Kirjoittaja Aihe: X-Men: First Class  (Luettu 66633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: X-Men: First Class
« Vastaus #75 : 16.02.2013 klo 00:22:32 »
Peter Linklater on kyllä loistava näyttelijä, aina hienoa että hän saa rooleja.

Tuota...missä elokuvissa hän on näytellyt ja ketä? Wikipediasta ei löydy artikkelia, eikä IMBD:stä...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #76 : 16.02.2013 klo 14:20:55 »
Ääääh, nimen kirjoitin siis väärin. Anteeksi. Olen aina huono nimissä (vaikka tuonkin luin juuri muutamaa minuuttia aiemmin).

Mutta kyseessähän on siis heppu joka parhaiten muistetaan Game of Thronesista. Muissakin elokuvissa on ollut, esim se joku komedia, missä oli karvainen nainen joka rakastuu sellaiseen luolamiesäijään (?). Sori, onpa epäselkeää, en muista elokuvan nimeä nyt äkkiseltään.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #77 : 16.02.2013 klo 14:27:40 »
Ääääh, nimen kirjoitin siis väärin. Anteeksi. Olen aina huono nimissä (vaikka tuonkin luin juuri muutamaa minuuttia aiemmin).

Mutta kyseessähän on siis heppu joka parhaiten muistetaan Game of Thronesista. Muissakin elokuvissa on ollut, esim se joku komedia, missä oli karvainen nainen joka rakastuu sellaiseen luolamiesäijään (?). Sori, onpa epäselkeää, en muista elokuvan nimeä nyt äkkiseltään.

Ei, henkilästä ei ole oikein kirjoitettunakaan artikkelia kummassakaan. Ainakaan minä en löytänyt. Wikipediassa ei ainakaan ole. Siellä oli artikkeli Linklater nimisistä henkilöistä, mutta Peterin kohdalla näytti punaista.

Mutta jos muistat leffoja niin olisi kiva, koska haluan jonkinlaisen käsityksen näyttelijästä. Ja sinä tunnut tietävän hänestä edes vähän enemmän...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #78 : 16.02.2013 klo 14:45:41 »
Se on siis Peter Dinklage.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 16.02.2013 klo 15:12:38 »
No, jos katsoo Known For elokuvia, niin ainoastaan Station Agentiä en ole tietääkseni nähnyt, eikä se vaikuta kovin kiinnostavalta. Muut elokuvat taas eivät hirveästi vakuuta. Human nature - luonnon pikku oikkuja taas on yksi aikamme aliarvostetuista mestariteoksista. Näistä yksikään tuskin osoittaa kuitenkaan minkäänlaista taitoa näytellä. Game of Thrones taas minua ei oikein jaksa kiinnostaa, lähinnä koska väärät ihmiset ovat kehunneet sitä ja koska minua ei fantasiat ja tuommoiset jutut muutenkaan hirveästi kiinnosta, puhumattakaan että vielä tv-sarjana. X-Menin roolihahmo tuskin tosin vaatii tätä joten minua ei haittaa. Toivon vaan parasta...

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 17.02.2013 klo 20:11:47 »
Human nature - luonnon pikku oikkuja taas on yksi aikamme aliarvostetuista mestariteoksista.

No, tätäpä juuri tarkoitinkin. Ja olen samaa mieltä, se oli varsin hyvä leffa (etenkin kun en siltä yhtään mitään odottanut).

Ymmärrän, ettei Game of Thrones (vähän niinkuin Lord of the Ringskään) ole kaikkien juttu. Mutta siinä juuri varmaan ensi kertaa Peter Enpäs-sano-sukunimeä-ettei-taas-mene-väärin pääsee kunnolla vetämään. Mies osaa näytellä. Ymmärrettävistä syistä on vaan saanut aika paljon tyytyä pienempiin (no pun intended) ja höperömpiin rooleihin.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #81 : 18.02.2013 klo 14:05:42 »
Ymmärrän, ettei Game of Thrones (vähän niinkuin Lord of the Ringskään) ole kaikkien juttu. Mutta siinä juuri varmaan ensi kertaa Peter Enpäs-sano-sukunimeä-ettei-taas-mene-väärin pääsee kunnolla vetämään. Mies osaa näytellä. Ymmärrettävistä syistä on vaan saanut aika paljon tyytyä pienempiin (no pun intended) ja höperömpiin rooleihin.

Minulla on nyt kuitenkin sattuneeesta syystä lainassa Game of Thronesin 1. tuotantokausi, ja aion antaa sarjalle mahdollisuuden.

