Kirjoittaja Aihe: Tussausprosessini imee...  (Luettu 6647 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Tussausprosessini imee...
« Vastaus #15 : 02.08.2004 klo 21:48:48 »
Pistä Jokela jotain uutta tussaustasi näytille. Kiinnostava olisi nähdä.  :D

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #16 : 02.08.2004 klo 21:53:20 »
Yepp, Haz´.. tulee kunhan saan vehkeet pelaan. Jos kattoisin mitä nyt löytyy joltain CD-rompulta ..

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #17 : 02.08.2004 klo 22:05:06 »
Mistä noita sivellintusseja oikein löytää? Etsin tänään, mutta ei akateemisessa ollut ainankaan. No eipä siellä juuri mitään koskaan löydy muutenkaan. Onkohan Turussa jossain myynnissä? Niin ja miten se toimii. Kastetaanko se musteeseen ja sitten huidotaan.
Ne on tavallisia tusseja joissa on sivellinkärki. Ei siis tarvitse kastaa vaan niissä on säiliö.
Täällä Tampereen Akateemisessa on Faber-Castellin kertakäyttösiä sivellintusseja hintaan 2e/kpl. Yks kaveri osti sellaisen, jossa on vaihdettava säiliö, Saksasta, mutta luultavasti niitä löytyy Suomestakin. Tässä Mustekalan valikoimaa: http://workspace1.smilehouse.com/workspace.client/SSE/mustekala/?file=page&pageID=3&action=view&groupID=2536
En tiedä, onko hyviä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #18 : 02.08.2004 klo 23:12:14 »
Onko kokemusta kuinka kauan tuollainen tussi kestää ennen musteen loppumista. Sivun, kaksi vai kaksikymmentä?

8)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #19 : 03.08.2004 klo 00:26:49 »
Riippuu varmasti käytöstä. Ite olen ollut piirtoheitintussien suurkuluttaja ja kyllä yhdellä tussilla aika pitkälle pääsee. Mutta riippuu käytöstä. Eikä toi kaksi euroa ole niin iso etteikö sitä voisi kokeilumielessä sijoittaa. Ja niissä, missä on vaihdettava säiliö, ei ongelmaa olekaan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #20 : 03.08.2004 klo 09:57:52 »
Älä tosiaan pistä ittellesi liikoja paineta! Kehitystä tapahtuu aina piirtäessä ja ajan mittaan sitä sitten löytää sen oman polun ..

No ei tästä toki paineita tule, olen minä piirustellut 30 vuotta sarjakuvaa pöytälaatikkoon, ei siinä lisä missään tunnu enää...  ;D

Itse asiassa testailen tässä parhaillaan yhtä melko lupaavaa tapaa käyttää pelkästään ääriviivoja, mutta näytän sitten jos onnistuu -- kokeilin eilen tussata saman ukon (valokopion) neljällä eri tyylillä enkä tykännyt yhdestäkään...   ;)

Tamperelaisille vihjeenä että Akateemisen Faber Castellin sivellinkynien lisäksi Kauppakadulla oleva taiteilijatarvikeliike myy Pigma Brushia josta saa ohemman jäljen... Ja Arteljee myy Eddingin sivellinkynää, jossa on paksumpi jälki.

Itse en vielä osaa sivellinkynää kunnolla käyttää, mutta olen kyllä harjoitellut...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.