mieluiten puhdas linkki etusivulle. Mieluummin http://kvaak.fi/keskustelu/ kuin http://kvaak.fi/keskustelu/index.php. Ja vielä mieluummin pelkkä http://kvaak.fi. Alasivuille ei saisi koskaan linkittää, mutta tämäkin sääntö on toki tehty rikottavaksi, kunhan osaa vain katsoa, että linkkiin (esim. http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=4;action=display;threadid=1028;start=45#msg23660 ) ei tule ylimääräisiä juttuja, kuten sessioavaimia ja olisi hyvä koettaa katsoa, ettei kyseessä ole muuttuva linkki, kuten esimerkiksi jonkin top-listan kakkossijaa aina osoittava, mikä ymmärrettävästi muuttuu, kun sijoitukset muuttuvat.
Also spracht Blau Tiger.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #12 : 03.08.2004 klo 15:06:41 »
En minä silti ymmärrä miten minä sain sinun sessioavaimesi siirtymään tuohon linkkiin? Minähän kopioin sen omalta selaimeltani.

Timo

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #13 : 03.08.2004 klo 15:09:37 »
Bookplussan kaupassa mukava lisä on "tulossa olevat" josta näkee mitä on kustantajien suunnitelmissa lähitulevaisuudessa.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 03.08.2004 klo 15:26:14 »
Ihan vain korjatakseni tai täydentääkseni BGT:n selitystä niin palvelin pystyy kyllä ylläpitämään sessiota ilman että pitää sortua kekseihin tai URLiin koodattuun tietoon. PHP:hen kuuluu mahdollisuus ihan oikeisiinkin sessioihin joissa tuollainen tiedo säilytetään puhtaasti palvelimella (PHP:n sessioiden yksityiskohtiin en kuitenkaan ole perehtynyt joten en tiedä onko "oikeiden sessioiden" käyttöönotossa jotain monimutkaista vai miksi ovat tuollaiseen ratkaisuun sortuneet.)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2004 klo 15:27:35 kirjoittanut Tero Mäntylä »