Ja siis en tosiaan epäile miehen taitoja, sillä pienet roolit usein johtuvat tunnettavuudesta ja siitä että Hollywoodissa on niin paljon näyttelijöitä, että siellä helposti voi lahjakkuudetkin hukkua muurahaisena muurahaispesään.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 18.02.2013 klo 20:10:48 »
Ja siis en tosiaan epäile miehen taitoja, sillä pienet roolit usein johtuvat tunnettavuudesta ja siitä että Hollywoodissa on niin paljon näyttelijöitä, että siellä helposti voi lahjakkuudetkin hukkua muurahaisena muurahaispesään.

Näinhän siinä usein käy.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #83 : 24.03.2013 klo 03:55:41 »
Ensi kertaa katsoin tämän lentomatkalla ja tuhnumonitori tuhnuäänentoistolla ja ronskilla pikakelauksella jättivät takaraivoon kaihertamaan sellaisen tunteen, että elokuva voisi parantua toisella katsomiskerralla, samoin kuin Kapteeni Amerikka ja Vihreä Lyhty tekivät samoista lähtökohdista ponnistaessaan...

Emäntä ei salli pikakelausta, joten koko elokuvan tavallisten kuolevaisten tavoin kärsittyäni minun on laukaistava absoluuttinen totuus: elokuva on teinien tyylitajulle kustomoitu pökäle.

"Nnngghhh... nyt minä pinnistän ponnistan nämä ohjukset vaihtamaan suuntaa... oih, voih, kyvykkyyteni lerpahti ja ohjukset vaappuvat ja nnnghh... minä kyllä yritän olla paha..." Kirsikkana kakussa oli lopussa nähty Magneton asu kustomoituine kypärineen. 

Alkuperäisen X-men-elokuvasarjan kolmannessakaan osassa ei ollut mitään vikaa. Tämä taas on niin monella tavoin väärin, ettei sen auki purkaminen ole edes tarpeen. Missä Claremont-tukiryhmä kokoontuu?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 24.03.2013 klo 10:38:02 »
Minusta tämä on nimenomaan elokuva joka pitää aukipurkaa. Tuon Jiksin viittaman elementin kaltainen elementti on myös monessa muussakin elokuvassa, jopa niissä Jiksin itse kehumissa. Jiksi, jos sinä kerta olet niin hemmetin ylivertainen makusi suhteen, ja me muut olemme tyhmiä, niin miksi et sitten kerro meille debiileille mitkä asiat elokuvassa oli vikana, jotta meidän ei tarvitse tuntea itse tyhmyyttä, ja saamme armon ennen kuin päädymme hautaan. Kiitos jo etukäteen.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #85 : 24.03.2013 klo 11:16:29 »
"Nnngghhh... nyt minä pinnistän ponnistan nämä ohjukset vaihtamaan suuntaa... oih, voih, kyvykkyyteni lerpahti ja ohjukset vaappuvat ja nnnghh... minä kyllä yritän olla paha..." 

Minulla ei ole mitään hajua mitä ajat tällä takaa.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 24.03.2013 klo 11:28:56 »
Minä taas saatoin ymmärtää. Jiksi luulee olevansa niin nerokas että kukaan ei ymmärrä häntä.

En vain oikein ymmärrä että miten Jiksin mielestä sama asia olisi pitänyt ilmaista, että se olisi Jiksin silmissä miellyttävää.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #87 : 24.03.2013 klo 11:48:51 »
Alkuperäisen X-men-elokuvasarjan kolmannessakaan osassa ei ollut mitään vikaa. Tämä taas on niin monella tavoin väärin, ettei sen auki purkaminen ole edes tarpeen.

Nyt kyllä kaipaan perusteluita. Tämän elokuvan tekijät nyt olivat sentään sarjakuvansa edes lukeneet, jos nyt eivät niitä orjallisesti noudattaneetkaan. Ei siinä, mukavaa että tykkäät mistä tykkäät, mutta kommenttiisi näin tynkänä on hiukan mahdoton millään lailla samaistua. Kyllähän joku varmasti tykkää Batman & Robinistakin enemmän kuin muista Batmaneistä yhteensä, mutta olisi ihan hauska tietää miksi.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #88 : 24.03.2013 klo 12:24:29 »

Emäntä ei salli pikakelausta, joten koko elokuvan tavallisten kuolevaisten tavoin kärsittyäni minun on laukaistava absoluuttinen totuus: elokuva on teinien tyylitajulle kustomoitu pökäle.

emäntäsi saa lisäpisteitä ja olisin luullut että tämä tuolla arvosanalla kolisee sinulle sitten, mutta  uskoisin että syymme olla piittaamatta elokuvasta ovat eri.
Jiksi perustelkoot itse minulla on syyni:

Minulle Fassbenderin hassaaminen sekä näyttelijä että roolihahmonaan on sovituksen isoimpia syntejä. Tuotantoarvot olivat toki enemmän kuin mallillaan mutta kokonaisuuteen oli juonen osalta jätetty Peckinpahin Raivopäät-Convoyn kaluston mentäviä aukkoja.
Kuuban kriisi ja kylmä sota sekä toisen maailmansodan fasismin varjo ovat kaikki erinomaisia allegorioita joista olisi Peter von Baghia lainaten saanut "syvätarkan postmodernin yhteistaideteoksen".

Nyt saavutuksen sijaan saatiin vain potentiaalin tajuaminen, ei muuta. Jos X-men 3 ei olisi ollut himphamppuklöntti ja Wolverinen ensimmäinen elokuva tehnyt sisäisestä logiikasta Modesty Blaise-pistävän perhosen ja Batman ´66n odotusarvoista tuskin armo kävisi oikeudesta.
X3n ja Wolpin jälkeen Jope Ruonansuun roolitus elokuvaan vaikka Psylocken rooliin ei olisi minua hämmentänyt.

Hahmojen motivaatioihin ja mielenmaisemaan uppoutuminen on aina plussaa lajityypistä huolimatta, mutta onnistumisprosentin on silloin oltava merkittävästi korkeampi kuin First classissa.
Itse en Claremontin kauniit & Mutantit saippuaa kaipaa elokuviin ja olenkin valmis laittamaan elokuvan puutteet ohjaajan piikkiin.
Aiempi sarjakuvasovitus Kick-ass kun petti joka kohdassa joka erosi sarjakuvasta ja jopa Stardust oli myöhemmin kirjana luettuna parempi kuin Vaughnin elokuvaräpellys joka luottaa atsovärien jumalaiseen voimaan ohi tarinankerronnan ja henkilöohjauksen.
Henkilöohjaajana on kuten monasti mainostamani kotimainen ohjaaja, jota monet suitsuttavat parhaan ikinä: näistä henkilöistä ei vain välitä.
Käsikirjoituksessa ei periaatteessa ole vikaa ja näyttelijätkin yrittävät.
On vaan ihan sama kuka mitäkin tekee. henkilökohtaiset voitot ja tappiot ovat tasan yhtä tyhjän kanssa.

Siinä mielessä Singerin palaaminen jatkon osalta puikkoihin on kammottavasta Superman returns teelmästä (operaatio Valkyriesta nyt puhumattakaan)huolimatta askel oikeaan suuntaan.
Ensimmäisissä X-meneissä kun oli yritystä, hapuillen mutta sarjakuvan teemojen ja niiden henkilöhahmojen maailmaa edes yritettiin tavoittaa.

Parhaiten elokuvan ongelmat ehkä summasi naiseni graafikkokaveri " marvel-leffoissa henkilökohtainen kasvu ja kehitys sankaruuteen tai vihollisuuteen on ihan parasta mutta sitten tulee piiiiitkä lopputaistelu jonka aikana mielenkiinto haipuu kuin pieru saharaan"
vrt mm Amazing Spiderman.

Days of Future kun past omaa erinomaisen, aikaakin kestäneen, pohjamateriaalin. Tämäkin tullee nähtyä mutta edellisten 3n X-leffan myötä oma odotusarvo on siellä nollan tuntumassa, ehkä hiukan alle mutta lähellä kuitenkin.
Pahasti epäilen että minä olen se partaansa kirouksia mumiseva äreä  silmälappuinen tyyppi salissa mikäli joku tämän Turun suunnalla teatterissa samaan aikaan katsoo.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #89 : 24.03.2013 klo 13:00:24 »
No siis missään vaiheessa ei ole sanottu, etteikö First Classissa olisi vikansa. Itseasiassa siinä on paljonkin vikoja. Olen samaa mieltä Curtin kanssa samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Ja keksin itsekin ison liudan, ja olen kyllä niitä luetellut pitkin Kvaakkia. Mutta toisin kuin esimerkiksi Kick-Assissa, minua ei häiritse First Classin viat. Lähinnä siksi, että Kick-Assissa yritettiin muutta sensuurin nojalla lähdeteoksen luonnetta tehden siitä täysin tusinaleffan. Tämä poisti kokonaan Kick-Assista sen, mikä siinä on niin omaperäistä, hauskaa ja hienoa.