Paljon luettu mutta jos muutama, jollei nosto niin naaraus ainakin.
Italialaisen
Iolanda Zanfardinon
Midnight Radio oli ainakin minulle mielenkiintoinen epäonnistuminen.
Teknisesti kyllä tyylipuhdas, selkeästi osaa piirtää ja on hyvinkin kunnianhimoinen, mutta tämä jätti vähän kylmäksi. Neljä eri kertomusta joiden juonet ja hahmot enemmän tai vähemmän leikkaavat toistensa kanssa.
Graafisesti ratkaisu on että kullakin kertomuksella on värinsä. Vihreä, punainen, sininen ja keltainen. Ja nämä tosiaan eri sävyissä korvaavat mustan linjatyön ja sävyt.
Idea hyvä, toteutus...
Minä en valita fonttikoosta ja rastereista ja käytän tarvittaessa sekä lukulaseja että suurennuslasin ominaisuuksia, mutta valkoinen teksti keltaisella pohjalla? Joo ei.
Isoimmat ongelmat minulla oli itse tarinoissa. Joo, en ole parikymppinen lesbo, kaapissa enkä ulkona, ei en ole nuori konttorirotta, enkä nuori aasialainen nainen jota kiristetään tahi ahdistusoireinen influensseri. Tiedän oikein hyvin.
Siksi yritinkin. Sarjakuvia, elokuvia ja kirjoja käytetään siihen että saisi otteen muusta kuin itsestä.
Nyt oli se turhan tavallinen juttu = varmasti tärkeä juttu mutta ei voisi välittää.
Harmi sinänsä. Varmasti muilla eriäviä kokemuksia.
Omaan makuun napsahti hyvinkin vimmainen
"Kali"
Kirjoittaja
Daniel Freedman on tajunnut päästää
Robert Sammelinin irti.
Läntisen naapurikaupungin, Tukholman, poika Sammelin on ollut pitkään omalla tutkalla. Piirrokset ovat realistisia mutta niissä on selkeä oma tyyli. Kuvakerronta toimii kuin häkä, vaikka muutamien aukeamien kohdalla varmaan joku ulisee " tausta on toistoinen, läpipiirretty.nih" mutta minä en kuulu heihin.
Tarina sijoittuu määrittelemättömään aikaan ja paikkaan. Totalitaarinen järjestelmä, Machine, Kone, hallitsee. Oman prätkäjenginsä selkäänpuukottama, kirjaimellisesti, Kali janoaa kostoa.
Siinä juoni.
Mutta kun monissa lukee se " korkeaoktaanista tykitystä" latteuksiin asti, tämä lunastaa sen.
Autiomaa on karu, naiset kauniita mutta kovia, väkivalta tylyä ja elementit toimivat.
Jos edellinen mainittu sarjakuva jätti kylmäksi tämä ei.
Bechdelin testistä läpi ampuva John Wick ilman sääliä ja anteeksipyyntöjä.
First I'm going to gut you -- --then I'm taking my sister's head with me to the Underworld.