Kirjoittaja Aihe: Craig Thompson (Habibi yms.)  (Luettu 13826 kertaa)

Darth Mika ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pertti jarla

• Jäsen
Vs: Craig Thompson (Habibi yms.)
« Vastaus #30 : 10.06.2013 klo 10:31:02 »
Minä pidin eräässä vaiheessa Habibia todella hienona, mutta silloin siitä oli vielä puolet lukematta...lopun roinantäyteisessä slummissa kerrontakin jotenkin hyytyi. Mutta oli se komea kokonaisuus ja ehdottomasti lukemisen arvoinen.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #31 : 20.02.2026 klo 08:54:09 »
Yllättäen löysin kirjastosta Thompsonin uusimman: Ginseng Roots, omaelämäkerrallinen/dokumentaristinen teos nimensä mukaisesti ginseng-juurista, lukaisin puolet yhdellä istumalla ja pidän lukemastani, piirrosjälki on edelleen mestarillista ja tarinan kuljetus virtaa myös ilman ruutujakoa. Tarina kattaa aika ison ajanjakson ginseng-juurien historiasta alkan ja aika isoissa teemoissa pyöritään siinä ohessa.
Suosittelen.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #32 : tänään kello 08:29:04 »
Lukutahti hidastui loppua kohti, kerronta hieman laahaa tuon puolivälin jälkeen, jonkin verran tulee toistoa ja pyöritään itse tämän sarjakuvan tekemisen tai tekemättömyyden ympärillä. Toiston ymmärtää kyllä kun tämä on alunperin julkaistu 12 lehtenä eikä yhtenä teoksena. Hieman sellainen mashup dokumenttia-omaelämäkertaa-matkakertomusta ja oman elämän voivottelua. Reissaaminen veljen kanssa jää anniltaan ohueksi, tosin jos tässä olisi julkaistu myös ne kaikki veljen piirtämät sarjakuvasivut voisi kertomus olla tältä osin eheämpi. Tarinan kerronta on siinä määrin sujuvaa että eteenpäin kahlatessa harvemmin pysähtyy ihastelemaan itse kuvia. Ehkä tämä pitäisi nyt käydä toisenkin kerran läpi ihan vain katselemalla kuinka se tehtiin.
Kuitenkin, luin kokonaan, saatan joskus lukea lukea uudelleenkin ja tiedän nyt aika paljon Ginsengistä.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.