Author Topic: Sarjakuvaa parempi elokuvasovitus  (Read 17726 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tatu Junni

• Jäsen
Re: Sarjakuvaa parempi elokuvasovitus
« Reply #45 on: 01.02.2005 klo 20:54:51 »
Cannonista on toki paha päästä paremmaksi, mutta kun tämän valmiiksi saan, tervetuloa katsomaan:

http://media.stadia.fi/~0302104/Redmeat_poster.jpg

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
« Reply #46 on: 09.02.2005 klo 16:42:03 »
Mulla tuli mieleen se Dinsneyn 90 -luvun alun mainio Rocketeer. Tosin olen vähän huono sanomaan, kun olen vain kerran tutustunut siihen Dave Stevensin sarjakuvaan. Mutta se sarjis oli kyllä muistaakseni aika "nääh" -osastoa. Vaikka ihan mageita ne Stevensin retro pin-up jutut ovatkin...

Toisaalta Stevens pohjasi sarjakuvansa vanhoihin hollywoodin sarjaelokuviin (ja varmasti hieman myös Hughesin enkeleihin), eli kuka tekikään taas kenneth/who made U 2?   :P

Mutta leikki sikseen, elokuvana Rocketeer oli kyllä sympaattinen ja hieno elokuva. Pitääkin katsoa se jälleen uudestaan.
Okei. Mielipiteeseeni vaikuttaa sekin, että elokuvassa esiintyy pahiksena itse Timothy Dalton. Jep, se ainoa oikea James Bond (fuck George Lazemby!).   
Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
Re:Sarjakuvaa parempi elokuvasovitus
« Reply #47 on: 13.02.2006 klo 22:14:27 »
Okei, minuthan lynkataan taas tämän jälkeen mutta...Ghost World...ei saa lyödä kovaa, en minä millään pahalla...

Komppaan. "Ghost World" teki minuunkin suuremman vaikutuksen elokuvana kuin sarjakuvana. Clowesin sarjakuvakin on kohtalaisen hyvä ja löytyy omastakin hyllystä, mutta en menisi kuitenkaan allekirjoittamaan kaikkea sen osakseen saamaa hehkutusta.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Lurker

• Valvoja
« Reply #48 on: 14.02.2006 klo 07:28:11 »
<snip> Timothy Dalton. Jep, se ainoa oikea James Bond (fuck George Lazemby!).   

Timothy Dalton? Ainoa oikea Bond? No, makuja on monenlaisia...

Ja se Dave Stevensin piirtämä Rocketeer lähenteli täydellisyyttä, minkä takia sitä ilmestyikin niin vähän ja harvoin. Pidän itsekin toki elokuvaversiosta, varsinkin epookista, mutta filmi on jotenkin rytmitetty väärin liian hidastempoiseksi.

kaltsu

• Jäsen
Re:Sarjakuvaa parempi elokuvasovitus
« Reply #49 on: 14.02.2006 klo 07:50:32 »
Järkyttävää, mutta pukki toi dvd-Karvisen ja olen nauranut ainakin viidessä kohdassa. Sarjakuvakarvinen on niiiiiin eltaantunut, että hämmästyin reaktioitani.

Heheh. Mullekin leffa-Karvinen oli positiivinen yllätys ...ja hitto oon mä siitä saanu kuullakin ku menin sitä epähuomiossa muutamalle kaverille turhan myönteiseen sävyyn kommentoimaan.

"No sähän Kaltsu tykkäsit Karvisestaki..." ;D

Täytyy kyl katu-uskottavuuden säilyttämiseksi sanoa et pidän saman formaatin leffoista Stuart Littlestä paljon enemmän. Ei perustu sarjakuviin mut lastenkirjoihin kuitenkin. Stuart on über-ihku! <3

Komppaan. "Ghost World" teki minuunkin suuremman vaikutuksen elokuvana kuin sarjakuvana. Clowesin sarjakuvakin on kohtalaisen hyvä ja löytyy omastakin hyllystä, mutta en menisi kuitenkaan allekirjoittamaan kaikkea sen osakseen saamaa hehkutusta.

Mä pidän kyl aika tasapuolisesti molemmista versioista. Sarjakuva onnistuu koskettamaan ja herättämään ajatuksia tehokkaammin, leffassa on enemmän draivia ja "hyvää meininkiä". Molemmat löytyy tietty hyllystä ja säännöllisin väliajoin tulee luettua ja katseltua. <3

x_man

• Jäsen
« Reply #50 on: 28.07.2006 klo 08:47:30 »
Makuasia tämäkin.

Bulletproof monk, joka oli leffana paljon parempi kuin sarjakuvana. Toisaalta nuo kaksi erosivatkin aika paljon toisistaan, sillä leffassa bulletproof monk tuli amerikkaan pakoilemaan, kun taas sarjakuvassa munkkia etsittiin amerikasta ja tarinan päähahmo totesi lopulta että hänestä on tullut tuo munkki.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #51 on: 28.07.2006 klo 11:53:24 »
(Dan Clowes/Terry Zwigoff) Art School Confidentialin sarjakuva- ja elokuvaversioita on paha mennä vertaamaan keskenään, niin erilaisia ovat, mutta täyttä asiaa kumpikin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama