Kirjoittaja Aihe: Kaltsu Kallio  (Luettu 17205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaltsu

• Jäsen
Vs: Kaltsu Kallio
« Vastaus #15 : 19.04.2013 klo 07:51:09 »
Joo-o. Saattaapi olla että Arktisella Banaanilla on sarjisfestareiden ajan pienehkö sivumyyntipiste lähimmän baarin perukoilla.

Laskeskelin tässä että mulla on vielä luonnostelematta 19 sivua ja tussaamatta muutama sivu päälle. Tavoitteena on saada kaikki luonnokset tehtyä tän kuun aikana ja toukokuun aikana tussata ja värittää hela hoito.

Nykyisessä elämäntilanteessa meikäläiselle aika kauhia tahti, mutta pakko saada tää vähitellen pois käsistä, ja työhuoneella on kyllä ollut mukava pakertaa. Usein puulta maistuva piirtäminen tuntuu (pitkästä aikaa) palkitsevalta, jopa siinä määrin että olen alkanut jälleen uskoa itseeni ja siihen että tää sarjakuvatouhu on just sitä mitä mä tykkään ja haluan tehdä.

Eikun töihin.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #16 : 03.05.2013 klo 12:17:40 »
Tavoitteena on saada kaikki luonnokset tehtyä tän kuun aikana ja toukokuun aikana tussata ja värittää hela hoito.

Sain suunnitelmien mukaisesti vapun alla kaikki luonnokset valmiiksi. Sen kunniaksi päätin ihan vain kvaakkilaisten iloksi skannata tällaisen luonnoksen jolle ei loppupeleissä ole varsinaista käyttöä.

En tiiä johtuiko liian rankasta työntekotahdista (työtä se kai on istumatyökin  :sleepy:) vai mistä mutta terveys alkoi vappuna oireilemaan kipeytyneen jalan merkeissä. Veritulppaa epäiltiin mutta sain onneksi ultrasta puhtaat paperit. Oireilusta säikähtäneenä (ja että ehtis välillä olla perheenki kanssa) päätin hidastaa tahtia ja takaraja albumin viimeistelylle on nyt siirtynyt Juhannukselle.

Valmistuu se hitaammallakin tahdilla.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #17 : 03.05.2013 klo 12:24:48 »
Muistutus itselle: osta Reinot tms työhuoneelle! Tää kivilattia on kylmä kuin perunakellarissa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #18 : 03.05.2013 klo 13:39:31 »
terveys alkoi vappuna oireilemaan kipeytyneen jalan merkeissä.

Valmistuu se hitaammallakin tahdilla.
Nimen omaan. Tsemppiä loppurutistukseen!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 04.05.2013 klo 13:22:23 »
Muistutus itselle: osta Reinot tms työhuoneelle!

Älä niitä, jalat hikoaa. Villasukat toimii paremmin.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #20 : 04.05.2013 klo 17:37:28 »
Älä niitä, jalat hikoaa. Villasukat toimii paremmin.

Komppaan Petteriä. Reinot ovat kamalat. Villasukat ikiaikaista parhautta.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #21 : 04.05.2013 klo 18:07:10 »
Kun ei meinaa villasukat riittää. Ehkä mä laitan kahdet päällekkäin. Tuumailin tänään myös että matto työpöydän alla vois olla hyvä ajatus.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #22 : 10.07.2013 klo 20:48:57 »
Ei kaivannu villasukkia kun rutisti viimeiset sivut kasaan kesän lämpimimpinä päivinä.

Taisin aloittaa albumin suunnittelun joskus vuonna 2010 ja vuoden 2011 alussa mulla oli (apurahan hakemista varten) jonkinlainen kuvakäsikirjoitus kyhättynä sekä muutama eka sivu luonnosteltuna. Apurahan turvin pidettyjen vapaiden avulla sain leijonaosan sarjakuvasta piirrettyä ennen kuin tytär syntyi saman vuoden syksyllä keskeyttäen piirtämisen puoleksitoista vuodeksi (asiat tärkeysjärjestyksessä). Viime vuoden joulukuussa saatujen potkujen ansiota jäi taas aikaa muullekin kuin työssä käymiselle sekä perheelle ja nyt on neljälle vuodelle hajonnut urakka mun osalta lopultakin päätöksessä ja sarjakuva taittajan hellissä käsissä.

On kohtalaisen mieletön fiilis. Mä sain sen tehtyä! Ehkä musta sittenkin tulee isona sarjakuvapiirtäjä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #23 : 10.07.2013 klo 21:34:34 »
Mantavia uutisia; odotn innolla että saan tuon käsiini!

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #24 : 10.07.2013 klo 22:27:17 »
Toivottavasti en tuota valtaisaa pettymystä. Oon ite tuotokseen ihan tyytyväinen mut lähelläkään täydellistä se ei ole ja mun on hyvin vaikea kuvitella miten muut ihmiset ton kokee. Vaan syksyllähän se nähdään. Nyt jo jännittää!

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #25 : 11.07.2013 klo 15:46:20 »
Näytteet sun blogista ei todellakaan antaneet osviittaa mihinkään pettymykseen...

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #26 : 12.09.2013 klo 16:01:30 »
Lukaisin maanantaina ja pelitti TODELLA hyvin; oikein hieno alppu!

JP

• Jäsen
« Vastaus #27 : 13.09.2013 klo 14:11:05 »
Komppaan Lönkkaa! Tämä on hieno alppari, tavoittaa hyvin tuon seurustelun ylenpalttisen säätämisen, alkukankeuden, kömpelyyden, etc. Ja loppu oikeasti onnistui yllättämään ja herkistyttämään. Kiitos tästä kirjasta (sekä omistuksesta), Kaltsu!

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #28 : 15.09.2013 klo 00:18:29 »
Mukava kuulla että pelitti. Kiitos molemmille. Se, että on onnistunut herkistyttämään, on oikeastaan parasta palautetta mitä voi saada.

Jee! Nyt sitä tosiaan saa! Kirjakauppojen tilanteesta en ihan tarkkaan tiiä mutta lukuisista verkkokaupoista (esimerkiksi suoraan Arktiselta Banaanilta) voi ainakin tilata ja multaki voi kysellä.

Blogiin tulossa sensuroituja ruutuja ja muuta jännää kunhan vain jaksan raahautua pöytäkoneen äärelle.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #29 : 16.09.2013 klo 20:29:38 »
Harmi että oli hienoinen pettymys. Pitkän stoorin tekemisessä on omat sudenkuoppansa ja osaan niistä oon vähä kapsahdellu. Ens kerralla sit paremmin.